۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۳۲۳۶۵

گونه گربه سان "سياه گوش" براي اولين بار در چهارمحال و بختياري ثبت شد

مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري از تصويبرداري و ثبت يک گونه جانوري در اين استانن براي اولين بار خبرداد.
گونه گربه سان "سياه گوش" براي اولين بار در چهارمحال و بختياري ثبت شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ شهرام احمدي با اشاره به تنوع زيستي غني اين استان گفت: از يک گونه جانوري مربوط به خانواده گربه سانان با نام فارسي "سياه گوش" و نام علمي Lynx Lynx براي اولين بار تصوير برداري شد.

وي مکان ثبت و تصويربرداري از اين گونه را منطقه حفاظت شده شيدا عنوان کرد و اظهار داشت: در مشاهده، اين گربه‌سان گاهي با پلنگ اشتباه گرفته مي‌شود.

احمدي تصريح کرد: روئيت و ثبت اين گونه به دليل مخفي‌کار بودن و ساعات فعاليتش بسيار مشکل است. مديرکل حفاظت محيط زيست افزود: سياه گوش قادر است حيواناتي با جثه سه تا چهاربرابر بزرگتر از خودش را به مدت چند روز تعقيب و در فرصتي مناسب شکار کند.

وي وضعيت حفاظتي اين گونه را بر اساس قوانين شکار و صيد جزو "گونه‌هاي حمايت شده" و براساس سايتيس (CITES) جزو گونه‌هاي درمعرض نابودي" مطرح کرد و اظهار داشت: قبلاً گزارش ها درمورد وجود اين گونه در استان تاييد نشده و مشکوک بود، ولي از اين پس با قطعيت مي‌توان از وجودش در استان سخن گفت.

احمدي بيان داشت: از آنجايي که اين گونه معمولاً به مناطقي که شرايط مساعدتري برايش فراهم باشد مهاجرت مي‌کند، باتوجه به بهبود وضعيت در منطقه حفاظت شده شيدا، اين احتمال وجود دارد که اين گونه طي ساليان اخير به اين محل مهاجرت کرده باشد.

(تصاوير توسط محيط بان بابک البرزي گرفته شده است.)

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۳۳:۲۳

14 Jan 2020