۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۵
کد مطلب : ۲۱۰۰۷
خطيب نماز جمعه شهركرد:

تحريم ظالمانه است ولي نبايد ما همه توانمان را براي رفع تحريم‌ها بگذاريم و از اقتصاد مقاومتي غافل شويم

كسانی مانند داعشی ها كه به دنبال منافع دنيوي رفت تقوا ندارد و لذا قرآن مايه هدايت او نخواهد شد.
تحريم ظالمانه است ولي نبايد ما همه توانمان را براي رفع تحريم‌ها بگذاريم و از اقتصاد مقاومتي غافل شويم
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، حجت الاسلام والمسلمين نكونام امام جمعه شهركرد در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته، در خصوص دغدغه تقوا با اشاره به آيات ۲ و ۳ سوره بقره بيان کرد: قرآن كتاب هدايت است ولي براي متقين. امروز عده‌اي ظاهر قرآن را مبنا قرار داده‌اند براي جنايت كردن. آيا قرآن علم جهاد را فقط عليه مشركين بلند كرده است؟ قرآن نسبت به كفار، يهود، مشركين، جهل، سست بنيادي، دل به بيگانگان سپردن و ... اعلام جهاد نكرده است؟

حجت الاسلام نكونام در ادامه با مطرح كردن ۷ سئوال، رفتارهاي تروريستهاي داعش را با ادعاهاي اين گروه در باره اهل تقوا بودن در تناقض دانست. اين سئوالات بدين شرح بودند:

۱. اينكه دشمنان همه جانبه اسلام را رها كنند و حتي با آنها سازش كنند و به وسيله آنها پشتيباني هم بشوند چگونه با تقوا اهليت دارد؟

۲.اينكه به بهانه مبارزه با شرك اينهمه خشونت بيافرينند و به صغير و كبير رحم نكنند چگونه مي‌توانند اهل تقوا باشند؟

۳.اينكه يك جمع قليل به نام وهابيت برداشت خودشان را از اسلام تحميل كنند و ساير فرق را مشرك بدانند چگونه مي‌توانند اهل تقوا باشند؟

۴.اينكه فقط به ظاهر قرآن نگاه بكنند، حق به جانب خود بگيرند، تفسير قرآن به قرآن نكنند و قرآن و عترت را كنار هم قرار ندهند چگونه مي‌توانند اهل تقوا باشند؟

۵. هيچ ترديدي نيست كه در عالم فقط اراده خداوند حاكم است و هيچ كس حتي پيامبر از خود اراده‌اي ندارد؛ اما همين پيامبران به اراده الهي مرده زنده كردند، مريض شفا دادند، در امور عالم دخل و تصرف كردند، شق القمر كردند و اينها هم در زمان حياتشان بوده و هم مماتشان. اين كه بخواهند اين واقعيت را ناديده بگيرند بي تقوايي است.

۶. ما با ادله محكم و مستدل قائليم با مرگ، از پيامبر سلب قدرت نمي‌شود. چون پيامبر است و با ديگران متفاوت است. لذا بعد از مرگ قدرتي دارد كه همچنان در جهان دخل و تصرف مي‌كنند.

۷. فرض كنيم ادله محكم و مستدل همه مسلمانان ديگر رانپذيرند. حق ندارند خونريزي راه بياندازند و با سلاح تكفير و شرك همه را نابود كنند.
وي در پايان اين بخش از سخنان خود با اشاره به اينكه اينها اگر صادق و دلسوز باشند بايد براي اعتلاي پرچم توحيد تلاش كنند نه مشبه كردن اسلام در افكار عمومي جهان، تاكيد كرد: كسي كه به دنبال منافع دنيوي رفت تقوا ندارد و لذا قرآن مايه هدايت او نخواهد شد.

امام جمعه شهركرد در ادامه با اشاره به سالگرد انتخاب اولين دوره فقهاي شوراي نگهبان در اول اسفند ماه افزود: اين فقها انتخاب شدند براي آنكه مصونيت ايجاد كنند و مصونيت اسلامي در نظام اسلامي بيافزينند.

وي همچنين به مناسبت ديگر اين روز يعني روز روحانيت و دفاع مقدس به مناسبت شهادت چهل تن از نيروهاي انقلابي از جمله حجت الاسلام و المسلمين محلاتي اشاره كرد و اظهار داشت: به حول و قوه الهي روحانيت نه تنها در دفاع مقدس، بلكه در همه عرصه هايي كه احساس نياز كرده‌اند از خود جانفشاني نشان داده و از همه چيز خود از جان و مال و آبرو گذشته اند.

مناسبت ديگري كه حجت الاسلام نكونام بدان اشاره كرد سالروز ميلاد حضرت زينب(س) و روز پرستار بود كه در اين باره گفت: حضرت زينب (س) زنده نگه دارنده نهضت كربلا بود و در همه عرصه ها نقش جهاد گونه آفريد. اين روز را روز پرستار ناميده اند. پرستاران ما حقيقتا كار ارزشمندي دارند و بدانند اگر اين را رنگ جهادي و خدايي ببخشند بسيار زيباتر و ارزشمندتر است.

خطيب جمعه شهركرد با توجه به ۵ اسفند، روز بزرگداشت خواجه نصير الدين طوسي و روز مهندسي اظهار داشت: خواجه نصير استعداد هاي فوق العاده در زمينه‌هاي مختلف داشت ولي هيچ گاه مغرور نشد و مهندسان ما هم بايد از اين شخصيت برجسته تاريخ كشورمان درس بگيرند.

نماينده ولي فقيه در استان در آخرين بخش از سخنانش به بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار با مردم آذربايجان در مساله اقتصاد اشاره كرد و گفت: ايشان از سالها قبل پيش بيني كردند كه دشمن با ما وارد جنگ اقتصادي خواهد شد ولي خيلي‌ها جدي نگرفتند كه اگر جدي گرفته بودند امروز توليدمان رونق داشت و به گونه‌اي بود كه به خوبي مي‌توانست كشور را اداره كند و اينقدر به بيگانه چشم نداشتيم.

وي افزود: تحريم ظالمانه است ولي نبايد ما همه توانمان را براي رفع تحريم‌ها بگذاريم و از اقتصاد مقاومتي غافل شويم.

انتهایپیام/۱۰۲۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۳۵:۱۵

12 Feb 2020