۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
کد مطلب : ۳۳۵۲۶
امام جمعه بن در خطبه هاي نماز جمعه مطرح کرد

دولت ها بايد تلاش خود را براي رفع معضل بيکاري، رفع رکود و گشايش اقتصادي بکنند

امام جمعه شهر بن گفت:دولت ها بايد تلاش خود را براي رفع معضل بيکاري،رفع رکود،گشايش اقتصادي بکنند
دولت ها بايد تلاش خود را براي رفع معضل بيکاري، رفع رکود و گشايش اقتصادي بکنند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار زنگ خبر، حجت السلام سيد حسن مير افضلي در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته ضمن دعوت به تقواي الهي گفت: در دين اسلام استفاده از همه نعمت هاي الهي جايزه شمرده شده اما دو مقوله استفاده صحيح و استفاده ناصحيح و خروج از اعتدال در کاستي يا اضافه اعتدال در اسلام به شدت از آن نهي شده، آن قدر اسراف در دين اسلام جايگاه ويژه دارد که خداوند مي فرمايد: خداوند مسرفان را دوست ندارد.
وي افزود: تنها مصارف اسراف در اين نيست که مثلا غذايي پخته شود و باقي مانده آن دور ريخته شود بلکه اسراف در کاستي هم وجود دارد زماني  نعمتي به انسان داده شود و در انجام آن کاستي باشد آن هم اسراف است.

اسراف کارها؛ کذاب هستند
خطيب نماز جمعه بن گفت :خداوند کريم در جايي ديگر از قرآن مي فرمايد: کسي که اهل اسراف باشد خداوند او را دوست نداشته  و آن را کذاب ميداند چون بواسطه اسرافش دورغ مي گوييد و در بعضي مواد احساس مي شود که مي گويند اسراف در مسايل اقتصادي است در هزينه هاي زندگي، در لوازم و مواد مصارفي خانواده باشد، اين در حالي است که گستره اسراف در مباحث اخلاقي، اعتقادي، اجتماعي در همه اين ها وجود دارد.

ميرافضلي ادامه داد: در فرازي از دعاي کميل  مي خوانيم که از ظلمي که به خودمان کرديم و اسرافي که  بر نفس خود کرديم از آن توبه مي کنيم، در قرآن کريم هم از اسراف در 23 مورد با تفاسير مختلف ياد شده است، در بعضي ظلم به نفس، ظلم به عمل است و اين است که انسان حد اعتدال را نگه نداشته و نمي دارد و در بيشتر موارد انسان بيش از آنچه که بايد انجام بدهد انجام ميده و گاهي هم خيلي کمتر از آن را و  اين اسراف است.

اسراف کننده ها برادران شيطان هستند
ميرافضلي ضمن اشاره به آيه اي ديگر در قرآن کريم گفت : همانا اسراف کننده ها برادران شيطان هستند و شيطان نيز کافر به خداوند است و مصداق ديگر اسراف به طور مثلا زيبايي است که خداوند به انسان عطا کرده است ولي انسان وقتي حد زيبايي را رعايت نکند اسراف کرده است و با نزديک شدن به ايام عيد و خانه تکاني ها اگر در شستشوي قالي ها با سه بار آب ريختن و شستن پاک شود و شما بگوييد که يکبار ديگر هم آب بريزم و بشويم اين مصداق اسراف است.

هرجايي پشت سر ولايت حرکت نشود، يک ضربه ي بزرگ خورده ايم
وي درخطبه هاي دوم نماز ضمن تسليت شهادت حضرت زهرا (س)  خدمت  امام زمان (عج) و رهبرعظيم الشان ايران اسلامي و مردم عزيز گفت: دو دهه عزاداري کرديم و بايد بواسطه ي اين عزاداري ها به روشنگري کامل و بيداري کامل برسيم، امروز عزاداري هاي ما بايد بر اساس آگاهي باشد و بايد گريه کرد براي انحراف از مسير ولايت امروز مومنين و مسلمانان در رنج و عذاب به سر مي برند و هرجايي پشت سر ولايت حرکت نشود اين خود يک ضربه ي بزرگ است.

وي با اشاره به ديدار شعراي آييني با مقام معظم رهبري گفت:رهبري در بيانات مهم خود فرمودند: در کنار اينکه گسترش شعر آييني بايد بيشتر بشود شعراي مانند حافظ و سعدي تربيت بشوند اما بايد در شعر هايي که خوانده مي شود نقاط قوت سبک زندگي اسلامي و مطابقت اتفاقاتي که در زمان حضرت علي و حضرت زهرا افتاده است با امروز انجام شود.

وي افزود : بعضا ممکن است شعرهايي خوانده شود و يا رواياتي نقل شود جريان زندگي اهل بيت مطالعه و انتقال مي شود اما توجه به شرايط زمان نداريم که بايد با شرايط زمان منطبق بشود و بيداري و روشنگري اتفاق بيفتد صرف يک نقل اين کافي نيست، برکتي که بايد در مجالس ذکر و روضه اتفاق مي افتد بيداري و هدايت است که امروز غالبا به دست شعرا و طلاب است.
 

بيداري و حمايت و تبعيت از ولايت فقيه
خطيب جمعه بن گفت :بيداري و حمايت و تبعيت از ولايت فقيه وظيفه ي امروز ما است اگر اين اتفاق افتاد نقصان کم مي شود، چرا بايد در مجلس ما يک سوم نمايندگان ما بيايند و حقوق 24ميليوني را براي مديران مصوب نمايند اين خود شکاف طبقاتي و ايجاد کننده ي اختلاف طبقاتي است.

وي افزود : دولت ها بايد تلاش خود را براي رفع معضل بيکاري، رفع رکود، گشايش اقتصادي بکنند، حضرت آقا فرمودند در پايان سال اقتصاد مقاومتي وقت گزارشگري از اقدام و عمل است يعني نشان دهيم چند جوان از جوانان ما شاغل شدند، چند کارخانه ي تعطيل فعال شدند.

ميرافضلي در پايان افزود: امروز در آستانه ي نوروز هستيم و بايد حواسمان باشد که خوي اشرافي گري ما را نگيرد، اين خوي انسان را به کفر گره ميزند.

انتهاي پيام/520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۰:۱۹

27 Dec 2019