۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۱۰۷۵۳
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس:

مجمع نمایندگان چهارمحال وبختیاری، سر سوزنی در حمایت از حق آبه استان کوتاه نمی آیند

نماینده مردم شهرکرد، سامان و بن در مجلس ضمن اعلام توقف طرح انتقال آب"بهشت آباد" گفت: نمایندگان استان برای حمایت از آب چهارمحال و بختیاری سرسوزنی، کوتاه نمی آیند.
مجمع نمایندگان چهارمحال وبختیاری، سر سوزنی در حمایت از حق آبه استان کوتاه نمی آیند
به گزارش خبرنگار جهانبین، سید سعید زمانیان،  صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار داشت:
زمانیان گفت: در حال تشکیل فراکسیون زاگرس نشینان هستیم که در حال حاضر با موافقت 75نماینده مجلس روبرو بوده است و از این طریق می توان بحران منطقه ای آب را پیگیری و به سر انجام رساند.
وی ادامه داد: هم اکنون با پیگیری نمایندگان استان خوزستان در حمایت از آب، شرایط مقداری بهتر از قبل شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با طرح این سوال که "چه کسانی از سال 75 تا 90 پیگیر آب استان بوده اند و آیا دلسوزی های لازم را انجام داده اند؟"گفت:آب استان باید آب بماند و برای عده ای نان نشود و نمایندگان استان، اجازه سوء استفاده سیاسی از این موضوع را به هیچ شخصی نمی دهند.
زمانیان ابراز داشت: ما با پمپاژ آب استان مشکلی نداشته ایم اما شیوه و متود انتقال را غلط می دانیم ، چرا که با انتقال آب، دیگر رودخانه ای برای زاینده
رود باقی نمی ماند.

نماینده مردم سامان گفت: در بحث تونل گلاب 1 نامه ای به وزیر نیرو فرستاده شده است که چرا این طرح، ردیف اعتباری و مجوز شماره 215 آن وزارتخانه را ندارد، این طرح که سال 1375 انتقال آب به نطنز و کاشان را در بر می گرفت، هم اکنون با احداث تونلی دیگر در مجاورت گلاب یک، دچار وضعیت وخیمی شده و با اجرای آن تمامی مسیرهای دنبال رودخانه زاینده رود را بی آب می کند به طوری که دیده می شود، بیشتر فعالیت های کشاورزی استان اصفهان از این موضوع متضرر می شوند.
زمانیان بیان داشت: جدول مصرف آب در صنعت و کشاورزی استان اصفهان، بیش از آشامیدن است این در حالی است که طرح های بزرگ کشوری فولاد، ورق خودرو و سیمان در چهارمحال و بختیاری با آب چاه در حال فعالیت هستند.
وی ادامه داد: به واسطه طرح تونل گلاب، چشمه هایی که در منطقه بیرگان خشکیده اند و باعث شده است که کشاورزی در این منطقه برچیده و روستائیان با رها کردن زمین های خود، شغل دیگری در پیش گیرند.

زمانیان تصریح کرد: از زمان روی کار آمدن دولت جدید، به شکل جدی و اصولی پیگیر مطالبات و لحاظ کردن حقآبه استان هستیم و در صورت عدم کسب نتیجه لازم اقدامات خود را از طریق دستگاه مقننه انجام می دهیم.
نماینده
مردم بن افزود، در وزارت نیرو در مورد آب چهارمحال و بختیاری، شفاف و صریح برخورد نشده و پاسخی ارائه نمی شود و تنها ، جراید و رسانه ها هستند که با نمایندگان پیگیر موضوع آب هستند.

در ادامه این نشست نماینده مردم شهرکرد در جواب یکی از خبرنگاران راجع به بی توجهی و عدم جوابدهی صحیح برخی مدیران آب استان به خبرنگاران گفت: مدیران در هر شغل و هر مکان باید پاسخگو باشند، در این زمینه از استاندار جدید، خواستار تعیین تکلیف مدیرانی که در پاسخگویی معضلات آب، کوتاهی می کنند، هستیم.
وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری بیش از شش سال است که به طور مداوم، رتبه تولید ماهیان سردابی کشور را کسب می کند، اما با وجود بحران اخیر آلودگی برخی از این تولیدی ها می توان به این مساله پی برد که ممکن است سناریویی از پیش تعیین شده برای از بین بردن وجهه این موفقیت در کشور باشد.
وی ادامه داد: برخی ها به طور عمده این تخطئه را دامن می زنند که مجموع ماهیان سردابی چهارمحال و بختیاری، دچار آلودگی هستند، که این گفته از بیخ و بن غرضمند بوده و کارشناسی ها را از ادارات تابعه همچون دامپزشکی، بهداشت محیط و کارشناسان می گیرد.
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس گفت: یکشنبه
این هفته موضوع تحقیق و تغحص از وزارت راه و شهرسازی، در زمینه مسکن مهر توسط نمایندگان استان پیگیری می شود.


