۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۳۰۵۶۵
امام جمعه فارسان:

جايگاه حوزه هاي علميه خواهران در رشد و پويايي جامعه غيرقابل انکار است

امام جمعه فارسان گفت: وجود حوزه هاي علميه خواهران براي رفع خلاءهاي موجود در جامعه خصوصا در بحث تحکيم خانواده و توجه به نيازهاي اعتقادي بانوان لازم و ضروري است.
جايگاه حوزه هاي علميه خواهران در رشد و پويايي جامعه غيرقابل انکار است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين حجت الاسلام حسين جمالي زاده، امام جمعه فارسان در آغاز سال تحصيلي حوزه علميه خواهران زينبيه فارسان با بيان اينکه حوزه هاي علميه بودجه و رديف مالي مصوب ندارد، اظهار کرد: بسياري از تجهيزات و امکانات حوزه هاي علميه خصوصا حوزه هاي علميه خواهران با کمک خيران تهيه مي شود.
 
وي همکاري مديران دستگاه هاي اجرايي با حوزه هاي علميه در همه عرصه ها را ضروري دانست و افزود: حوزه هاي علميه خواهران نيازمند ياري و کمک همه مسؤولان اجرايي در بحث تجهيز امکانات و ساخت و ساز مدارس هستند که مي طلبد مسؤولان به اين امر مهم توجه ويژه داشته باشند و اين از ضرورتها است.
 
امام جمعه فارسان با تأکيد بر اينکه محدوديتهاي حوزه بسيار زياد است، ابراز کرد: وقتي فردي در حوزه مشغول به تحصيل مي شود ديگر نمي تواند همانند گذشته هر کاري که خواست انجام دهد؛ بنابراين بايد در محيط حوزه حداقل امکانات براي تحصيل و رشد و پويايي طلاب فراهم باشد و اين نيازمند کمک همگاني و خيران است.
 
اين مقام مسؤول با اشاره به اينکه جايگاه حوزه هاي علميه خواهران در رشد و پويايي جامعه غيرقابل انکار است، خاطرنشان کرد: به لطف الهي و با پيگيري مسؤولان، وضعيت حوزه هاي علميه روز به روز در حال ارتقاء همه جانبه است که هر چه جلوتر هم مي رويم اين وضعيت بهتر خواهد شد.
 
حجت الاسلام جمالي زاده با بيان اينکه بيش از نيمي از جمعيت هر منطقه اي را بانوان آن منطقه تشکيل مي دهند و نيم ديگر هم که آقايان هستند، متأثر از بانوان خواهند بود، ادامه داد: وجود حوزه هاي علميه خواهران براي رفع خلاءهاي موجود در جامعه خصوصا در بحث تحکيم خانواده و توجه به نيازهاي اعتقادي بانوان لازم و ضروري است.
 
وي توجه به امور سخت افزاري و نرم افزاري به صورت همزمان را از مهمترين نيازهاي امروز حوزه هاي علميه خواهران برشمرد و گفت: به حمدالله حوزه علميه خواهران شهرستان فارسان جزء برترين هاي استان است که نقش مهمي را در اعزام مبلغ خواهر به مجموعه هاي مختلف ايفا مي کند و در زمينه تربيتي و آموزشي و مشاوره حرف نخست را مي زند که اين جاي تشکر دارد.
 
مؤسسه حوزه علميه خواهران فارسان، ارتباط مستمر بين حوزه و دانشگاه و استفاده از ظرفيتهاي يکديگر را ضروري بيان کرد و اظهار کرد: بايد مسؤولان دانشگاهي زمينه حضور مبلغان خواهر را در دانشگاه ها فراهم سازند چراکه پاسخ به سؤالات ديني و رفع شبهات اعتقادي دانشجويان امروز به يک دغدغه و مطالبه اصلي تبديل شده است که نبايد بدون پاسخ بماند.
 
امام جمعه فارسان در پايان تحصيل در حوزه علميه را توفيق الهي دانست و خاطرنشان کرد: طلاب بايد قدر اين فرصت نوراني را بدانند و از لحظه لحظه فرصتهاي آن نهايت بهره را ببرند و بدانند تحصبل در امور ديني کار آساني نيست.
 

انتهاي پيام1022ج /1020ج

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۳۹:۰۰

12 Jan 2020