۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۱۸۶۹۵
همزمان با هفته ی پدافند غیر عامل؛

تشکیل کارگروه های تخصصی پدافند غیرعامل در کیار

همزمان با فرارسيدن هفته ي پدافند غير عامل از سوم تا نهم آبان ماه مسئولان ادارات، نهادها و دستگاه هاي مختلف در فرمانداري کيار تشکيل جلسه دادند.
تشکیل کارگروه های تخصصی پدافند غیرعامل در کیار
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار همزمان با فرارسيدن هفته ي پدافند غير عامل از سوم تا نهم آبان ماه مسئولان ادارات، نهادها و دستگاه هاي مختلف به همين مناسبت در فرمانداري کيار تشکيل جلسه دادند.

در اين جلسه معاون فرماندار شهرستان کيار با اشاره به اينكه هفته پدافند غير عامل با شعار " پدافند غيرعامل، مصونيت بخشي با عزم ملي و مديريت جهادي" نامگذاري شده و درمجموع اقدامات غيرنظامي و غيرمسلحانه اي است كه افزايش بازدارندگي، كاهش آسيب­ پذيري، ارتقاء پايداري ملي، تداوم فعاليتهاي ضروري و تسهيل مديريت بحران در برابر تهديدات و اقدامات نظامي دشمن را باعث مي ­شود.

وی با بيان اينكه پدافند غير عامل (passive defence) اساس مديريت بحران و تسهيلگر آن است گفت: كليه ادارات، سازمانها و نهادهاي عضو شوراي پدافند غير عامل درصورت جامه عمل پوشاندن به وظايف سازماني و تشكيلاتي خود مبحث پدافند غيرعامل را به خوبي انجام داده و نيازي به شرح وظايف در پدافند غيرعامل را ندارند.

به عنوان مثال شهرداريها با رعايت و اجراي مقررات ملي ساختمان (۲۲ مبحث) در بحث صدور پروانه­ هاي ساختماني، پدافند غيرعامل در بعد استاندارد سازي، مقاوم­ سازي و استحكامات را به خوبي انجام خواهند داد.

در ادامه برخورداري رئيس هلال احمر شهرستان با اشاره به پيش درآمد بودن پدافند غيرعامل در مديريت بحران و در راستاي آن، تأكيد بر آموزش و مهارت آموزي و اعلام آمادگي جهت اين آموزشها، به ­روز شدن تجهيزات و تأسيسات حياتي و حساس و ارتباط بين بخشي قوي در اين مورد را خواستار شد.

در پايان جلسه پدافند غير عامل شهرستان کيار هر کدام از ادارات بسته به نوع ماموريتشان در کارگروهاي تخصصی مربوطه عضو شدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۱۲:۴۳

26 Jan 2020