۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۲۵۹۲۱
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان:

حضور میلیونی زائران اربعین حسینی نماد افتخار و اقتدار شیعه است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: حضور میلیونی زائران اربعین حسینینماد افتخار و اقتدار شیعه است و عزادار حسین علیه السلام بودن نیز خود یک عنوان و مقام است.
حضور میلیونی زائران اربعین حسینی نماد افتخار و اقتدار شیعه است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام کریم سرافراز، با تسلیت اربعین سید وسالار شهیدان و دهه آخر صفر المظفر و فرارسیدن شهادت سبط اکبر نبی گرامی اسلام، رحلت پیامبر اعظم و شهادت امام رضا علیه السلام، امامت را مهم ترین مسئله در مسیر تکاملی انسان برشمرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، افزود: گریه و حزن و اندوه در مصیبت امام حسین علیه السلام یک بُعد قضیه است؛ مسئله اصلی آشنا شدن با مسئله امامت و فهم دقیق و نزدیک شدن دل به امام و قرار گرفتن اعمال انسان در مسیر امامت است.

وی، ادامه داد: یهودیان صدر اسلام در مسیر امامت انحراف ایجاد کردند؛ زیرا می دانستند که شناخت حقیقت امامت به شناخت نبوت و درک توحید و وحدانیت می انجامد و این سه هیچگاه از هم جدا نمی شوند و انفکاک پذیر نیستند.

سرافراز، تصریح کرد: تنها قدرت طلبی افراد نبود که آنها را در سقیفه گردهم جمع کرد؛ بلکه ریشه اصلی در دست یهودیان بود که می دانستند اگر آنگونه که خدا خواسته و پیامبر فرموده، امامت تحقق یابد، مجالی برای آنها باقی نخواهد ماند.

وی، تأکید کرد: ما بعنوان مسلمان و شیعه،‌باید امامت را آنگونه که هست بشناسیم و اعمالمان را بر مسیر امامت منطبق کنیم تا به سعادت برسیم.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، کلیدواژه های امامت را مظهر افتخارات تشیع دانست و گفت: به تعبیر زیبای امام حسین علیه السلام، خداوند بندگان را برای شناخت خدا خلق کرده تا بعد از شناخت او را عبادت کنند.

حجت الاسلام سرافراز، خاطرنشان کرد: بندگان به واسطه شناخت و عبادت خدا، از غیر خدا بی نیاز می شوند و امام حسین علیه السلام معرفت خدا را شناخت و اطاعت از امام هر زمان و عصر عنوان فرموده است.

این مقام مسئول، گفت: شناخت حقیقت امامت، به درک مقام نبوت و وحدانیت خداوند می انجامد و آیه شریفه " اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم"،‌وظیفه ما را در قبال توحید، نبوت و امامت،‌مشخص می سازد.

وی، با اشاره به تعبیر کلمه الله درباره انبیاء الهی در قرآن مجید، اظهار کرد: کلمه بر یک حقیقت دلالت می کند، یعنی انبیاء حاکی از صفات و اسماء نورانی خداوند هستند و این بزرگواران تجلی نور الهی می باشند.

سرافراز، تمسک به قرآن و حرکت در مسیر انبیاء عظام الهی و تبعیت از اولیا و ائمه معصومین علیهم السلام را بعنوان کلمه تامه الهی حائز اهمیت برشمرد و گفت: معصومین علیهم السلام کلمه تامه الهی، یعنی یک درجه از انبیاء نیز بالاتر هستند و عظمت وجودی امام حسین علیه السلام در واقعه عاشورا نیز گواه این ادعاست که ائمه کلمه تامه خداوند می باشند، یعنی در علم، شجاعت، تقوا و همه اسما و صفات ، تجلی خدا هستند.

وی، با اشاره به فرازهایی از زیارت وارث، تأکید کرد: شهادت بر وراثت ائمه از انبیاء عظام الهی به این مفهوم است که هزاران نور حقیقت از پیامبران گذشته در وجود امامام معصوم نیز هست.

سرافراز،‌محدود کردن امام به مکان و زمان خاص را ناشی از جهالت و غرض ورزی برخی افراد دانست و گفت: خدا برای قبول توبه حضرت آدم نیز کلمات تامه را به ایشان آموخت و به واسطه آنها توبه اش را پذیرفت.

وی، تقرب انسان به خدا را تنها از راه توسل به اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام میسر دانست و افزود: فتوای برخی علمای آل سعود بر مجاز بودن قتل عام مردم بیگناه در یمن و دیگر بلاد اسلامی ناشی از دوری آنها از کلمه الله و کلمات تامه الهی و اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، با اشاره به حدیث قدسی، امام حسین را کلمه تامه الهی و دارای بالاترین عنوان در بین شهدا و بندگان دانست و به نقل از پیامبر گرامی اسلام، عزاداران و شیعیان آن حضرت را نیز دارای عنوان و مقام شفاعت برشمرد که شفاعتشان مورد قبول درگاه حضرت حق قرار می گیرد.

وی، حضور میلیونی زائران اربعین حسینی را نیز نماد افتخار و اقتدار شیعه برشمرد و گفت: عزادار حسین علیه السلام بودن نیز خود یک عنوان و مقام است.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۴:۲۹

16 Jan 2020