۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۳۹۱۵۱
نایب رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری:

تفاوت‌های دیدگاهی مسئولان برای شوراها، حد و مرز تعیین می‌کند

نایب رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه تفاوت‌های دیدگاهی مسئولان برای شوراها حد و مرز تعیین می‌کند گفت: در چهارمحال و بختیاری چندین مشکل وجود دارد که براساس دیدگاه‌های مسئولان و چنددیدگاهای موجود مقفول مانده‌ و حل نشده‌اند.
تفاوت‌های دیدگاهی مسئولان برای شوراها، حد و مرز تعیین می‌کند
به گزارش جهانبین نیوز؛ غیبی‌پور رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بعد از انتخابات‌ها تعدادی از نمایندگان مردم موفق به اخذ رای شدند و از هر شهرستان یک نفر به نمایندگی در شورا فعالیت می‌کند اظهار کرد: یک هزار و ۸۰۰ نفر به عنوان معتمدین مردم در شوراها فعالیت دارند و وظیفه شورای استان بررسی مشکلات استان و نظارت بر حسن اجرای وظایف شورای عالی استان است.

در ادامه این برنامه مجید نقنه نایب رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مشکلات بسیاری در این استان وجود دارد که باید به صورت قانونی پیگیری شوند افزود: شوراها در جامعه دیده نشده و با دیدگاه‌های سیاسی آن‌ها برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تفاوت‌های دیدگاهی مسئولان برای شوراها حد و مرز تعیین می‌کند ادامه داد: در چهارمحال و بختیاری چندین مشکل وجود دارد که براساس دیدگاه‌های مسئولان و چنددیدگاهای موجود مقفول مانده‌ و حل نشده‌اند.

نقنه خاطرنشان کرد: شوراها حلقه ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و ضروت تشکیل شوراها در بیانات مقام معظم رهبری به خوبی قابل رویت است، صدای شوراها صدای مردم است و باعث می‌شود مسئولان براساس نظر خود تصمیم نگیرند.

نایب رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دو مشکل در استان وجود دارد که باعث عقب‌گرد آن می‌شود گفت: آب یکی از این مشکلات است که مسئولان در مورد آن به نظر واحدی نرسیده‌اند، و اظهارنظرهای جداگانه‌ای در این زمینه دارند.

وی بحث اشتغال را یکی دیگر از مشکلات این استان دانست و یادآور شد: برای رفع این مشکل سه طرح متفاوت با دیدگاه متفاوت وجود دارد.

نقنه گفت: تا زمانی که دیدگاه‌ها به هم نزدیک نشوند مشکلات اصلی حل نخواهند شد و برای رفع این مشکلات باید چند صدایی باشد از بین برود.

مهدی محمودی نماینده مردم شهرستان لردگان در شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: شورای عالی استان‌ها با ۷۵ عضو فعالیت دارد.

وی وظیفه شورای عالی استان را اصلاح قوانین جامع شورایی عنوان و گفت: شورای عالی استان‌ها چکیده‌ای از ۱۲۰ هزار شورای استان است.

محمودی بیان داشت: شوراها نماینده مردم و بر گرفته از مردم هستند و هر کجا حقوقی از مردم ضایع شود وارد عمل شده و اقدام می‌کند.

نماینده مردم شهرستان لردگان در شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: شورا مشکلات بسیاری دارد اما مهم‌ترین آن نداشتن ردیف بودجه است و بودجه اندکی که دارد از طرق دولت تامین می‌شود.

فرهاد رئیسی نماینده مردم شهرستان شهرکرد در ادامه این جلسه گفت: رکن شکل‌گیری شوراها در کشور برای مشارکت دادن مردم در توسعه و عمران شهری بوده است.

وی با اشاره به اینکه شورها از قوانین حکومتی قوی برخوردار هستند افزود: حرف و عمل در دولت‌ها دوتاست و دولت‌ها بیشتر به دنبال محدود کردن شوراها بودند، وظیفه نظامی و قانون‌گذاری برای شوراها در نظر گرفته می‌شود که می‌توانند در فعالیت خیلی از نهادها و سازمان‌ها ورود کنند.

رئیسی گفت: شوراها در مراکز استان بودجه بسیار کمی دریافت می‌کنند، اما وضعیت شوراها در شهرستان‌ها بسیار بدتر است و اعضا در شهرستان‌ها هیچ پولی ندارند، شوراها برای کسب موفقیت باید کمیسیون‌های تخصصی خود را فعال کنند و و برای این کار نیاز به بودجه دارند.

وی با اشاره به انتظارات بالا از شوراها و اختیارات محدود آن‌ها ادامه داد: شورای عالی محلات باید شکل بگیرد و به این ترتیب بسیاری از مشکلات محلات را شناسایی شوند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۲:۰۸

30 Dec 2019