۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۸
کد مطلب : ۱۰۲۳۶

امام سجاد(ع) تا زنده بودند در غم کربلا گریستند

امام جمعه شهر کیان در بین عزادارن حسینی در شبی که بنام امام زین العابدین(ع) خوانده شده گفت: حرام خواری، عدم بصیرت و فراموشی ذکر خدا باعث سنگدلی و قصاوت قلب می شود.
امام سجاد(ع) تا زنده بودند در غم کربلا گریستند
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز،حجت الاسلام دکتر نور محمدی افزود: دشمنان امام حسین(ع) هیچ دلیل قانع کنده ای برای جنگ نداشتند و حرام خواری، عدم بصیرت و فراموشی ذکر خدا در بین اصحاب عمر سعد، باعث حمله به پسر پیامبر(ص) شد

نور محمدی ادامه داد که: پدران و مادران مواظب باشند حرام و نجاسات به کودکان خود ندهند که باعث سنگندلی و خشک شدن محبت فرزندان می گردد و یکی از عوامل بی احترامی کودکان به والدین خود خوراندن مال حرام به آن هاست.

وی با اشاره به داستان کربلا خاطر نشان شد: حضرت عباس(ع) جلوگاه بصیرت بود و ایشان توانستند در تمام مراحل زندگی خود با بصیرت کامل راه درست را انتخاب کنند.

امام جمعه کیان تصریح کرد: جریان نهضت کربلای حسینی دو رو دارد که یکی فضایل اخلاقی امام و یاران با وفای ایشان  و دیگری رذایل و پلیدی های اخلاقی که حاکمیت بنی امیه داشتند.

این خطیب توانمند با اشاره به این سخن امام حسین(ع) که " اگر چنین است که دین خدا باقی نمی ماند الا با کشته شدن من پس ای شمشیرها مرا دریابید" بیان کرد: امام حاضر شدند در سخترین شرایط از دین خدا با جان خود محافظت کنند که اسلام باقی بماند و وقتی که ما برای فضایل و رشادت های اخلاقی امام اشک می ریزیم این گریه نشان دهنده شوق ماست.

نور محمدی در شبی که بنام شام غریبان امام سجاد(ع) معروف است  عنوان کرد: امام سجاد(ع) بعد از حضرت آدم، حضرت یعغوب و حضرت زهرا(س) چهار مین فردی در عالم هستند که بر غم خود بسیار گریه کردنند و با این اشک خود بود که کربلا را زنده نگه داشتند.

وی گفت: بنا به روایت های مختلف وقتی اما زین العابدین به آب نگاه می کرد به یاد تشنگان کربلا اشک می ریخت.

                                                                                                                                                       

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۲۰:۵۲

28 Dec 2019