۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۱۲۶۵۶
در جلسه نمایندگان مجلس با ضرغامی مطرح شد

پخش سریال سرزمین کهن متوقف شد

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون پخش سریال سرزمین کهن متوقف است تا اینکه یا اصلاح شود یا نظر مردم جلب شود که عاقبت این سریال به نفع قوم بختیاری است.
پخش سریال سرزمین کهن متوقف شد
مجید جلیل سرقلعه در گفت وگو با جهانبین نیوز، با اشاره به جلسه شب گذشته نمایندگان قوم بختیاری با عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما در خصوص بخش سریال تاریخی سرزمین کهن اظهار کرد: بنده به عنوان نماینده چهارمحال و بختیاری در این جلسه حضور داشتم و از اصفهان، لرستان و خوزستان نیز چند نماینده در این جلسه حاضر بودند.

وی ادامه داد: در این جلسه آقای ضرغامی باز هم از نمایندگان عذرخواهی کرد و گفت دو بیانیه دادیم که ما نباید مصداقی بختیاری‌ها را در مسائل قرار می‌دادیم. رئیس سازمان صدا و سیما قول داد که این سریال موقتاً متوقف شود تا اصلاحاتی در آن صورت گیرد یا نظر نمایندگان بختیاری مساعد شود و با مردم صحبت کنند. همچنین وی گفت چند تن از معاونین و مدیران خود را میان اقوام بختیاری‌ فرستاده تا نظریات آنها را اخذ کنند.

نماینده مردم لردگان در مجلس افزود: هر چند در قسمت‌های بعدی این سریال، بختیاری‌ها از مسائل تبرئه می‌شوند و نقش اول را در سریال بازی می‌کنند و مشخص می‌شود آنها قوم برجسته‌ای هستند، ولی چون مخاطبان عام هستند، نمی‌توان به راحتی این موضوع را فیصله داد و باید صدا و سیما صبر و تحمل و مشورت کند و سریال اصلاح یا متوقف شود که ما به واسطه تشنج در قومیت‌ها ضربه نبینیم، یعنی نه نظام ضربه ببیند و نه قومیت‌ها خدای نکرده تحقیر شوند و ضربه بببیند.

سرقلعه همچنین گفت: در این جلسه قرار شد که به جای قسمتی از سریال سرزمین کهن که پنج شنبه قرار است، از صدا وسیما پخش شود، میزگردی از کارشناسان، نمایندگان و دست‌اندرکاران صدا و سیما برگزار شود تا بتوانیم مردم را متقاعد کنیم و در آینده از این سریال تاریخی به خوبی استفاده کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این وهله پخش سریال سرزمین کهن به نظر من مناسب نیست و باید فکر اساسی شود، پس فعلاً این سریال متوقف است تا اینکه یا اصلاح شود یا نظر مردم جلب شود که عاقبت این سریال به نفع قوم بختیاری است.

انتهای پیام/خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۳۴:۵۱

31 Dec 2019