۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۳۲۹۷۹
عدم برف روبي خيابانهاي اصلي بعد از 4 روز/

شکستن دست و پا و تصادف خودروها در شهر چلگرد + تصاوير

با گذشت بيش از 4 روز از بارش برف در چلگرد، معابر اين شهر همچنان لغزنده و پوشيده از برف و يخ بوده و با توجه به ليز بودن خيابانها عده زيادي دچار شکستگي دست و پا شده اند و رانندگان به دليل عدم تسلط بر خودروي خود به خاطر ليز بودن جاده ها، دچار تصادف و خسارت زيادي متحمل شده اند.
شکستن دست و پا و تصادف خودروها در شهر چلگرد + تصاوير
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر،با گذشت بيش از 4 روز از بارش برف در چلگرد، معابر اين شهر همچنان لغزنده و پوشيده از برف و يخ بوده و تردد را در بسياري از معابر بويژه در کوچه ها و خيابان هاي اصلي با مشکل مواجه کرده است.
 
نارضايتي از برف روبي خيابانها و کوچه ها مشکل امسال نيست بلکه از سال هاي قبل مردم اين نارضايتي را داشته اند اما تاکنون اين مشکلات به دلايل مختلف از جمه کمبود تجهيزات برف روبي، نداشتن نيوري کارآمد و فعال، بي نظمي در زمان پاشيدن شن نمک است.

به نظر ميرسد با توجه به وضعيت موجود مردم بايد با زنجير تردد کنند چون تنها راه ممکن همين اقدام مي باشد.

ليز بودن خيابانها شکستن دست و پا و خسارت به خودروها

موضوع ديگر با توجه به ليز بودن خيابانها عده زيادي دچار شکستگي دست و پا شده اند و رانندگان به دليل عدم تسلط بر خودروي خود به خاطر ليز بودن جاده ها، دچار تصادف و خسارت زيادي متحمل شده اند.





مردم شهر چلگرد در هفته هاي اخير بارشي را تجربه کردند که در برخي مناطق بازگشايي معابر با ارتفاع  برف 50 سانتي متري آن بعد از چند ماهه استراحت شهرداري فرصتي براي محک عملکرد دور جديد فعاليت هاي شهرداري بود.
 

عملکرد نا مطلوب شهرداري عقيده شهروندان

موضوعي که به عقيده شهروندان عملا نمره مطلوبي را از آن شهرداري چلگرد نکرد، چراکه اولين برف سنگين پاييزي پس از 4 روز همچنان عبور و مرور عابران و خودرو ها بر روي سطوح يخ زده در برخي نقاط شهري را مختل کرده است.
 
اين مهم موجب شده است برخي شهروندان از جمله سالمندان و معلولان خانه نشيني را به منظور جلوگيري از بروز حوادث احتمالي ترجيح داده و از تردد در کوچه ها و خيابان هايي که به پيست اسکيت روي يخ تبديل شده پرهيز کنند.
 

کمبود امکانات و ماشين آلات برف روبي نتيجه عدم برف روبي

کمبود امکانات و ماشين آلات برف روبي و همچنين بارش 30 الي 60 سانتي متري برف در سطح شهر موجب اخلال در تردد وسايل نقليه شده است، بطوري که اهالي در چند روز اخير شاهد تصادفات داخل شهري نيز بوده اند.

برف روبي در سطح شهر چلگرد تنها با يک لودر انجام مي شود که ديشب دچار خرابي شد و امروز ظهر مجددا شروع بکار کرد.
 


 
در پي رفع اين معضل، اهالي خواستار مساعدت اداره راه و شهرسازي، شهرداري و اعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان در جهت تامين انتظارات مردمي در حوزه شهري هستند تا برف روبي و بازگشايي در زمان بارندگي بيش از پيش تسريع يابد.
 
برف روبي و پاکسازي خيابانها خواسته شهروندان

آقاي بدري يکي از شهروندان چلگرد مي گويد: پس از گذشت 4 روز از بارش برف در چلگرد خيابان ها و کوچه هاي اين شهر برف روبي شده اند و تردد در کوچه ها و معابر شهري با مشکل مواجه شده که لازم است دستگاههاي ذيربط حداقل بصورت روزانه نسبت به عمل برف روبي و پاکسازي معابر شهري اقدام کنند.
 
وي گفت: دارندگان خودرو هاي شخصي در استفاده از وسايط نقليه شخصي خود به دليل انباشته شدن برف در کوچه ها عاجز هستند که به دنبال آن حوادث رانندگي نيز افزايش يافته است.
 
آقاي غيبي يکي ديگر از شهروندان شهر چلگرد مي گويد: امکانات شهردر زمينه تجهيزات برف روبي با وسعت راه ها و شرايط اقليمي تناسب ندارد، همکاري کارگران شهرداري در مرتفع ساختن اين معضل اجتماعي مهم و در صورت همکاري قابل ستايش است؛ هرچند بارش شبانه در چلگرد  بسته شدن برف روي سطح خيابانها و کوچه ها شده است.




 تجهيزات شهرداري پاسخگو نيست
 
شهرونداني که به صورت جسته گريخته شاهد برف روبي معابر و به ويژه خيابانهاي شهر در روز دوم بارش بودند، بر ادامه اين روند و بازگشايي تمامي معابر و کوچه ها خوشبين بودند، اما نه تنها اين اتفاق نيفتاد بلکه مشخص شد که تجهيزات شهرداري براي بازگشايي معابر کافي نبود.
 
سليماني يکي از شهرونداني است که معتقد است شهرداري فعاليت در زمينه برفروبي اولين بارش سنگين امسال مثبت نبوده و بازگشايي معابر پس از 4 روز بارش آغاز و پس از چند روز عملا خبري از تردد تجهيزات برف روبي شهرداري مشاهده نشد.
 
وي يکي از دلايل اين امر را ناکافي بودن تجهيزات برفروبي شهرداري عنوان کرد و افزود: تجهيز شهرداري به دستگاه هاي برف روبي در شهري که 6 ماه از سال را بارش برف تجربه مي کند امري ضروري است که مورد غفلت واقع شده است.
 
اين شهروند در عين حال برخي کاستي ها در برنامه ريزي براي برفروبي را در بارش هاي اخير محسوس دانست و ادامه داد: به نظر مي رسيد که با گذشت سه ماه پاييزي آرام، شهرداري چلگرد نيز به مانند شهروندان از اين بارش برف غافلگير شده بود.

گزارش از همت بدري فرد
 

 






انتهاي پيام1022ج /610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۳۳:۰۳

28 Dec 2019