۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۳
کد مطلب : ۱۰۲۰۹
امام جمعه موقت مشهد در جمع عزاداران حسینی شهرکرد:

آمریکا امروزه چندین برابر از یزید پست تر و وحشی تر است/دفاع از دین، برنده ترین شمشیر بصیرت است

حجت الاسلام فرزانه: دفاع از دین برنده ترین صلاح بصیرت است. بدون بصیرت نمی توان از دین دفاع کرد و دشمن بسیار مکارتر از چیزی است که فکر می کنیم.
حجfarzaneت الاسلام فرزانه صبح امروز در جمع عزاداران، در عاشورای حسینی در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد گفت: شیطان، دیو بد سرشتی است که در جلد فرشته پنهان است، دزدی است که خودش را امین معرفی می کند. برای شناختش باید بصیرت داشت. آن چه که امروزه در برابر شماست چندین برابر از یزید پست تر و وحشی تر است و می بینید که با ملتهای مختلف چه کرده.

 

به گزارش جهانبین نیوز، رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در شهرکرد، درباره پیام کربلا و دستاوردهای این قیام اظهار داشت: اولین پیام عاشورا به همه مسلمان این است، دین و مکتب از آن چنان ارزشی برخوردار است که اگر همه چیز را در این راه فدا کنیم باز هم کم است. چون زندگی بدون دین بی فایده است و اگر بخواهیم زندگی انسانی داشته باشیم محتاج دین هستیم پس اگر لازم باشد باید همه چیزمان را برای حفظ دین فدا کنیم. انسان نمی تواند هدف وو نیازهای اصلی خود را فراموش کند و اگر بخواهد مسیر را بیابد به دیین نیاز دارد.

حجت الاسلام فرزانه در مورد قیام کربلا و اهداف آن، تصریح کرد:هیچ خواسته ای از خواسته های قدرت های ستمگر را نیاید پاسخ مثبت دهیم زیرا ظلم پذیری با انسانیت انسان در تضاد است و حق نداریم با پاسخ مثبت دادند به انسانیت خود لطمه بزنیم و یک حرکت ظالمانه همه چیزش در راه ستم است.

وی اشاره کرد: امام حسین (ع) می فرماید:" گوش کن دنیا، به خدا قسم به هیچ چیز از چیزهایی که آنان از من می خواهند پاسخ مثبت نخواهم داد، تا در خون خود غوطه ور شوم و خدا را ملاقات کنم.

خطیب نماز جمعه مشهد سفارش کرد: نه دست دوستی و ذلت به طرف دشمنان دراز کنید و نه از مقابلشان فرار کنید بلکه محکم در مقابلشان بایستید، زندگی، فکر، انرژی و هدفتان باید مقابله با دشمن در راههای مختلف باشد.

وی افزود: قدرت های ستمگری که در این زمان وجود دارند از قدرت یزید پلیدتر است که نمی شود به آنان دست دوستی داد همان طور که در آن زمان هم نمی شد به یزید دست دوستی داد.

حجت الاسلام فرزانه با ذکر حدیثی ازامام حسین(ع) که فرموده اند:" نه مثل برده ها در مقابل شما تسلیم می شوم و نه شما دست دوستی می دهم بلکه در مقابل تان می ایستم" ادامه داد: اگر دشمن به شما حمله کرد و قصد داشت ظلم را بر جامعه حاکم کند در این جا فقیر و ثروتمند، زن و مرد، پیر و جوان باید در مقابلش بایستند و هر کس درراه مبارزه با دشمن حرکت کند.

 

وی با اشاره به سخنان امام علی(ع)که فرموده اند:" انسان اگر ضعف نشان دهد بداند که دشمن پوستش را می کند و گوشتش را می خورد و استخوانش را نرم خرد می کنند و اگر شما می خواهید شرایط تسلط دشمن بر خودتان را فراهم کنید این کار را انجام دهید اما من با شمشیر به ساق دستان و پاهای دشمن حمله می کنم." گفت: انسان اشرف مخلوقات است مخلوقی که اگر سر دو راهی ذلت وعزت قرار گرفت حق ندارد عزت خود را پایمال کند و راه ذلت را انتخاب کند. نباید گوهر وجودی خود را نادیده بگیرد همان گونه که امام (ع) می فرمایند: "من مرگ را به زندگی با ظالملان و زندگی با ذلت ترجیح می دهم."

خطیب نماز جمعه مشهد، با اشاره به سخنان امام حسین(ع)، گفت: دفاع از دین برنده ترین صلاح بصیرت است. بدون بصیرت نمی توان از دین دفاع کرد و دشمن بسیار مکارتر از چیزی است که فکر می کنیم. دیو بد سرشتی است که در جلد فرشته پنهان است، دزدی است که خودش را امین معرفی می کند. برای شناختش باید بصیرت داشت. آن چه که امروزه در برابر شماست چندین برابر از یزید پست تر و وحشی تر است و می بینید که با ملتهای مختلف چه کرده.

وی در پایان اشاره کرد: یزید بعد از عاشورا جلسه پیروزی خود را برگزار کرد و می خواست دین را تمام اعلام کند و حضرت زینب(ع) با یک گریه جانسوز دلها را به لرزه در آورد و به ترسو ها شجاعت دا دو با تندی هر چه تمام به یزید گفت:" یزید هر مکری که داری به کار ببر و هر تلاشی که می خواهی انجام بده به خدا سو گند قدرت محو کردن خوبی پیامبران در ذهن انسانها را نداری و قدرت از بین بردن وحی را نداری.

مرجع : مشکات برین بام ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۰۳:۱۷

4 Mar 2020