۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۳۳۵۸۱
رئيس کميسيون آموزش تحقيقات مجلس شوراي اسلامي:

امروز جمهوري اسلامي ايران يک پاي حل مسئله در منطقه است

رئيس کميسيون آموزش تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: پيشرفت صنايع دفاعي، تکنولوژي، هوافضا و شاخه هاي ديگر فرصت هاي بسيار خوبي است براي ما در منطقه و همچنين براي حضور جمهوري اسلامي ايران جايگاهي را ايجاد کرده که بيانگر اينست که اگرچه ابر قدرت ها در اوايل، حاکم منطقه بودند ولي زمان آن گذشته و الان جمهوري اسلامي ايران يک پايه ي حل مسئله است، اتفاقاتي که در سوريه و يمن و بحرين مي افتد، اين ها نشان دهنده عظمت کشور ما است.
امروز جمهوري اسلامي ايران يک پاي حل مسئله در منطقه است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ همايش بزرگ انقلابيون جوان در دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرکرد برگزار شد.

اين همايش در محل سالن همايش امام خميني (ره) دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرکرد؛ به مدت دو ساعت با حضور جمعي از اساتيد، دانشجويان، و مسئولين برگزار شد.

دراين جلسه محمد مهدي زاهدي، وزير اسبق علوم تحقيقات و فناوري دولت نهم و رئيس کميسيون آموزش تحقيقات مجلس شوراي اسلامي به عنوان سخنران مدعو حضور داشت.

زاهدي در ابتداي سخنراني خود گفت: وجود نيروي انساني خلاق و نوآور فرصت بسيار خوبي است براي کشور ما و حتي مقام معظم رهبري به عنوان يک مدير مدبر و يک فردي که توانسته کشتي انقلاب را در طوفان هاي تاريخ که در دنيا وجود دارد با اطمينان هدايت کند و با آينده نگري و ارائه رهنمود هاي کاملا هوشمندانه نه تنها در کشور بلکه در خارج از کشور بر ايم موضوع تأکيد دارد. رهبري هميشه يک چراغ راهنما براي مسلمين بوده و هست و اين يک فرصت بزرگ است براي کشور ما که بقيه کشور ها اين فرصت را نداشتند.

امروز جمهوري اسلامي ايران يک پاي حل مسئله در منطقه است

وي ابراز داشت: پيشرفت صنايع دفاعي، تکنولوژي، هوافضا و شاخه هاي ديگر فرصت هاي بسيار خوبي است براي ما در منطقه و همچنين براي حضور جمهوري اسلامي ايران جايگاهي را ايجاد کرده که بيانگر اينست که اگرچه ابر قدرت ها در اوايل، حاکم منطقه بودند ولي زمان آن گذشته و الان جمهوري اسلامي ايران يک پايه ي حل مسئله است، اتفاقاتي که در سوريه و يمن و بحرين مي افتد، اين ها نشان دهنده عظمت کشور ما است.

وزير علوم در دولت نهم تصريح کرد: در يک کلام ما با برخي چالش ها در کشورمان روبه رو هستيم و دغدغه اصلي مان معيشت است و به عنوان يک ابرچالش در کنار معيشت در مسائل ديگري مانند انرژي و آب دچار مشکل هستيم، در حوزه معيشت ابعاد و پارامترهايي وجود دارد که مهم ترين آن ها مبارزه با فقر و بي عدالتي مي باشد، چراکه اين روزها فاصله‌ طبقاتي بين غني و فقير بسيار زياد شده و بايد کاري کرد که اين فاصله ها کم شود.

زاهدی تصریح کرد: يکي از عوامل ديگر، رکود در کشور است، بخصوص در اين چند سال که نتوانستيم از رکود خارج بشويم و وضع جامعه هم به مراتب بدتر شده است، واحدهاي صنعتي به حالت نيمه تعطيل در آمده و در استان شما ۵۰۰ واحد صنعتي نيمه تعطيل است و ورود کالاهاي قاچاق براساس آمار موجود به ارزش ۲۰ ميليارد دلار اعلام شده است.

در ادامه وی بيان کرد:  تقويت صنايع داخلي بر مي گردد به حوزه معيشت و بحث اصلي که همان اقتصاد مقاومتي است و اينکه آيا دانشگاه براي اقتصادمقاومتي کاري کرده؟ بند يک همين اقتصاد مقاومتي اختصاص پیدا کرده به تامين کليه امکانات و سرمايه هاي انساني و علمي کشور به منظور توسعه بيشتر افزايش سهم توليد دانش بنيان داخلي است.

لزوم بازاريابي و بازارسازي در کنار هم

وزیر سابق علوم در پایان گفت: يکي از اصول اين است که چگونه مي توان اقتصاد دانش بنيان پياده کرد؟ اساس اين دانش بنيان براين استوار است که بايد ايده به محصول تبديل شود و به عبارتي ديگر بايد تبديل به مقاله و مقاله بايد به آزمايش و آزمايش تبديل به فناوري شود، در پارک هاي علم و فناوري تا به محصول برسد آزمايش هايی روي آن انجام مي گيرد و کشور هاي ديگر آن را خريداري می کنند. بازاريابي زيادي براي اين کار نياز است و حتما بايد بازاريابي و بازارسازي باهم صورت گيرند.


انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۰۹:۱۸

15 Jan 2020