۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
کد مطلب : ۲۶۱۳۸
کانديداهاي احتمالي مجلس شوراي اسلامي بخوانند

ما وعده نمي خواهيم

فصل انتخابات نزديک است و تقريبا همه چيز به سمتي در حال حرکت است که در ماهها و روزهاي آينده فضاي کشور انتخاباتي مي شود .
ما وعده نمي خواهيم
به گزارش جهانبین نیوز يادداشت اختصاصي پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار با شروع روند انتخابات و حتي مدت ها قبل از آن فعاليت هاي انتخاباتي شروع مي شود. بالاخره آزادي است و دمکراسي و همين مساله باعث مي شود که با فراغ بال همه بيايند و نظر بدهند و احتمالا وعده اما .....

انتخابات يکي از مهمترين و شايد مهمترين اتفاق سياسي در کشور است که براي انتخاب رئيس جمهور، نمايندگان مجلس خبرگان رهبري، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي يا اعضاي شوراهاي اسلامي شهر يا روستا برگزار مي شود.

با برگزاري هر انتخابات معمولا گروه هاي حاکم سياسي سعي بر دفاع از عملکرد خود دارند و گروه ها و احزاب سياسي که قدرت را در اختيار ندارند اگر منصف باشند سعي بر تشريح برنامه هاي مد نظر خود اما....

سالهاست که احزاب و گروه هاي سياسي کشور با انتخابات اينگونه برخورد نمي کنند. احزاب سياسي انتخابات را وسيله اي کرده اند تا با بهره گيري از آن يار گيري کنند و قدرت نمايي کنند. انتخابات براي آنان وسيله و ابزار خوبي شده است تا با سوار شدن بر امواج آن ديگر گروه ها در معرض اتهام کم کاري و دروغ پردازي و .... قرار گيرند و موج سواران انتخاباتي بدون ارائه عملکرد مثبت از گذشته خود يا زماني که قدرت را در دست داشته اند فقط از خوبي ها و معصوميت خود سخن گويند.

در واقع انتخابات ابزار قدرت مردم است. انتخابات مهر تائيد يا رد يک جريان، حزب، گروه يا ....خاص در کشور است. مردم در اين زمينه خوب مي دانند که کي به چه کسي نمره قبولي دهند و چه زماني کي را مردود کنند.

به هر صورت انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجل شوراي اسلامي در پيش است و براي حضور در انتخابات افرادي اعلام کانديداتوري مي کنند که لازم است قبل از آنکه خود را در معرض راي مردم قرار دهند چند مساله را به همه ي آنان يادآور شويم.

۱-هدف از حضور در عرصه ي انتخابات ففقط رضاي خدا و خدمت به مردم باشد.

۲-هر کانديدا بايد با خود عهد بنند که تنها دليل حضورش در انتخابات ايجاد شور و نشاط انتخاباتي باشد و اگر شخصي غير از اين مي انديشد از پيش شکت خورده است.

۳-کانديداها بايد صداقت را در دستور کار خود قرار دهند و بدون ذره اي دروغ و عوام فريبي برنامه ها و اهداف خود از کانديداتوري و در صورت انتخاب شدن از نمايندگي را براي مردم تشريح نمايند.

۴-کانيداها بايد در صدد ايجاد همدلي و اتحاد و يکپارچگي کشور و در طح پائين تر استان ها و شهرستان ها و حوزه هاي انتخابيه باشند.

۵- اگر شخصي احسا کرد که با توجه به توانمنديها و روحيات و تخصص خود صلاحيت نمايندگي مردم را ندارد از حضور در عرصه انتخابات صرفنظر کند.

۶-کانديداها و نمايندگان تحتمالي نبايد براي کسب آراء مردم عملکرد دولت و ارگانها و ديگر نمايندگان را دستآويز کنند بلکه بايد برنامه هاي خود را تشريح نموده و منتظر راي مردم باشند و به آنچه مردم تشخيص مي دهند احترام گذارند.

۷-ملاک عمل همه در انتخابات بايد قانون باشد و اگر کسي به قانون انتخابات احترام نگذارد صلاحيت نمايندگي مردم را ندارد.

۸-کانديدها ضمن آگاهي از وظايف نمايندگي مشکلات عديده مردم را وسيله اي براي راي جمع کردن قرار ندهند و به مردم وعده هاي بي اساس ندهند که همين امر باعث بي اعتمادي مردم و دولت و مجلس و .... مي شود. 

مهدي بهزادي تشنيزي

انتهاي پيام1026 /۵۸۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۲۱:۳۴

6 Feb 2020