۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۱۴۴۷۴
نماینده ولی فقیه دراستان:

راز ایستادگی درمسیرولایت گذشتن از خود، مقاومت وتحمل هرنوع سختی است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، پای ولایت ایستادن را یکی دیگر از مهم ترین مصادیق عاقبت بخیری انسان در دنیا بیان کرد و اذعان داشت: امروزه کسانی می توانند پای ولایت ایستادگی کنند که از همه چیز خود در این راه بگذرند و راز تحقق این مهم در مقاومت و تحمل هر نوع سختی است.
راز ایستادگی درمسیرولایت گذشتن از خود، مقاومت وتحمل هرنوع سختی است
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در گفت و گوی رادیویی با معتکفان این استان با اشاره به این که راز رستگاری انسان در دنیا و آخرت، در گرو علوی زیستن است، اظهار کرد: حضرت علی(ع) دوم شخصیت عالم هستی، پس از رسول الله(ص) بودند؛ به یقین پیمودن راه کمال از مسیر امیر مؤمنان(ع) می گذرد.

امام جمعه شهرکرد، اعتکاف را توفیقی الهی از جانب خداوند متعال دانست و افزود: اعتکاف عملی مستحب است که سیره مستمر اولیاء الهی و ائمه اطهار(ع) بوده است که در مواردی همانند ادای نذر، عهد و یا قسم یاد کردن، واجب می شود و باید دین آن ادا شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به آداب اعتکاف و واجبات آن اشاره کرد و افزود: انجام اعتکاف به قصد قربت و اخلاص و به مدت سه روز در مسجد جامع و یا مساجد فعال شهری و روستایی و خارج نشدن از مسجد جز در موارد ضروری و گرفتن سه روز روزه، از آداب و واجبات اعتکاف است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که خارج شدن از مسجد در زمان اعتکاف جایز نیست مگر برای کارهای ضروری همچون نماز جمعه، غسل واجب، ادای دین و ضرورت های عقلی، عرفی و شرعی، تصریح کرد: زمان اعتکاف، از اذان صبح روز نخست آغاز می شود و تا اذان مغرب روز سوم ادامه دارد که معتکف مؤظف است در این بازه زمانی در مسجد باشد و به اعمال اعتکاف بپردازد.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری به تشریح محرمات اعتکاف پرداخت و ادامه داد: پرداختن به مسائل شهوانی، استعمال عطریات، غصب جای افراد در مسجد، خرید و فروش و جدال و بگو مگو های بی جا در ایام اعتکاف جایز نیست و فرد باید با ترک این موارد در ایام اعتکاف، تمرینی برای زندگی روزمره خود اندوخته کند.

این مقام مسؤول، عاقبت بخیری را مهم ترین دستاورد مراسم اعتکاف برای انسان دانست و گفت: از آن جایی که مؤمن کیاست دارد و هوشیار است، بنابراین باید به نحو مطلوب از فرصت اعتکاف استفاده کند و اعتکاف یکی از بهترین فرصت ها است.

وی، ایستادن پای انقلاب اسلامی را یکی از مهم ترین مصادیق عاقبت بخیری بیان کرد و افزود: انقلاب اسلامی مهم ترین نعمت خداوند متعال است که در طول تاریخ بشری نادر است؛ بنابراین ایستادن پای آرمان های انقلاب، مصداقی از عاقبت به خیری است که در این راه، باید مواظب راه های انحرافی دشمن باشیم.

امام جمعه شهرکرد، مقاومت در برابر دشمن را یکی دیگر از مصادیق عاقب بخیری عنوان کرد و بیان داشت: امروز دشمن از دو عرصه اقتصاد و فرهنگ، در حال فشار آوردن به نظام و انقلاب است؛ بکوشیم در اعتکاف، عزم ملی و مدیریت جهادی که تنها راه مقابله با دشمن است را در وجودمان مهیا سازیم تا دشمن نتواند کاری کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با اشاره بر این که کسی عاقبت به خیر می شود که بر فرهنگ ناب اهل بیت(ع) پافشاری کند، ابراز داشت: اگر توانستیم معارف اهل بیت(ع) را در زندگی ها پیاده کنیم و به صورت عملی، این فرهنگ را چراغ راه آینده خود قرار دهیم، یه یقین عاقبت بخیر خواهیم شد و این نیز یکی دیگر از مصادیق عاقبت بخیری است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پای ولایت ایستادن را یکی دیگر از مهم ترین مصادیق عاقبت بخیری انسان در دنیا بیان کرد و اذعان داشت: امروزه کسانی می توانند پای ولایت ایستادگی کنند که از همه چیز خود در این راه بگذرند و راز تحقق این مهم در مقاومت و تحمل هر نوع سختی است.

رییس استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری در ادامه به تشریح راه های تحقق یافتن عاقبت بخیری پرداخت و اظهار داشت: ایجاد اراده قوی در وجودمان، نخستین راه دستیابی به عاقبت بخیری است؛ باید زمینه این اراده قوی را در وجودمان فراهم آوریم که اعمال اعتکاف در این جهت است.

وی، ایجاد نورانیت مستمر در وجود انسان در سایه استغفار را یکی دیگر از راه های عاقبت بخیری بیان کرد و افزود: بدانید و آگاه باشید، تا نورانیت در وجودمان شکل نگیرد، عاقبت بخیر نخواهیم شد و این نورانیت نیز در سایه استغفار عملی که در جهت جبران برآید، محقق می شود.

این مقام مسؤول، استعانت از خداوند متعال، باور به اراده پرودگار و نهادینه شدن ذکر حضرت حق بر جسم و جان انسان را از دیگر راه های عاقبت بخیر دانست و ادامه داد: بکوشیم که در ایام اعتکاف، راه های رسیدن به عاقبت بخیری را در وجود خود تقویت کنیم.

امام جمعه شهرکرد در پایان به تبیین دعای ام داوود پرداخت و ابراز داشت: ام داوود، عروس امام حسن مجتبی(ع) و مادر رضایی امام صادق(ع) بود و در تشریح جایگاه رفیع این بانوی گرامی، همین بس که محرم دو امام معصوم بود.

وی دعای ام داوود را اسم اعظم خداوند بیان کرد و افزود: به یقین خداوند به برکت این دعا، حاجات مؤمن را برآورده می کند؛ بنابراین اهل اعتکاف از این فرصت کلیدی به نحو احسن استفاده کنند.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۷:۲۵

29 Dec 2019