۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۲۲۰۶۰
نماينده ولي فقيه استان چهارمحال و بختياري در بن:

دولتي شدن مساجد امري باطل است/ تنها مرکز پرورش دهنده جامعه مکتبي،مساجد است

نماينده ولي فقيه استان چهارمحال و بختياري بابيان اينکه تنها مرکز پرورش دهنده جامعه مکتبي،مساجد است؛ گفت: مساجد نبايد دولتي شوند چرا که حرف دولت در مساجد زده نمي شود و بايد تنها سخن خداوند متعال ذکر شود.
دولتي شدن مساجد امري باطل است/ تنها مرکز پرورش دهنده جامعه مکتبي،مساجد است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي نکونام، در نشست امور مساجد شهرستان بن گفت: مسجد خانه خداست و خانه خدا بايد پر از ميهمان نمازگزار و متحرک و پويا باشد.

نکونام گفت: سرزندگي و پرنشاطي مساجد يکي از رموز جذب جوانان به مسجد بوده واز اين طريق در مرکز تربيت نسل جوانان و پرورش دهندگان جامعه مکتبي قشر مهم جامعه جذب مساجد خواهند شد.

وي تنها راه ورود به بهشت را پرورش مکتبي دانست و گفت: تنها مکان براي ورود به بهشت مساجد است چرا که در مساجد به اين پرورش دست مي يابيم.

نکوناتم تصريح کرد: قرآن تنها کتاب تربيت و پرورش است و بايد براي رشد آموزه ها،فرامين آن را به خوبي آموخت و تنها راه آموختن قرآن قرار گرفتن در مکتب امام صادق عليه السلام و پرورش يافتگان اين مکتب يعني روحانيون است.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: جوانان ما بايد پرورش مکتبي بيابند و تنها عامل رستگاري و بهشتي شدن، پرورش مکتبي است چرا که بازماندگان از اين پرورش جهنمي بوده و با مساجد آشنا نيستند.

وي به اولين فعاليت فرهنگي پيامبر اشاره نمود و گفت: پيامبر اکرم (ص) اولين فعاليت فرهنگي خود را بنا کردن مسجد براي امور فرهنگي و ديني قرار داد و اين نشان مي دهد که خداوند از مسلمانان ومتدينين مي خواهد به مساجد بها داده و اولين وظيفه شما آباد کردن مساجد است.

نکونام تاکيد کرد : مساجد نبايد دولتي شوند چرا که حرف دولت در مساجد زده نمي شود و بايد تنها سخن خداوند متعال ذکر شود.

وي تصريح کرد: نه تنها سلطه دولت بر مساجد غلط است بلکه اداره کنندگان اصلي مسجد يعني رو حانيون نيز نبايد دولتي باشند.

وي وجود تشکيلات براي مساجد را امري لازم دانست و گفت: تشکيلات در مساجد براي رسيدگي و برنامه ريزي در امور مساجد است و نبايد به تشکيلات نيز نگاهي دولتي داشت.

وي به کمبودهاي موجود در مساجد اشاره کرد و افزود: نبود امکانات و فراهم نبودن سازوکار مناسب از طرف حوزه ها موجب کمبود روحاني است و بايد فکري براي بهتر شدن سازوکار حوزه ها شود.



انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۵۶:۲۷

29 Dec 2019