۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۳۱۴۹۲
مديرکل تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري:

دفاع امروز در خارج از مرزهاي جغرافيايي و در مرز عقيدتي ادامه دارد

مديرکل تبليغات اسلامي چهارمحال و بختیاری گفت: وظايف امروز بسيار سنگين تر از گذشته است، اگر در گذشته با دادن خونشان، نظام مقدس جمهوري اسلامي را تثبيت کردند، امروز ناچار هستيم در بيرون از مرز هاي جغرافيايي و در «مرز عقيدتي» مبارزه کنيم و وجود شهداي مدافع حرم مدافع اين مسئله است.
دفاع امروز در خارج از مرزهاي جغرافيايي و در مرز عقيدتي ادامه دارد
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام مرتضوي در گفت و گو مشکات برين با بيان اينکه ۱۳ آبان نقطه ي عطفي در انقلاب اسلامي بوده است، گفت: روز ۱۳ آبان که به‌عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاري شده اين روز يادآور سه واقعه مهم در سه دوره مختلف در تاريخ معاصر ايران است و به همين دليل اين روز را در تاريخ کشور به‌عنوان روزي به يادماندني به ثبت رسانده است.
 
حجت‌الاسلام مرتضوي افزود: تبعيد امام خميني(ره) به ترکيه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخير لانه جاسوسي در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ عنوان اين سه واقعه تاريخي است که نمي‌توان هيچ يک را از نظر اهميت نسبت به ديگري اولي تر دانست چرا که هر کدام در دوره وقوع تأثير گذاري خاص خود را داشته و شرايط را به نحوي تغيير داده‌اند.
 
وي  با اشاره به علت تبعيد امام به ترکيه بيان کرد: چندي بعد از انتشار خبر کاپيتولاسيون  و رسيدن اين خبر به حضرت امام (ره)  ايشان را به خروش و فرياد واداشت به طوري که در۴ آبان ۱۳۴۳ ايشان در نطقي تاريخي به رسوايي اين اقدام ننگين پرداختند و اين باعث شد تا در شب ۱۳ آبان ۱۳۴۳، صدها کماندو به همراه مزدوران ساواک به منزل امام در قم حمله‌ور شدند ايشان را دستگير و به تهران منتقل کردند و سپس با يک هواپيماي نظامي ايشان را به ترکيه تبعيد کردند، اين سرآغار هجرتي بود که ۱۴ سال بعد پيروزي انقلاب اسلامي را به بار آورد.
 
مدير کل تبليغات اسلامي چهار محال و بختياري ادامه داد: يکي ديگر از وقايع، صبح روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷، دانش‌آموزان در حالي که مدارس را تعطيل کرده بودند، به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند تا صداي اعتراض خود را به گوش همگان برسانند که در اين هنگام تيراندازي آغاز شد و جوانان و نوجوانان بي‌گناه، يکي پس از ديگري، در خون خود غلتيدند و در اين روز، ۵۶ نفر شهيد و صدها نفر مجروح شدند.
 
حجت‌الاسلام مرتضوي با اشاره به تسخير لانه جاسوسي آمريکا و روز مبارزه با استکبار جهاني در  13 آبان ۱۳۵۸ افزود: در حقيقت ريشه هاي انقلاب اسلامي به همين سه حادثه يِ تبعيد حضرت امام  که به تعبير شهيد مطهري «برگشتن حضرت امام مانند برگشتن جان دوباره به جسم است» و حادثه ي ۱۳ آبان ۵۷ و حادثه ي ۱۳ آبان ۵۸ بر مي‌گردد.
 
مکتب بدون هجرت، شهادت و جهاد، مکتب نيست

مدير کل تبليغات اسلامي چهار محال و بختياري گفت: مکتب بدون هجرت، شهادت و جهاد، مکتب نيست و نظام مقدس جمهوري اسلامي در حقيقت نشأت گرفته از اسلام غديري است که با جهاد و مقابله با کفار و شهادت طلبي و هجرت شکل گرفت و مايه ي عزت اسلام همين جهاد، شهادت طلبي، مهاجرت و مقابله با کفر و ظلم و ستم است و اسلام اگر اين عناصر را نداشت، حياتي هم نداشت.
 
وي افزود: در عصر حاضر هم گرامي داشت يوم الله ۱۳ آبان، تجديد بيعتي است با سربازان انقلاب اسلامي و ولي امر امروز که جانشين امام امت هستند و دانش آموزان و دانشجويان وظيفه دارند که اگر مي خواهند دوباره امام شان تبعيد نشود و دوباره جاهليت برنگردد، بايد علي القاعده «ولايت فقيه، روحيه جهاد و شهادت طلبي» را حفظ کنند تا نظام مقدس جمهوري اسلامي ان شاء الله به سلامت تحويل صاحب اصلي اش، امام زمان (عج) بشود.
 
حجت‌الاسلام مرتضوي گفت: بايد در نظر داشته باشيم که وظايف امروز بسيار سنگين تر از گذشته است، اگر در گذشته با دادن خونشان، نظام مقدس جمهوري اسلامي را تثبيت کردند، امروز ناچار هستيم در بيرون از مرز هاي جغرافيايي و در «مرز عقيدتي» مبارزه کنيم و وجود شهداي مدافع حرم مدافع اين مسئله است.
 
مديرکل تبليغات اسلامي بيان کرد: اگر ما در مرز هاي عقيدتي و فکريمان که در حال حاضر تا مرز جغرافيايي شام و سوريه، عراق و افغانستان، فلسطين و لبنان ادامه دارد، دفاع نکنيم و شهداي حرم نداشته باشيم، بايد در خانه هايمان منتظر آنان باشيم و به فرموده ي امام علي عليه السلام ملتي که در خانه ي خود با دشمن مبارزه کند، آقايي و عزت نخواهد داشت.
 
 وي ادامه داد: تا کامل کردن بيداري اسلامي در جهان، به مقابله و ايستادگي در برابر ظلم و ستم  خواهيم پرداخت و ان شاء الله بنا به تکليف،  اين بيداري به تمام کشور هاي جهان خواهيم رساند و نشانه ي اين امر حضور صد در صدي قشر دانشجو، دانش آموز و ديگر آحاد ملت، به‌ويژه بازاريان با تعطيل کردن کار کسب شان، در راهپيمايي يوم الله ۱۳ آبان است.
 
حجت‌الاسلام مرتضوي بيان کرد: ملت ايران سه روز قدس، ۲۲ بهمن و ۱۳ آبان را به‌عنوان « نماد مبارزه با استکبار» حفظ کرده و هر سال پر بارتر و بهتر از گذشته حضور پيدا مي‌کنند و نمونه ي بارز آن روز پنج شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ در شهر کرد از ميدان ۱۲ محرم (فلکه آبي )رقم خواهد خورد.


انتهاي پيام1026ج /1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۲۳:۴۵:۳۲

26 Mar 2020