۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
کد مطلب : ۳۵۱۷۴
امام جمعه موقت شهرکرد :

مردم بايد مديراني را از اين دولت مطالبه کنند که به ارزش هاي ديني پايبند باشند

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: با توجه به نزديکي به شروع فعاليت دولت دوازدهم، مردم بايد مديراني را از اين دولت مطالبه کنند که به ارزش هاي ديني پايبند باشند.
مردم بايد مديراني را از اين دولت مطالبه کنند که به ارزش هاي ديني پايبند باشند
به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر ؛ حجت‌الاسلام سيد ابوالحسن فاطمي امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه شهرکرد اظهار کرد: يکي از مهم‌ترين جنبه‌هاي مديريت انتصاب افراد شايسته براي اجراي امور است که نشان‌دهنده آن است که مدير در اين انتصاب‌ها چقدر تقواي الهي را مدنظر قرار مي‌دهد.

وي با اشاره به اينکه حضرت علي (ع) افرادي که داوطلب منصب و مقام بودند را بر مبناي تقوا انتخاب مي‌کرد، افزود: کسي بايد براي مناصب انتخاب شود که در رابطه با احکام و ارزش‌هاي ديني کوتاه نيايد همان‌گونه که مولاي متقيان نيز اين‌گونه بود.

امام‌جمعه موقت شهرکرد با بيان اينکه کسي مي‌تواند امر خدا را اجرا کند که سازش‌کار در مقابل دشمن خدا نباشد، ادامه داد: بعضاً ديده شده افرادي بر سر کار هستند که هيچ اعتقاد ديني ندارند، اين قبيل افراد نبايد بر سر کار باشند چراکه نمي‌توانند امر خدا را در جامعه احيا کنند.

فاطمي خاطرنشان کرد: در آستانه روي کار آمدن دولت دوازدهم و نصب و تعيين مسؤولان جديد از وزرا گرفته تا مديران رده پايين قرار داريم لذا تقوا در اين موضوع مدنظر قرار گيرد.

وي با اشاره به اينکه رأي مردم يا انتخاب مردم ربطي به ولايتمداري يا ولي ندارد، عنوان کرد: رأي مردم در مذهب شيعه و مذهب عصمت و طهارت تنها ابزاري براي اين است که ولي جامعه را مديريت کند، اينکه در سال‌هاي بعد از رحلت پيامبر برخي افراد با اميرالمؤمنين بيعت نکردند بدين معني نيست که اين حضرت ولي و امام نيست.

امام‌جمعه موقت شهرکرد با تأکيد بر اينکه مراجعه به طاغوت به هيچ وجه قابل‌قبول نيست حتي در زماني که مردم با امام و ولي زمان بيعت نکردند، اضافه کرد: درست است که زماني با اميرالمؤمنين بيعت نشد ولي ايشان باز هم امام بوده و متدينين به وي مراجعه مي‌کردند.

فاطمي در ادامه ضمن گراميداشت سالگرد شهادت آيت‌الله صدوقي در تيرماه سال ۶۱ که بعد از نماز جمعه به شهادت رسيد و رحلت علامه اميني بيان داشت: در آستانه سالگرد حمله آمريکا در سال ۶۷ به هواپيماي مسافربري ايران قرار داريم، در اين حمله ۲۹۰ نفر از هم‌وطنانمان جان خود را از دست دادند.

وي افزود: سياست بين‌المللي و رايج در دنيا به زشت‌ترين شکل خود در اين حادثه نمود پيدا کرد، سياستي که مردم بي‌گناه را هدف قرار داد تا يک حکومت را وادار کند فرامين آن‌ها را بپذيرد، اين عمل زشت هيچ‌گاه از ياد و خاطره مردم ايران نمي‌رود و بايد اين نکته در روابط، قراردادها و تعاملات با اين کشور مدنظر قرار گيرد.

انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۳۰:۴۰

2 Jan 2020