سید سعید زمانیان اظهار داشت: مسکن مهر برای تمامی اقشار مردم کشور به عنوان یک معضل تبدیل شده است و بایستی به طور جدی و ضرب الاجل،از طریق سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات، راه و شهرسازی و دادگستری پیگیری شود.
زمانیان افزود: در صورتی که وزیر راه و شهرسازی پاسخگوی ابهامات و حل مشکلات مسکن مهر در استان ها نباشد، کار تحقیق و تفحص ادامه داشته و به دنبال آن استیضاح صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه بسیاری از نمایندگان با این موضوع استقبال کرده اند ادامه داد: بسیاری از مالکان مسکن مهر، رضایت چندانی از ساخت و تکمیل خانه هایشان نداشته اند، این در حالی است که عده کثیری از پیمانکاران از قبل مسکن مهر به وضعیت مالی خوبی دست پیدا کرده اند.
وی اذعان داشت: یکشنبه هفته جاری، موضوع تحقیق و تفحص راه و شهر سازی در زمینه مسکن مهر، توسط نمایندگان استان مطرح می شود.


عضو کمیته تحقیق و تفحص از پرونده تامین اجتماعی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت:بر اساس قرائت گزارش تحقیق و تفحص از سازمان ، برخی سازمان های زیرمجموعه تامین اجتماعی نظیر شرکت های وابسته و شرکت
های هلدینگ نیز تخلف کرده اند.
وی با بیان اینکه تامین هزینه های سازمان تامین اجتماعی از پرداخت های ماهیانه افراد تحت پوشش این سازمان و شرکت های زیرمجموعه تامین می شود، اضافه کرد:در برخی موارد، حقوق ماهیانه پرداختی به برخی بازنشستگان این سازمان به ماهی یکصدهزار تومان نیز نمی رسد ولی به برخی مدیران تامین اجتماعی حقوق ها و پاداش های بالای ۱۵ میلیون تومان پرداخته شده و به بیت المال چوب حراج زده شده است.

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با تجلیل از همکاری مطلوب ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجموعه تحت مسئولیت وی با اعضای کمیسیون تحقیق و تفحص، افزود:اگر در این سازمان، قانون رعایت می شد، رابطه ها و باندبازی ها جای خود را به قانون نمی داد و سیستم های خودکنترلی درون سازمانی و نظارتی برون سازمانی جایگاه واقعی داشت، اینهمه تخلف به وقوع نمی پیوست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش قرائت شده در مجلس کلی بوده و این گزارش با جزئیات لازم به دستگاه قضایی ارسال شده است، افزود:مردم ایران و نمایندگان ملت در مجلس از دستگاه قضایی انتظار
دارند با قاطعیت به این پرونده رسیدگی کرده و با متخلفان بر اساس قانون برخورد کنند تا حقوق بیت المال نیز بازگردانده شود.

زمانیان دهکردی همچنین بر لزوم تقویت سیستم های نظارتی تاکید کرد و گفت:لازم است زمینه لازم برای نقد سازنده دستگاه ه های اجرایی و مسئولان بیش از گذشته برای رسانه ها فراهم شود.
اهمیت به کشاورزی وطرح های عمرانی در دست اجرا معضل بیکاری را کاهش می دهد
زمانیان با بیان اینکه بایستی فرهنگ راستگویی در میان مسولان نهادینه شود گفت: ناهماهنگی خروجی دانشگاه ها با بازار کسب و کار، ناکار آمدی نسبی بخش خصوصی، کم توجهی به استان های کمتر برخوردار و توجه ویژه به استان های بزرگ، مغایرت آمایش سرزمینی با پراکندگی طرح های عمرانی و حمایت دولت از بخش های خصوصی را از عوامل قابل توجه در حل مشکل بیکاری جوانان است.
وی، پیگیری طرح های فولاد چهارمحال، ورق گالوانیزه، بهره برداری از پتروشیمی لردگان و بروجن، احداث پالایشگاه شهرکرد، ایجاد کارگاه های صنایع تبدیلی و اهمیت به کشاورزی را از جمله برنامه های حل معضل بیکاری جوانان استان دانست.

انتهای خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۴۳:۴۸

1 Jan 2020