۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۲۹۷۷۵
قابل توجه دست‌اندرکاران مبارزه با مطالب مستهجن در فضاي مجازي:

صفحات مستهجن تلگرام همچنان در دسترس مخاطبان قرار دارد/ايتستاگرام محل تبليغ گروه‌ها و کانال‌هاي ممنوع

چند وقت پيش قرار بود نرم‌افزار پيام رسان تلگرام مسدود و براي آن جايگزيني معرفي و در اختيار عموم قرار گيرد اما اينک شاهد آن هستيم که نه‌تنها اين اتفاق نيافتاده است که ديگر نرم‌افزارها هم به مدد اين نرم‌افزار صهيونيستي آمده‌اند و قدرت تبليغاتي تلگرام چندين برابر گذشته شده است.
صفحات مستهجن تلگرام همچنان در دسترس مخاطبان قرار دارد/ايتستاگرام محل تبليغ گروه‌ها و کانال‌هاي ممنوع
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار:
در جلسات، کنفرانس‌ها، همايش‌ها و... ويژه فضاي مجازي که وارد مي‌شوي کسي نيست که اهميت توجه و لزوم کنترل اين فضا را نداند. سخنران‌ها در آغاز سخن به دو فرمايش تاريخي رهبر معظم انقلاب اشاره مي‌کنند و مستمعان هم براي چندمين بار اين فرمايشات را در ذهن و برگه‌هاي يادداشت خود مي‌نگارند.

همه از آسيب‌هاي فضاي مجازي مي‌گويند. از اينکه تلگرام چرا و چگونه با گذشت زماني کوتاه و در رقابت با ديگر نرم‌افزارهاي پيام‌رسان توانست يکه‌تاز ميدان شود و همچنان در صدر باقي بماند، همه از اين سخن مي‌گويند که چرا مدت زيادي از وقت روزانه مردم ايران صرف حضور در شبکه‌های اجتماعی مي‌شود و...

مدت زيادي از زماني که سيستم عامل‌هاي  ANDROID ,IOS WINDOWSPHONE طراحي شد و در قالب نرم‌افزار راه‌انداز صفحات لمسي شامل گوشي، تبلت‌ها و... به بازار عرضه شد و در اختيار مردم جهان قرار گرفت نمي‌گذرد.

در پي اين اتفاق فراگير نرم‌افزارهايي که پيش از اين در قالب نرم‌افزارهاي تحت ويندوز و صرفا با رايانه‌هاي داراي سيستم عامل‌هاي WINDOWS, MAC, LINUX,... راهبري مي‌شدند عنوان اپليکيشن به خود گرفتند و از رايانه‌ها و لپ تاپ‌ها به تلفن‌هاي همراه هوشمند و صفحات لمسي کوچ کردند.

اگرچه شبکه ارتباطات جهاني همچنان قابل کنترل و صرفا از طريق مراکزي مثل مراکز مخابراتي ايران در حال اداره و کنترل هستند اما رشد روزافزون و قارچ‌گونه کاربران شبکه جهاني وب سبب شده است بسياري از رفتارهاي کاربران اين شبکه دور از چشم مسئولان صورت گيرد يا اينکه برخي با اهداف خاص نسبت به سوء رفتار‌هاي مخاطبان در فضاي مجازي واکنشي نشان ندهند.

نمونه‌اي از سوء رفتارهاي مخاطبان فضاي مجازي مصاديق و محتواي مبتذل و منحرف‌کننده و... است که خصوصا در بسياري از نرم‌افزار‌هاي پيام‌رسان در حال گسترش است.

چندي پيش خبري در رسانه‌ها منتشر شد که کليه کانال‌هاي مبتذل تلگرام مسدود شد اما در واقع اين خبر نوعي موج‌سواري رسانه‌اي بود و واقعيت چيزي جز اين امر است.

متاسفانه نرم‌افزار INSTAGRAM که با اشتراک عکس و تصوير بين کاربران توانسته جايگاه بسيار مناسبي در فضاي مجازي بيابد و اين روزها به مهمترين نرم افزار تبليغ مصاديق مستهجن و مجرمانه بدل گشته است.

اين نرم‌افزار بدون هرگونه فيلتر و مانع مطالبي را در اختيار مخاطبان قرار مي‌دهد که صددرصد ضداخلاقي، ضدامنيتي و ضدديني است اما هيچ ارگان يا نهادي نسبت به ممنوعيت استفاده از اين نرم‌افزار سخني به ميان نياورده است.

اينستاگرام نه‌تنها محل انتشار مطالب سخيف، زشت و غيراخلاقي شده است که اين روزها برخي با سوءاستفاده از آن در حال تبليغ کانال‌هاي ضداخلاقي، مبتذل و... خود هستند.

مهدي بهزادي تشنيزي (کارشناس ارشد علوم رايانه)

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۵:۴۹

29 Dec 2019