کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام سجاد(ع) تا زنده بودند در غم کربلا گریستند

26 آبان 1392 ساعت 8:08

امام جمعه شهر کیان در بین عزادارن حسینی در شبی که بنام امام زین العابدین(ع) خوانده شده گفت: حرام خواری، عدم بصیرت و فراموشی ذکر خدا باعث سنگدلی و قصاوت قلب می شود.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز،حجت الاسلام دکتر نور محمدی افزود: دشمنان امام حسین(ع) هیچ دلیل قانع کنده ای برای جنگ نداشتند و حرام خواری، عدم بصیرت و فراموشی ذکر خدا در بین اصحاب عمر سعد، باعث حمله به پسر پیامبر(ص) شد

نور محمدی ادامه داد که: پدران و مادران مواظب باشند حرام و نجاسات به کودکان خود ندهند که باعث سنگندلی و خشک شدن محبت فرزندان می گردد و یکی از عوامل بی احترامی کودکان به والدین خود خوراندن مال حرام به آن هاست.

وی با اشاره به داستان کربلا خاطر نشان شد: حضرت عباس(ع) جلوگاه بصیرت بود و ایشان توانستند در تمام مراحل زندگی خود با بصیرت کامل راه درست را انتخاب کنند.

امام جمعه کیان تصریح کرد: جریان نهضت کربلای حسینی دو رو دارد که یکی فضایل اخلاقی امام و یاران با وفای ایشان  و دیگری رذایل و پلیدی های اخلاقی که حاکمیت بنی امیه داشتند.

این خطیب توانمند با اشاره به این سخن امام حسین(ع) که " اگر چنین است که دین خدا باقی نمی ماند الا با کشته شدن من پس ای شمشیرها مرا دریابید" بیان کرد: امام حاضر شدند در سخترین شرایط از دین خدا با جان خود محافظت کنند که اسلام باقی بماند و وقتی که ما برای فضایل و رشادت های اخلاقی امام اشک می ریزیم این گریه نشان دهنده شوق ماست.

نور محمدی در شبی که بنام شام غریبان امام سجاد(ع) معروف است  عنوان کرد: امام سجاد(ع) بعد از حضرت آدم، حضرت یعغوب و حضرت زهرا(س) چهار مین فردی در عالم هستند که بر غم خود بسیار گریه کردنند و با این اشک خود بود که کربلا را زنده نگه داشتند.

وی گفت: بنا به روایت های مختلف وقتی اما زین العابدین به آب نگاه می کرد به یاد تشنگان کربلا اشک می ریخت.

                                                                                                                                                       


کد مطلب: 10236

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/10236/امام-سجاد-ع-زنده-بودند-غم-کربلا-گریستند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir