:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> افزایش وام خرید مسکن به صلاح نیست/احتمال افزایش سوداگری در بازار مسکن | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۱
کد مطلب : ۱۱۶۲۵
نائب رئیس کمیته مسکن مجلس:

افزایش وام خرید مسکن به صلاح نیست/احتمال افزایش سوداگری در بازار مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید براینکه افزایش وام خرید و ساخت مسکن در شرایط کنونی به صلاح نیست ،گفت:اگر قرار باشد افزایش وام ساخت و خرید مسکن بازار را به سمت معاملات صوری سوق دهد این موضوع می‌تواند نوعی سوداگری را در بازار مسکن ایجاد کند.
افزایش وام خرید مسکن به صلاح نیست/احتمال افزایش سوداگری در بازار مسکن
مجید جلیل در گفت‌وگو با جهانبین نیوز، در واکنش به افزایش وام خرید و ساخت مسکن، گفت:افزایش وام خرید و ساخت مسکن در شرایط کنونی به صلاح نیست، اما بالا بردن وام ساخت و ساز مسکن می‌تواند قیمت‌های این بازار را کنترل کند.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، افزود: در صورتی که منابع مالی به بخش ساخت و ساز مسکن به ویژه بافت‌های فرسوده کشور تزریق شود موجب کاهش قیمت‌ها شده و البته مجلس نیز از این موضوع استقبال خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد افزایش وام ساخت و خرید مسکن بازار را به سمت معاملات صوری سوق دهد این موضوع می‌تواند نوعی سوداگری و دلال بازی را در بازار مسکن ایجاد کند.

جلیل، با انتقاد از انحصارگرایی بانک مسکن در ارائه تسهیلات مسکن به متقاضیان اظهار کرد: انحصارگرایی بانک مسکن در پرداخت تسهیلات مسکن کاری اشتباه و نادرست است و ما نیز با این موضوع مخالف هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: هر جا انحصارگرایی قوت بگیرد رانت‌خواری و دلال بازی شدت خواهد گرفت، البته در برخی شهرهای کشور شعب بانک مسکن وجود ندارد که این موضوع نیز مشکلاتی را برای متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن به وجود آورده است.

انتهای پیام/خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۵۲:۰۲

16 Feb 2020