۰
plusresetminus
فعال اقتصاد مقاومتی در فارسان: هم اکنون ۶ نفر از اعضاء خانواده به صورت مستقيم در اين عرصه کار مي کنيم اظهار اميدواري کرد که در صورت توسعه زنبورداري مي توان برای سه نفر را بصورت مستقيم و ۲۰ نفر نيز بصورت غيرمستقيم اشتغالزايي کرد.
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیی پیرغار؛ اقتصاد مقاومتی یکی از مباحثی است که بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است که می تواند با اتکای به توان داخلی کشور و استفاده از نیروی انسانی و جوان داخلی و بدون اتکا به خارج کشور را به استقلال اقتصادی برساند و بسیاری از مشکلات کشور در بحث اقتصاد را حل کرده برای برای اشتغالزایی جوانان باشد.

برای تحقق اهداف این اقتصاد نیاز است همه دست به دست هم دهند و راه رسیدن به این اهداف را باز کنند.
 
در این بین برخی از جوانان تلاشگر فارسان با همت و پشتکار خود و در راستای عمل به فرمایشات رهبر انقلاب و کمک به اقتصاد کشور گام در مسیر اقتصاد مقاومتی گذاشته و با تمام توان در این راه حرکت می کنند.

اما افرادی که قدم در این راه می گذارند نیازمند حمایت هستند و باید مسئولان هم با دادن تسهیلات به آن ها و هم باز کردن راه برای اخذ مجوز به این جهادگران کمک کنند.

ايجاد اشتغال براي ۶ نفر از اعضای خانواده

سجاد نجفي یکی از کارآفرینانی که از تسهیلات اقتصاد مقاومتی برای راه اندازی کار خود بهره گرفته در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی پیرغار اظهار کرد: ساکن شهر گوجان هستم و با دريافت تسهيلات اشتغالزايي بالغ بر ۳۰۰ ميليون ریال توانستم شغل زنبورداري را شروع و منبع درآمدي را براي خود و خانواده ام ايجاد کنم.

وي با بيان اينکه هم اکنون ۶ نفر از اعضاء خانواده به صورت مستقيم در اين عرصه کار مي کنيم اظهار اميدواري کرد که در صورت توسعه زنبورداري مي توان برای سه نفر را بصورت مستقيم و ۲۰ نفر نيز بصورت غيرمستقيم اشتغالزايي کرد.
              
وي اظهار داشت: اين روزها که مردم با مشکلات اقتصادي دست‌ و پنجه نرم مي‌کنند و شهرستان فارسان هم جوانان بيکار و جوياي کار زيادي را دارد، بد نيست جوانان اين شهرستان به سراغ مشاغلي ازجمله پرورش زنبورعسل بروند که علاوه بر اشتغال‌زايي و خاصيت‌هاي بي‌نظير عسل در درمان بيماري‌ها و هزينه کم نگهداري، سرمايه و امکانات خاصي نياز ندارد و گامي در راستاي توليدات داخلي و تحقق اقتصاد مقاومتي است و درآمد خوبي نيز مي‌توان از آن کسب کرد.

وي با قدرداني از حمايت هاي شايسته بسيج سازندگي ناحيه فارسان اظهار کرد: از طريق حمايت هاي بسيج سازندگي توانستم بخش عمده اي از مشکلات زنبورداري خود را حل کرده کارم را رونق دهم.

حمايت از جوانان مستعد

یکی دیگر از جوانان تلاشگر در عرصه اقتصاد مقاومتی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی پیرغار؛ با اشاره به نقش مؤثر بسيج سازندگي ناحيه مقاومت بسيج فارسان در توسعه و حمايت از پروژه‌هاي زودبازده اظهار کرد: امسال با همکاري بسيج سازندگي براي اجراي اقتصاد مقاومتي مجوز طرح "کشت گياهان دارويي" با تسهيلات 150 ميليون ریالی دريافت و کارم را شروع کردم.

این فعال اقتصاد مقاومتی با اشاره به اهميت و نقش گياهان دارويي در عملياتي کردن "اقتصاد مقاومتي" خطاب به مسئولان دولتي تصريح کرد: دولت مي‌تواند با راه اندازي دوره‌هاي تخصصي از جوانان مستعد فاقد شغل و جوياي کار حمايت کند.

وي ادامه داد: دولت مي‌تواند با پرداخت تسهيلات بانکي مناسب براي خريد زمين و اجراي آبياري قطره‌اي، اشتغالزايي کند و اين موضوع مهم صرفه‌ جويي ارزي قابل توجهي براي دولت به دنبال خواهد داشت.

این کارآفرین خاطرنشان کرد: پرورش گياهان دارويي، الگويي ارزشمند در مسير "اقتصاد مقاومتي" در حوزه سلامت و طب سنتي است که مي‌تواند از واردات بي‌رويه و غيرضروري داروهاي شيميايي و اعزام بيماران به خارج از کشور جلوگيري کند.

وي با اشاره به پايه گذاران طب سنتي در کشور يادآور شد: مصرف گياهان دارويي موجب بهبود وضعيت سلامت مردم و در نتيجه کاهش هزينه‌هاي حوزه سلامت کشور مي‌شود که اين مساله به معرفي الگوهاي اقتصاد مقاومتي کمک شاياني مي‌کند.
    
ایجاد ۲۵۰ شغل مستقيم و ۴۰۰ شغل غيرمستقيم در بحث اقتصاد مقاومتی
ميثم بابايي در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار اظهار کرد: بسيج سازندگي اقدام به برگزاري نمايشگاهي با محوريت اقتصاد مقاومتي نموده و از جوانان پرتلاش و کارآفرين اين عرصه دعوت به عمل آمده محصولات و فعاليت هاي خود را در معرض ديد همشهريان قرار دهند.

بابايي در ادامه افزود: اين نمايشگاه با هدف تعامل بين بازار و همچنين معرفي توليدکنندگان برتر و ارتباط بين زنجيره تامين، توليد و مصرف کننده با توجه به عرصه هاي مختلف که در اقتصاد مقاومتي وجود دارد برگزار شد.

وي اظهار داشت: اعتباري بالغ بر يک ميليارد تومان براي انجام فعاليت هاي توليدي و اشتغالزايي اختصاص داده بوديم که ۶۰ درصد اين اعتبار جذب و اميدواريم که ۴۰ درصد باقيمانده را تا پايان سال ساماندهي کنيم.

وي در پايان خاطرنشان کرد: تاکنون در بحث اقتصاد مقاومتي و اشتغال ۲۵۰ شغل مستقيم و ۴۰۰ شغل غيرمستقيم در شهرستان ایجاد شده است.

انتهاي پيام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۰۴:۴۱:۰۳

26 Apr 2024