۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۴۰۱۴۱
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی :

آراء نمایندگان مجلس باید شفاف سازی شود

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بر شفاف سازی آراء نمایندگان مجلس در تمامی موضوعات و مسائل مهم کشور تاکید کرد.
آراء نمایندگان مجلس باید شفاف سازی شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ بشیر خالقی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهارداشت: امروز اگر می خواهیم رو به سمت آرمانی بودن حرکت کنیم باید تمام مسائل کشور شفاف سازی شود.

خالقی با اشاره به اینکه امروز شفاف سازی آراء مجلس نمایندگان در تمامی کشورها انجام می شود افزود: مردم با اعتمادی که در حق بنده و تمام نمایندگان کشور داشته اند، نمایندگان مجلس نیز باید رای خود را از طرف مردم و با شفاف سازی برای مردم در مجلس أخذ نمایند.

نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثردر مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید آراء داده شده بر روی ورقه های رای نمایندگان شفاف سازی شود تصریح کرد: قوه قضائیه، رؤسای بانک های مختلف کشور و بانک مرکزی نیز باید تمام فعالیت ها و عملکرد خود را شفاف سازی کنند.

خالقی افزود: بانک ها باید تمام وام های میلیاردی خود را برای مردم شفاف سازی کنند و به مردم بگویند که چگونه می توانند این مبالغ هنگفتی را در قالب وام ارئه دهند در صورتی که برای دریافت یک میلیون وام عادی پدر آن فرد در می آید تا به این وام ناچیز دست یابد.

وی گفت: بانک های عامل باید مشخص کنند که چرا مبالغ زیادی از پول کشور در قالب وام ارائه و در بیرون تبدیل به سکه که این روزها بازارش داغ هم هست می شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آقای سیف رییس کل سابق بانک مرکزی گفته بود که آقای نهاوندیان دستور داده بود قیمت دلار به ۸ هزار تومان یا بالاتر برسد پاسخ داد: بنده از این موضوع اطلاع کاملی ندارم و در حد پیامک تلفنی و سایت های خبری که با عنوان تکذیب دولت از اظهارات سیف رییس کل سابق بانک مرکزی درج شده است مطلع هستیم که این موضوع هم باید شفاف سازی شود.

طرح سوال از رئیس جمهور حق قانونی یک نماینده مجلس است

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طرح سوال از رئیس جمهور حق قانونی یک نماینده مجلس است و این حق باید در بین نمایندگان مجلس با شفاف سازی کامل طرح و ارائه شود.

خالقی با اشاره به اینکه دولت باید برای ارائه و پاسخ به عملکرد ضعیف خود در مجلس برای سوال نمایندگان پاسخگو باشد افزود: این موضوع هم باید همراه با شفاف سازی برای مردم باشد چرا که نمایندگان از سوی مردم انتخاب شده اند تا از حق آنان در مجلس دفاع کنند نه دولت و دولت هم باید برای ملت از عملکرد خود در طی چند سال گذشته پاسخگو باشد.

وی بیان کرد: این طرح سوال از رییس جمهور حق قانونی مجلس است و این امر بخاطر مردم و آینده مملکت انجام خواهد شد.

موضوع واگذاری کشت و صنعت مغان باید شفاف سازی شود

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع واگذاری کشت و صنعت مغان باید شفاف سازی شود.

خالقی با اشاره به اینکه قیمت های واقعی واگذاری کشت و صنعت مغان باید مشخص شود افزود: با توجه به اینکه، دولت سرمایه گذار خوبی در کشور نبوده است و بارها با سرمایه گذاری دولت به بن بست و شکست برخورده ایم، بنابراین با واگذاری چنین سرمایه گذاری ها به بخش خصوصی در کشور موافق هستیم، اما باید همراه با شفاف سازی باشد.

وی گفت: همه ما مخالف این نوع واگذاری ها در بخش خصوصی هستیم و باید تمام قیمت های واقعی و نحوه واگذاری کشت و صنعت مغان برای مردم و مجلس شفاف سازی شود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۰۴:۱۲

27 Dec 2019