۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۲۹۲۷۶
مشکلات منطقه گردشگري پيرغار

نيمه‌کاره رها کردن پروژه عمراني منطقه گردشگري پيرغار

آنچه در کار ساماندهي منطقه گردشگري پيرغار به چشم مي‌خورد نيمه‌کاره رها کردن پروژه عمراني است و اين مصداق به عينه ديده مي‌شود.
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، روستاي ده‌چشمه يکي از روستاهاي گردشگري استان چهارمحال و بختياري در شهرستان فارسان اين استان است.
 
در مجاور روستاي ده‌چشمه منطقه گردشگري به نام پيرغار وجود دارد که به واسطه داشتن آثار تاريخي و گرشگري فراوان و قرار گرفتن در کنار هم شهرت بسيار زيادي پيدا کرده است.
 
آبشار، کتيبه‌هاي دوران مشروطيت، چشمه پر آب، شيرهاي سنگي، باغات ميوه، خانه‌هاي سنتي و... در منطقه پيرغار فارسان وجود دارد و اين آثار تاريخي و طبيعي در کنار آب و هواي مطبوع و خنک منطقه موجب شده است سالانه هزاران نفر از اين منطقه ديدن کنند.
 
وجود سه کتيبه تاريخي دوران مشروطيت از امتيازهاي ويژه اين منطقه به شمار مي‌آيد. اين کتيبه‌ها، متعلق به دوره مشروطيت در دوران قاجاريه (مظفرالدين شاه) است و بر روي يک تخته‌سنگ در کوهپايه‌اي از رشته کوه زاگرس، در تفرجگاه پيرغار ساخته شده است.
 
آبشار پيرغار ازجمله زيباترين آبشارهاي فصلي ايران است که البته به دليل قرار گرفتن در استان چهارمحال وبختياري مدت آبدهي آن از ديگر آبشارهاي فصلي کشور بيشتر است.
 
اين آبشار در محيط طبيعي بسيار زيبا واقع شده است و اين آبشار نام خود را از غاري آهکي و ناشناخته مي‌گيرد که اهميت تاريخي بسيار دارد و آبي که از همين آبشار به زمين مي‌ريزد از کنار روستاي ده‌چشمه گذشته و کشتزارهاي زيادي را سيراب مي‌کند.
 
از مسيرهاي ايجاد شده در کوه مي‌توان با يک کوه‌پيمايي متوسط  خود را به بالاترين نقطه آبشار و در ادامه مسير با دنبال کردن آب به سرچشمه آن رسيد.
 
رضا شهروند اصفهانی اين‌چنين مي‌گويد: آنچه در کار ساماندهي منطقه گردشگري پيرغار به چشم مي‌خورد نيمه‌کاره رها کردن پروژه عمراني است و اين مصداق به عينه ديده مي‌شود به طوري که بسياري از مسافران به دليل نبود مکاني مناسب براي نشستن وسايل خود را بر روي زمين ناهمواره گذاشته‌اند.

اين تفرجگاه طبيعي که از چشم‌انداز طبيعي برخوردار است متاسفانه از کمبود سرويس بهداشتي هم رنج مي‌برد  يکي از مسافران به نام حميد از دزفول در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی پیرغار  گفت: از متوليان امر درخواست مي‌کنيم  کمبود سرويس بهداشتي اين تفرجگاه طبيعي را رفع نمايند.

انتهای پیام1026ج /590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۰:۵۱:۱۲

26 Apr 2024