۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۱۰۹۷۱
اسناد اسنودن فاش کرد

آمریکا از «کوکی‌ها» برای جاسوسی اینترنتی استفاده کرده است

اسناد فاش شده «ادوارد اسنودن» نشان می‌دهد که نهادهای امنیتی آمریکا از فایل‌های ردیابی کوچک موسوم به «کوکی» برای شناسایی اهداف خود برای جاسوسی و هک کردن آنها استفاده می‌کرده است.
آمریکا از «کوکی‌ها» برای جاسوسی اینترنتی استفاده کرده است
به گزارش جهان بین، اسناد جدید فاش شده «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نشان می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) از فایل‌های ردیابی کوچک، معروف به «کوکی»،(cookie) (اطلاعات یک سایت که بر روی کامپیوتر شما به صورت یک فایل متنی ظاهر می شود) استفاده می‌کرده است تا از این طریق اهداف خود برای هک کردن یا جاسوسی گسترده‌تر را انتخاب کند.

واشنگتن‌پست گزارش کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا به همراه اداره ارتباطات دولتی انگلیس (GCHQ) (مشابه آژانس امنیت ملی آمریکا) از این فایل‌ها برای شناسایی افرادی که اینترنت را مرور می‌کردند استفاده می‌کند.

بر اساس این گزارش، این فایل حاوی کدهای عدی است که وب‌سایت‌ها را قادر می‌کند تا مرورگر یک فرد خاص را شناسایی کند.

طبق این اسلایدهایی
که اسنودن آن را برای واشنگتن‌پست فاش کرده است، یک «کوکی» می‌تواند همچنین به آژانس امنیت ملی آمریکا اجازه دهد که ارتباطات اینترنتی یک فرد را انتخاب می‌کند و نرم‌افزاری را ارسال می‌کند که قادر است رایانه آن فرد را هک کند.

این گزارش نشان می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا از برنامه کوکی «PREF» گوگل استفاده کرده است که هر زمان اتصالی به یکی از سرویس‌های اینترنتی گوگل صورت می‌گیرد این برنامه به مرورگر نسبت داده می‌شود.

طبق گزارش واشنگتن‌پست، اطلاعات کوکی یکی از اشکال داده‌هایی است که آژانس امنیت ملی آمریکا می‌تواند طبق حکم قانون نظارت بر اطلاعات خارجی از دادگاه به آن دسترسی پیدا کند. وقتی دادگاه حکم صادر کند، شرکت اینترنتی احضار می‌شود و مجبور است به آژانس امنیت ملی آمریکا کمک کند.

شرکت‌های فناوری چون گوگل از کوکی‌ها به عنوان بخشی از نمونه تجاری یک تبلیغ استفاده می‌کنند که به کاربران خدماتی چون ایمیل می‌دهد.

این گزارش بعد از آن منتشر شده است که گوگل روز دوشنبه به چندین شرکت برجسته فناوری پیوست و خواستار افزایش محدودیت‌ها بر جاسوسی دولت شد و همچنین خواستار پایان جمع‌آوری اطلاعات کاربران و همچنین محدود شدن درخواست جاسوسی با حکم دادگاه شد.

انتهای خبر/






جهانبین,جاسوسی,آمریکا,انگلیس,کوکی,گوگل,جاسوس,پنتاگون,آژانس,امنیت,اسنودن,ملی,gchq,nsa
مرجع : فارس نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۵۱:۱۵

13 Jan 2020