۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۲۷۷۵۸
رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی چهارمحال و بختیاری:

امروز کشور با نفوذ اقتصادی و صنعتی مواجه است/اقتصاد مقاومتی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بسیج تحقق می‌یابد

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: با ورود به دوران پساتحریم با موضوع نفوذ اقتصادی و صنعتی با نام‌هایی چون " انتقال فناوری" مواجه‌ایم، که لازم است با هوشیاری کامل این مرحله را نیز پشت سر گذاریم.
امروز کشور با نفوذ اقتصادی و صنعتی مواجه است/اقتصاد مقاومتی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بسیج تحقق می‌یابد
پژمان مختاری رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی چهارمحال و بختیاری در مصاحبه اختصاصی با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران درحالی وارد سی و هشتمین سال از عمر بابرکت خود می‌شود که همچون روزهای اولیه پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ به عنوان یک الگو در عرصه جهانی مطرح شده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران توانسته است در عین حفظ اصول و آرمان‌های انقلابی خود و تحمل ناجوانمردانه‌ترین فشارها، تحریم‌ها و تهدیدها سرزمین ایران را از یک سرزمین دست‌نشانده و منزوی به یک قدرت مطرح جهانی تبدیل کند و به‌گونه‌ای عمل کند که حوزه نفوذ آن بر تمامی تحولات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای سایه افکند.

مختاری با بیان اینکه قدرت‌های جهانی به‌رقم تقابل و دشمنی ۳۷ ساله با انقلاب ناچارند در روند تحولات، ملاحظات و دیدگاه‌های ایران را مدنظر داشته باشند و به حقانیت و اقتدار ایران اذعان نمایند اضافه کرد: امروز کشور ما در یک موقعیت حساس تاریخی قرار دارد و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری کشور در یک پیچ تاریخی مهم قرار دارد.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اکنون یک جنگ اقتصادی در همه حوزه‌های آن که علیه ایران به راه افتاده قابل رویت است و به ویژه با ورود به دوران پساتحریم با موضوع نفوذ اقتصادی و صنعتی با نام‌هایی چون " انتقال فناوری" مواجه‌ایم، که لازم است با هوشیاری کامل این مرحله را نیز پشت سر گذاریم.

وی تحقق اقتصاد مقاومتی و به تبع آن رونق گرفتن چرخه صنعتی یعنی استفاده از تمامی ظرفیت‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و نیروهای تحصیل‌کرده بسیجی، حمایت از تولید داخلی، افزایش کیفیت، کاهش هزینه‌ها، بهره‌وری، تحقیق، توسعه و استاندادسازی را از شاخصه‌های اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و بیان داشت: لذا بر ما مهندسین بسیجی تکلیف است که با توکل به خداوند و تلاش مضاعف ضمن رصد وضع موجود و حرکت به سوی وضع مطلوب با ارائه راهکار و مطالبه‌گری گام موثری در جهت انتظارات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سیاست‌های کلی سازمان بسیج مهندسی برداریم.

مختاری خاطرنشان کرد: در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی باید با ایجاد قرارگاه عملیاتی جهاد صنعتی و به کارگیری ظرفیت عظیم مهندسین بسیجی در تمامی سطوح، خاصه کانون‌های تخصصی بسیج مهندسین صنعت در اقصی نقاط کشور و همچنین بهره‌گیری از توان ظرفیت اقشار مرتبط در قالب فعالیت‌های جهادی تعریف شده در نظام‌نامه سازمان بسیج مهندسین صنعتی و با ایجاد یک شبکه توان، نیاز کارآمد با بهرگیری از سایر نخبگان و اندیشمندان علاقمند به ارتقاء جایگاه فنی، مهندسی و صنعتی کشورمان، با نقش‌آفرینی صحیح، موانع و مشکلات صنعتی فراروی پیشرفت پایدار کشور را رفع نماییم.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت تخصصی بخش‌های تولیدی کشور در قالب کارگروه‌های ۱۶گانه تخصصی و همچنین ظرفیت تخصصی بسیج وزاتخانه‌ها، پژوهشکده‌های مجازی زیرمجموعه سازمان حداکثر بهره را گرفته و موضوعات مربوط به ماموریت‌های چهارگانه محوری ابلاغی را دنبال نماییم.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۱۹:۳۲

7 Jan 2020