۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۳۱۱۸۷
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري:

ساماندهي سنگ قبور تاريخي در استان چهارمحال و بختياري

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري از ساماندهي هفت سنگ قبر تاريخي شهر هفشجان از توابع شهرستان شهرکرد خبر داد و اظهار داشت: اين قبرستان به شماره ۵۹۹۹ در فهرست آثار ملي کشور به ثبت رسيده است.
ساماندهي سنگ قبور تاريخي در استان چهارمحال و بختياري
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر؛ بهمن عسگري سوادجاني مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان چهارمحال و بختياري از ساماندهي هفت سنگ قبر تاريخي شهر هفشجان از توابع شهرستان شهرکرد خبر داد و اظهار داشت: اين قبرستان به شماره ۵۹۹۹ در فهرست آثار ملي کشور به ثبت رسيده است.

وي با بيان اينکه اين اثر تاريخي يکي از آثار ارزشمند شهر هفشجان به شمار مي رود گفت: این شهر داراي سنگ قبرها و شير سنگي هاي کتيبه دار زيادي متعلق به دوران صفويه به بعد است.

عسگري سوادجاني با اشاره به اينکه در طرح توسعه راه‌سازي تعداد هفت قبر از اين گورستان تاريخي در معرض آسيب و خطر شکستگي قرار مي گرفتند افزود: کارشناسان اين اداره کل با همکاري فرمانداري شهرستان شهرکرد، شهرداري و شوراي اسلامي شهر هفشجان و آقايان بختياروند که از نوادگان و بازماندگان سنگ مزارهاي يادشده مي باشند عمليات نظم دهي ودر يک رديف  قرار دادن آنها در دستور کار قرار گرفت و انجام شد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۳۷:۴۰

1 Feb 2020