۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۳۲۵۸۱
استاندار چهارمحال و بختیاری:

ضرورت جبران خسارت وزارت نفت به منطقه سرخون

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: وزارت نفت به هيچ وجه در جبران خسارت منطقه سرخون و پرداخت خسارت به آسيب ديدگان اين حادثه كوتاهي نكند.
ضرورت جبران خسارت وزارت نفت به منطقه سرخون
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ قاسم سليماني دشتكي استاندار چهارمحال و بختياري اظهار کرد: به منظور جبران خسارت هاي ناشي از آلودگي نفت سرخون و انديشيدن تدابير لازم براي جلوگيري از بروز حوادث مشابه لازم است انجام گيرد.

وي تصريح کرد: وزارت نفت بايد برآورد كامل خسارت وارد شده به آب آشاميدني، كشاورزي، محيط زيست و شيلات هاي اين منطقه را در اولويت كاري خود قرار دهد.

سليماني بيان داشت: رفع مشكلات كنوني، جلوگيري از بروز حوادث مشابه، تعيين تكليف مشكلات و بررسي كارشناسي، علمي و دقيق مشكلات ناشي از اين حادثه جزو مهمترين خواسته هاي مردم منطقه محسوب مي شود.

استاندار چهارمحال و بختياري اضافه كرد: به دنبال حادثه اخير در لوله انتقال نفت مارون به ۵۸ شيلات، ۲۲۰ هكتار باغ و ۲ هزار و ۲۰۰ هكتار زمين كشاورزي آسيب جدي وارد شده است.

وي عنوان داشت: لوله انتقال نفت مارون در سال هاي ۱۳۶۶، ۱۳۹۰ و ۱۳۹۵ در منطقه سرخون و در سال ۱۳۸۶ در منطقه چلوان از توابع شهرستان سامان دچار حادثه شد و مشكلات زيست محيطي فراواني را در چهارمحال و بختياري به وجود آورد.

سليماني دشتكي اظهار كرد: مسئولان وزارت نفت بايد در سريع ترين زمان ممكن نسبت به رفع مشكلات ناشي از اين حوادث و پرداخت خسارت به آسيب ديدگان اين حادثه اقدام كنند.

گفتني است، در نشست با وزير نفت همچنين در زمينه گازكشي روستايي و حوزه خدمات اجتماعي چهارمحال و بختياري نيز بحث و تبادل نظر شد.

افزوده مي شود، به دنبال بازندگي هاي اخير بخشي از خط انتقال نفت خام خوزستان ۱۲ آذر امسال در بخش ميانكوه شهرستان اردل شكست و باعث جاري شدن نفت خام در رودخانه سرخون شد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۲۳:۲۳

2 Jan 2020