۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۳۱۹۱۶
ياداشت/

براي انتخابات چه بايد کرد ؟

نتيجه ي اکثر رخداد هاي مهم از جمله انتخابات رياست جمهوري، وابسته به راي و نظر مردم است و آن طيف و جرياني در اين رخداد ها موفق تر است که بتواند بيش از ديگر جريان ها و گروهها بر مردم تاثير بگذارد.
براي انتخابات چه بايد کرد ؟
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، محمد کيانپور، فعال دانشجويي در ياداشتي نوشت:

با نزديک شدن به هر رخداد سياسي در صحنه ي سياست داخلي و بعضاً خارجي، شاهد تکاپو ، همگرايي و اتحاد نسبي جريان هاي سياسي و کنش گران در اين عرصه هستيم، البته مساله اي طبيعيست که آناني که دستي بر آتش دارند و دغدغه مند در اين زمينه اند با نزديک شدن به رخداد هاي مهم و تاثير گذار به تکاپو بيفتند تا به اندازه ي خود اقدام به روشنگري و اثر گذاري در امور کنند.

در قانون اساسي و به تبع آن در سپهر سياسي کشورمان، مردم سالاري و توجه به راي و نظر مردم از اهميت ويژه اي برخوردار است، بطوريکه مشارکت و راي مردم در اکثر فرايند هاي سياسي کلان کشور بطور مستقيم و يا غير مستقيم دخيل است؛ پس مي توان گفت، نتيجه ي اکثر رخداد هاي مهم از جمله انتخابات رياست جمهوري، وابسته به راي و نظر مردم است و آن طيف و جرياني در اين رخداد ها موفق تر است که بتواند بيش از ديگر جريان ها و گروهها بر مردم تاثير بگذارد.

ما در اين نوشتار تاثير گذاري را به دو بخش آني و تدريجي تقسيم مي کنيم.

تاثيرات آني، يعني تاثيرات رسانه اي، دقيقا آنچه در سال 92 باعث شد تا در زمان کوتاهي راي حجت الاسلام روحاني به 18 ميليون برسد و...

اين تاثيرات آني در واقع به قدرت ايجاد موج و جريان سازي يک طيف يا گروه بستگي دارد و قدرت رسانه اي و ايجاد پروپاگاندا و خلاقيت که از فرصت ها به درستي استفاده کند.

اين تاثيرات مي تواند بسيار قوي باشد ولي همانطور که از اسمش بر مي آيد مقطعي و کوتاه مدت است و تنها بدرد ماههاي منتهي به انتخابات مي خورد.

تاثيرات تدريجي، يعني تاثيري که بر پايه ي جذب حداکثري، پرورش افراد، کادر سازي، تشکيل حلقه هايي از گروههاي مختلف مردم و وابسته کردنشان به تشکيلات و بطور کلي مانوس شدن با مردم استوار باشد.

اين نمونه اقدامات و تاثير گذاري ها مانند اقدامات انبيا و اولياي الهيست.

جذب تدريجي باعث مي شود تا قلب و روح مردم با انديشه ها و آرمانهاي يک طيف و جريان انس گيرد و به سادگي نتوان اين انديشه ها و آرا را از ذهن و قلب مردم بيرون کرد، بطوريکه پيامبر اکرم (ص) عمر مبارک خود را صرف جذب تدريجي و تاثير بر قلوب خلق نمود.

البته جذب تدريجي که بهترين نوع جذب و تاثيرگذاريست، سختي هاي فراواني دارد بطوريکه در اين راه طولاني، ياس، نااميدي، زيان مالي و جاني و...همواره همراه گروه جذب کننده است، در بيان سختي هاي جذب بايد گفت ؛ تمام هدف انبيا الهي (ع) جذب حداکثري بوده است.

جذب تدريجي اقدامي بود که حضرت امام (ره) و ياران ايشان در سال 42 بطور گسترده و سازمان يافته به آن پرداختند و بعد از پانزده سال در بهمن 57 که انقلاب شکوهمند اسلامي به پيروزي رسيد؛ نتيجه داد.

امروزه در ميان جريان هاي ارزشي و انقلابي  فقدان برنامه اي جامع، گسترده و بلند مدت براي تاثير عميق و پيوند با مردم و جذب حداکثري احساس مي شود، بطوريکه در رخداد هاي سياسي مهم در بيشتر موارد، دست به اقدامات آني زده مي شود.

البته اقدامات آني، رسانه اي و مقطعي به خودي خود اقدامي نکوهيده نيست بلکه زماني مذموم مي شود که جريان يا گروهي اساس تاثير گذاري خود را بر اقدامات آني و رسانه اي قرار دهد فارغ از انجام اقدامات ريشه اي و اصولي.

اگر به عنوان جريان اصيل انقلابي و پيروي ولايت فقيه فکر مي کنيم مصداق "خير امه اخرجت اللناس" هستيم، پس بايد اساس کار خود را بر جذب تدريجي و بلند مدت قرار دهيم و انتظار بازدهي بالاي آني و نتيجه ي مطلوب در کوتاه مدت را نداشته باشيم چرا که راه پر مخاطره و پر از ياس و نا اميديست، چنانکه جريان روشنگري و اقدامات دامنه دار و راهبردي حضرت امام (ره) از سال 42 آغاز و نتيجه ي 15 سال اول آن فقط روشنگري و ارشاد مردم بود.

در اين مدت مردم هرچه بيشتر تحت تاثير تعاليم و اقدامات ايشان قرار مي گرفتند و مشتاق تر مي شدند، تا اينکه ملت شريف ايران، به نقطه اي از بلوغ فکري و عقيدتي رسيد و آن حوادث شکوهمند و پر افتخار را رقم زد.

سوال اساسي اينجا مطرح مي شود!

حال ما به عنوان پيروي ولايت فقيه و دغدغه مند مسائل کشور در اين مدت باقي مانده تا انتخابات چه بايد کنيم؟

آيا از همين فردا بايد شروع به انجام اقدامات تدريجي و کليد زدن برنامه اي جامع و بلند مدت براي جذب و تاثير عميق باشيم تا در انتخابات پيش رو نتيجه اي مطلوب حاصل شود؟

جواب : هم بله و هم خير!

در اين مساله که بايد اقدام به سرمايه گذاري در طرح هاي بلند مدت عقيدتي-سياسي براي پيوند و انس با مردم و جذب حداکثري کرد که شکي نيست اما همانطور که گفته شد نمي توان انتظار داشت در کوتاه مدت اين اقدامات به ثمر برسند.

پس لازم است برنامه اي بلند مدت، منسجم و پراگماتيک با مشارکت طيف هاي همفکر و همجهت انقلابي تهيه نمود .

از طرف ديگر ناگزيريم با نزديک شدن به هر انتخابات يا رخداد سياسي مهم ديگر از اقدامات آني و مقطعي هم بهره بگيريم.

پس بايد کوشيد در مدت باقي مانده با تکيه بر توان تبليغاتي و رسانه اي با استفاده از نيرو هاي با اخلاص و انقلابي و ابزاري مانند ائتلاف هاي به جا و مناسب اقدام به ايجاد موج و جريان سازي نمود.

انتهاي پيام1022ج /610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۵۵:۴۷

3 Jan 2020