۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
کد مطلب : ۳۲۷۲۵
مديرعامل جمعيت هلال احمر چهارمحال و بختياري خبر داد

آغاز طرح ملي خادم در شهرستان کوهرنگ

مديرعامل جمعيت هلال احمر استان چهارمحال و بختياري گفت: طرح ملي خادم که آموزش و توجيه خانواده ها در مورد وجود مسائل ضروري در منزل را شامل مي شود در کوهرنگ آغاز شده است.
آغاز طرح ملي خادم در شهرستان کوهرنگ
به گزارش جهانبین نیوز، مديرعامل جمعيت هلال احمر استان در حاشيه شوراي اداري شهرستان کوهرنگ و در گفت و گو با خبرنگار کوهرنگ خبر از آغاز طرح ملي خادم در استان و شهرستان کوهرنگ خبر داد.

محمد فروغي گفت: درصدد هستيم تا سال 1400 تمام خانواده ها، آموزش امداد و نجات ببينند که شهرستان کوهرنگ هم در اين طرح شرکت خواهد کرد.

فروغي بيان داشت: حضور امدادگران در منازل هموطنان با آموزش هاي چهره به چهره همراه خواهد بود.

مديرعامل جمعيت هلال احمر استان تصريح کرد: اين طرح  در 6 مرحله و تا سال 1400 استمرار دارد که اين از آموزش ها  اين طرح مي توان به آموزش و توجيه خانواده ها در مورد وجود مسائل ضروري در منزل از جمله کپسول آتشنشاني و نحوه استفاده از آن، جعبه کمک هاي اوليه و دور شدن از مکان هايي که بر ديوار يا سقف و روي کمدها و وسایل منزل وسائل خطرناک و غير مستحکم، نصب يا قرار داده شده است، پناهگيري اصولي، شناسايي مکان هاي امن درمواقع حوادث احتمالي و... اشاره کرد.

وي خاطرنشان کرد: با ارائه آموزش هاي مناسب طرح خادم و فراگيري آن شهروندان با به کارگيري آنها قبل از وقوع هر حادثه با مخاطرات و علائم هشدار آن آشنا شده و خود را در برابر مخاطرات ‌آن از قبيل زلزله و سيل‌ بيمه مي کند.

فروغي تغيير رفتار خانواده‌ها در راستاي آمادگي در برابر حوادث را هدف اصلي طرح خادم عنوان و تصريح کرد: در اين طرح مردم بايد حساس شوند و هيچ چيز به اندازه آگاهي مردم جامعه را در برابر حوادث تاب‌آور نمي‌کند.

وي بيان کرد: اين طرح نبايد به مسائل سياسي و شخصي افراد گره بخورد زيرا به منظور ايجاد آسايش و رفاه مردم طراحي شده است.

مديرعامل جمعيت هلال احمر استان افزود: اميدواريم استان چهارمحال و بختياري به عنوان يک استان موفق در اجراي طرح خادم باشد.

فروغي خاطرنشان کرد: با اجراي اين طرح جهش جديدي در حوزه آموزش ايجاد خواهد شد زيرا تسهيل‌گران آموزش شعب با آموزش‌هايي که در اين کارگاه دريافت کرده‌اند، در شهرستان‌ها اقدام به ارائه آموزش‌هاي طرح ملي خادم مي‌کنند.

مدير عامل جمعيت هلال احمر استان در بخش ديگري از صحبت هاي خود گفت: پروژه فرهنگي جمعيت هلال احمر کوهرنگ 80 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است با تامين اعتباري که از جمعيت مرکز شد مقرر شد که مبلغ 2.5 ميليارد ريال از اعتبارات کمک مرکز در اختيار پيمانکار قرار گيرد که ظرف دو ماه آينده به بهره برداري خواهد رسيد.

انتهاي پيام1026ج /610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۱۷:۱۹

2 Jan 2020