۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۲۲۵۲۰

گزارش تصويري از جاذبه اي در کوهرنگ که گمنام مانده است

گرچه دامنه‌هاي زاگرس رويشگاه اصلي اين گل‌ها به حساب مي‌آيد اما مناطق ييلاقي کوهرنگ از مناطقي هست که مي‌توان اين روزها اين گلها را در آن يافت.
به گزارش جهانبین نیوز، به نقل از کوهرنگ خبر، آخرين روزهاي فروردين تا اوايل خرداد، بهترين زمان براي طبيعت‌گردي است.

در همين زمان، منطقه وسيعي از دامنه کوهستان‌هاي و دشت هاي کوهرنگ غرق در گلهاي زرد و لاله‌هاي واژگون مي‌شود.

منظره اين گل‌هاي متفاوت، با سر افکنده و زيبايي مسحورکننده‌اش انگيزه خوبي است تا گردشگران زحمت سفر طولاني را بر خود هموار کرده و از نقاط دور به تماشاي اين گل بيايند.

اين گلهاي زرد را به خاطر شبنم صبحگاهي‌اي که رويشان مي‌نشيند به شکل زنگوله‌هايي با رنگ‌هاي زرد، نارنجي و سرخ بوجود مي آيند.
 
گرچه دامنه‌هاي زاگرس رويشگاه اصلي اين گل‌ها به حساب مي‌آيد اما مناطق ييلاقي کوهرنگ از مناطقي هست که مي‌توان اين روزها اين گلها را در آن يافت.
 
اين گل در مکانهايي که آب روان وجود دارد و بيشتر در دشت‌هاي صخره‌اي مي‌رويد و ساقه‌اش تا حدود 120 سانتي متر طول ميرسد.
 
گرچه به نظر مي‌رسد با توجه به تماشاي اين گل و رويشگاه آن و شيوه زندگي مردمي، جاذبه فراواني براي گردشگران طبيعت‌گرد داشته باشد و افراد را مجاب کند در قالب تورها يا به صورت انفرادي به ديدن اين گلها بروند اما هر کس که يک بار هم به سفر رفته باشد مي‌داند که به جز زيبايي‌اي که در مقصد انتظارش را مي‌کشد عوامل ديگري هم در انتخاب مقصد سفر موثرند که آن هم داستان مکرر امکانات و زيرساخت‌هاي مقصد است.
 
در زيبايي و مسحور‌کنندگي اين گل‌ها شکي نيست، اما ضعف زيرساخت‌هاي گردشگري ما در رويشگا‌ه‌هاي اين گل‌ها گريبان آنان را نيز گرفته است.
 
عدم حفاظت مناسب و کافي از اين گل‌ها باعث گمنامي اين گلها شده است.

پيش از اين تازماني که اين گل‎ها چندان ديده نشده بودند و به نوعي فقط ساکنان محلي از بودن آنها خبر داشتند، در يک همزيستي متعادل انسان با محيط پيرامونش آسيب زيادي به اين گل‌ها نميرسد.

بنابراين در وضعيتي که تدبيري براي حفاظت از آن انديشيده نشده، ادامه روند غيراصولي کنوني ممکن است آسيب جبران‌ناپذيري به آن بزند.
 
يکي از بهترين کارهايي که براي ديدن و در عين حال حفاظت از اين گل مي‌توان انجام داد برگزاري رويداد‌هاي گردشگري در اين منطقه در زمان رويش اين گل است.
 
عکس: همت بدری فرد
 
انتهاي خبر/۱۰۲۴ج/۶۱۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۲۴:۰۱

31 Dec 2019