۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۳۷۵۴۱
رائفي پور در بروجن:

ضرورت سواد رسانه اي در فضاي مجازي/شبکه هاي اجتماعي ابزار هستند

علي‌اکبر رائفي‌پور ضمن تاکيد بر آموزش صحيح و استفاده درست از فضاي مجازي، گفت: براي مقابله با تهاجمات نرم دشمن نياز به سواد رسانه اي داريم.
ضرورت سواد رسانه اي در فضاي مجازي/شبکه هاي اجتماعي ابزار هستند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، استاد علي اکبر رائفي پور در نشستي با موضوع جوانان و فضاي مجازي که در فرهنگسراي شهر بروجن برگزار شد طي سخناني گفت: براي استفاده صحيح از شبکه هاي اجتماعي و فضاي مجازي نيازمند ارتقاي سواد رسانه اي هستيم.

وي با بيان اين که در رسانه هاي جديد خود مخاطبان توليد کننده هستند، تصريح کرد: جوانان به خاطر کم تجربه بودن در فضاي مجازي بيشتر در معرض آسيب قرار دارند.

ضرورت سواد رسانه اي در فضاي مجازي/شبکه هاي اجتماعي ابزار هستند

رائفي پور بر آموزش صحيح و استفاده درست از فضاي مجازي تاکيد کرد و گفت: سواد رسانه اي ضرورت دارد؛ شبکه هاي اجتماعي ابزار هستند.

وي با اشاره به اين که تلگرام ظاهرا روسي اما سهام دار اصلي آن صهيونيستي است، گفت: ارتقاي سواد رسانه اي مي تواند زمينه استفاده صحيح و مناسب از شبکه هاي اجتماعي را فراهم کند.

رائفي پور عمليات رواني دشمن در ايران را نسبت به ديگر کشورها بسيار گسترده تر دانست و گفت: بالاي ۲۰۰ هزار نفر در اسرائيل به زبان فارسي تسلط دارند و در کانال ها و گروه هاي تلگرامي به اهل بيت توهين مي کنند.

وي با بيان اين که امروز موفقيت با کساني است که روي قلب ها و مغزها حکومت مي کنند، گفت: عربستان سعودي دو سال است يمن را بمباران مي کند اما کاري از پيش نبرده است.

هجمه گسترده عليه اعتقادات/ابزار مقابله، سواد رسانه اي است

رائفي پور ايجاد آمادگي در مقابله با تهاجمات نرم دشمن را در گرو سواد رسانه‌اي دانست و گفت: ابزار مقابله در جنگ‌هاي امروز سواد رسانه‌اي بالا و آشنايي به فضاي مجازي است.

وي به هجمه گسترده دشمنان عليه اعتقادات و هويت ديني اشاره کرد و گفت: سال ۲۰۰۳ آمريکايي ها استراتژي کلاني با عنوان "آنفولانزاي نيويورکي"عليه ايران راه اندازي کردند تا مثل سرما خوردگي در بين ايراني ها مريضي فکري شايع شود.

اين استاد دانشگاه تصريح کرد: "آنفولانزاي نيويورکي" نوعي استراتژي نفرت پراکني بود تا ايراني ها از خود و ديگران و هويتشان متنفر شوند.

تمسخر داشته هاي فرهنگي و معاصر ايران از سوي دشمنان

رائفي پور در ادامه با اشاره به تمسخر داشته هاي فرهنگي و معاصر ايران از سوي دشمنان، گفت: دشمن در شبکه هاي اجتماعي و ماهواره براي هر سن و سليقه اي برنامه ريزي کرده است.

پژوهشگر ديني با بيان اين که دشمن مسائلي را مطرح مي کند که نسبت به داشته هاي ما اثر پارادوکس داشته باشد، گفت: براي مثال چند سالي است سگ به صورت ويژه در کشور ما برجسته مي شود.

وي با اشاره اين که برخي ها دليل نجس خواندن سگ در دين اسلام را نمي دانند، گفت: اسلام اگر با سگ مشکل داشت وقتي داستان اصحاب کهف را تعريف مي کرد سگ آنها را نمي گفت؛ اسلام مي گويد سگ حريم دارد جايش در رختخواب نيست در داستان اصحاب کهف هم به داخل غار نرفت.

رائفي پور با اشاره به نقش سبک زندگي اسلامي بر سلامت جسمي انسان، اضافه کرد: بزاق سگ باکتري هايي دارد و زماني که وارد دستگاه گوارشي انسان مي شود او را دچار مشکل مي کند.

انتهاي پيام/۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۳:۳۵

29 Dec 2019