۱
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۸
کد مطلب : ۱۰۷۴۸

گشایش دفتر دیوان عدالت اداری در چهارمحال و بختیاری

با افتتاح این دفتر ، قوه قضائیه در اجرای قانون امکان دسترسی سریع مردم استان را به دیوان عدالت اداری تامین می کند.
گشایش دفتر دیوان عدالت اداری در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرنگار جهانبین، رئیس دیوان عدالت اداری کشور در مراسم گشایش بیست و چهارمین دفتر دیوان عدالت اداری در کشور با تاکید بر ضرورت افتتاح این دفاتر در مراکز استان‌ها، اظهار کرد: با آغاز به کار این دفاتر در مراکز استان‌ها، دیگر لزومی برای مراجعه مردم به دیوان تهران و طرح شکایت‌ها و دادخواست‌ها نیست؛ چرا که مراکز استانی پاسخگوی مطالبات و شکایت‌های آنان خواهند بود.

منتظری رسیدگی به شکایت‌های مردمی را اولویت اصلی کار این دفاتر دانست و افزود: در این دفاتر به شکایت‌ها و دادخواست‌های تمام مردم رسیدگی و پاسخ داده خواهد شد.

وی با بیان این‌که  تمام اقشار جامعه می‌توانند با مراجعه به این دفتر شکایت‌های خود را ارائه دهند، پیگیری‌ها و اهتمام ویژه این دستگاه برای حل مشکلات ادرات را وظیفه اصلی این نهاد دانست.

منتظری با اشاره به به روز بودن و استفاده از امکانات جدید در این دفتر تصریح کرد: مراجعه کننده به این دفتر با ثبت شکایت‌های خود و دریافت رمز از سامانه رسیدگی به شکایت‌های دیوان می‌توانند در هر نقطه کشور از روند و نتیجه پیگری شکایت‌های خود مطلع شوند.

وی به آمار شکایت‌ها در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در طول هشت ماه سال جاری تعداد ۶۴۱ فقره شکایت و دادخواست به تهران ارسال شده است که از این لحظه به بعد توسط دفتر استانی پیگیری خواهند شد.

منتظری تعامل و همکاری دستگاه‌ها با این دفتر را لازمه حل مشکلات ادارات بیان کرد و گفت: هماهنگی میان دستگاه‌های قضایی و مدیران اجرایی باید به نحو مطلوب صورت گیرد تا از این طریق مشکلات مردم رفع شوند.

وی از تنظیم و تدوین قانون جدید دیوان عدالت اداری خبر داد و بر لزوم مطالعه و عملیاتی شدن این موارد توسط بخش‌های حقوقی در ادارات تاکید کرد.

منتظری فرصت پاسخگویی به دادخواست‌ها را یک ماه عنوان کرد و افزود: دستگاه و نهادهای اجرایی در طول مدت یک ماه موظف به پاسخگویی به شکایت و دادخواسته ارسال شده هستند که در غیر این صورت سازمان قضایی خود تصمیم گیری خواهد کرد.
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری هم در حاشیه گشایش این دفتر، گفت: با افتتاح این دفتر، قوه قضائیه در اجرای قانون امکان دسترسی سریع مردم استان را به دیوان عدالت اداری تامین می کند.
سید عبدالله موسوی افزود: از این پس هیچ نیازی نیست که مردم استان  برای موارد قضایی ادارات خود به تهران سفر کنند هم شکوائیه های جدید و هم پرونده های قبل خودر ا در هر مرحله دادرسی و اجرای احکام و تصمیمات حاصله جدید، می توانند از این دفتر پیگیری کنند.
موسوی ادامه داد: پیگیری نتایج و آخرین اخبار دادرسی پرونده های قضایی ادارات، اشخاص و شرکت ها، از جمله مهمترین مزایای افتتاح این دفاتر در استان هاست.
وی بیان داشت:از این طریق افراد با مراجعه حضوری، یک رمز برای پرونده خود گرفته و از طریق سامانه اینترنتی، پیگیر مراحل پرونده قضایی خود می شوند.

در این مراسم وحید احمدی به عنوان نخستین مدیر دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

مدیر دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری استان چهارمحال و بختیاری تسهیل در رسیدگی به شکایت‌ها را یکی از مزایای راه اندازی این دفتر دانست.

وحید احمدی به تشریح مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های این دفتر پرداخت و رسیدگی به پرونده‌های عقب مانده و فعلی در دیوان، اجرای احکام و دستورات ابلاغی از دیوان و رسیدگی به شکایت‌ها و دادخواست‌های جدید مردم را از مهم‌ترین اقدامات این دفتر عنوان کرد.

وی ثبت دادخواست‌ها و شکایت‌ها در سامانه دیوان عدالت را مهم‌ترین اقدام این دفتر برشمرد و گفت: دادخواست‌ها و شکایت‌های دریافت شده از سوی مردم در سامانه دیوان عدالت با نام cms ثبت و روند پیگیری انجام می‌شود.

امسال هفتاد هزار پرونده در کشور به دفاتر دیوان عدالت اداری ارجاع داده شده است.
سعی بر آن بوده است که از طریق رایانه ای، آنچه امکان دارد، مردم به این سیستم مراجعه و پرونده خود را پیگیری کنند.
گفتنی است نشانی دفتر دیوان عدالت اداری چهارمحال و بختیاری، شهرکرد خیابان کاشانی، ساختمان قدیم دادگستری است./
انتهای خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

محمد
سلام.ممنوم.خیلی دنبال ادرسش بودم

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۲۷:۲۸

27 Dec 2019