۰
plusresetminus
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری گفت: بند ۶ پروتکل الحاقی که به بازرسان آژانس اجازه می دهد در هر زمان و مکان و شرایطی به بازرسی کشور بپردازند به رسمیت شناختن جاسوسی رسمی در کشور و نقض حق استقلال کشور است که ما هرگز آن را نمی پذیریم.
ایران خواهان رسیدن به حقوق هسته ای خود در چارچوب NPT است /حق وتو جایگاه حقوقی و قانونی ندارد
به گزارش جهانبین به نقل از  بام ایران خبر حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان  امروز در همایش بزرگداشت سالروز تصویب قانون اساسی در شهرکرد ضمن گرامیداشت شهادت شهید مدرس گفت: ایشان قانونگذاری بود که در راه استقامت در برابر استبداد و زور شهید شد.
وی تاکید کرد: حقوق و چارچوبهای ما در NPT مشخص است و ما براساس ماده ۴ NPT حق تولید، تحقیق، ساخت و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را داریم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان پیوستن به پروتکل الحاقی را به دلیل اینکه بند ۶ پروتکل الحاقی که به بازرسان آژانس اجازه می دهد در هر زمان و مکان و شرایطی به بازرسی کشور بپردازند به رسمیت شناختن جاسوسی رسمی در کشور و نقض حق استقلال کشور است را ناممکن دانست.


پورخاقان با اشاره به روز بسیج حقوقدانان بیان داشت: تشکیل بسیج حرکتی بزرگ و پیش بینی هوشمندانه امام خمینی(ره) بود و اگر تفکر بسیجی در تمام عرصه های علمی و اجرایی و قضایی کشور حاکم شود پیشرفتها چند برابر می شود.

وی تاکید کرد: بسیج به معنای ساختار شکنی نیست بلکه بسیجی عادت شکن است و با حفظ ساختار راه را از طریقی می رود که در کوتاهترین زمان به بهترین نتیجه برسد.

پورخاقان وظیفه حقوقدانان اعم از قاضی، وکیل و کارشناسان را شناساندن حق به مردم دانست و گفت: خصوصاً حقوق متعلق به نظام جمهوری اسلامی باید تبیین شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان امام حسین(ع) را یک حقوقدان کامل دانست که از ابتدای شروع قیام خود با استدلال و بیان ابتدایی ترین مبانی حقوقی مردم و حاکمیت قیام خود را به سرانجام رساند.

وی با اشاره به استدلالهای حقوقی امام حسین(ع) دلیل قیام ایشان را حاکم شدن افراد فاسق و بدون صلاحیت و از بین رفتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر و بی توجهی به حلال و حرام خدا عنوان کرد.

پورخاقان تاسی به امام حسین(ع) در زمینه زیر باز ذلت و زور نرفتن را وظیفه همه مسلمانان دانست و گفت: امروز ما با قدرتهای جهانی سازش نمی کنیم چرا که آنها حقوق ما را نادیده می گیرند.


وی افزود: حق بازرسی سرزده از هر مکان نظامی و غیر نظامی و هسته ای با اصل حاکمیت مستقل در کشورها مغایر است و یکی از نقاط اختلاف انگیز با ایران است.

پورخاقان گفت: کسانی مدعی ساخت بمب اتم در ایران اند که خود دوبار در ژاپن از این بمب استفاده کرده اند و خود بزرگترین زرادخانه های هسته ای را دارند.

وی با بیان اینکه حق وتو هیچ جایگاه قانونی ندارد تصریح کرد: اینکه همه اعضای شورای امنیت و اکثر کشورها چیزی را قبول داشته و تصویب کنند و بعد یکی از ۵ کشور که حق وتو دارند وتو کند یک نوع نظام آپارتاید است و نظام سلطه و تبعیض نزادی در دنیا را القا می کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۲۳:۵۰

16 Jan 2020