۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۳۱۳۶۶

توديع مديران ولي...!!

چندي قبل مدير يکي از دستگاههاي مهم اجرائي استان تغيير کرد ، دستگاهي که چشم همه مردم ، مسئولين ، نمايندگان و ... به آن دوخته شده است و از نزديک مسائل مربوط به آن را دنبال مي کنند و روزي نيست که در رسانه ها و شبکه هاي مجازي صحبتي از آن نباشد . [توديع مديران ولي . . .!!]
توديع مديران ولي...!!
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ مهندس کوروش نادری بني اخيرا بر کرسي مدير عاملي شرکت آب منطقه اي استان نشسته و بنا دارد اين کشتي عظيم را در درياي پرتلاطم سوالات و ابهامات و انتظارات و ... هدايت کند که بنده هم بعنوان عضوي از جامعه رسانه اي استان اين انتصاب را به فال نيک گرفته و اميدوارم در راستاي منافع استان قدم برداشته و موفق شوند .

نگارنده که بيش از ده سال در عرصه مطبوعات فعاليت مي نمايم و جلسات توديع و معارفه بسياري از مديران را شاهد بوده ام لازم مي دانم نکاتي را در اين رابطه بيان کنم : در جلسات توديع و معارفه مديران ، مسئول يا مسئولان معارفه کننده از مديري که در حال تغيير است تعريف مي کنند گاهي تعريفي که خودش هم باور نمي کند گاهي براي حاضرين سوال پيش مي آيد که با اين اوصافي که از خدمات مدير قبلي مي شنوند پس چرا از مسئوليت کنار گذاشته شده است .

بماند مدتهاست از شعار دولت پاسخگو و و عده شفاف سازي مي گذرد اما در هيچ يک از اين تغييرات علت برکناري گفته نمي شود نه استاندار و نه ... نمي گويند چرا مدير قبلي برکنار شد . گاهي در شبکه هاي مجازي و يا بعضي از رسانه ها موضع گيري هايي صورت مي گيرد ولي زود به فراموشي سپرده مي شود بدون اينکه نقدي موشکافانه و منصفانه بر عملکرد مدير برکنار شده انجام گيرد.

از جمله زواياي پنهاني که در اين تغييرات و رفتن و آمدن مديري ، انديشمندان را به فکر فرو ميبرد تغيير بدون نقد عملکرد مدير قبلي است تغييري که شايد براي باري به هر جهت انجام شده بود يا از سر ناچاري و گاها بدون شناخت .!

به راستي آيا تا به امروز ديده ايد که مداحان در مراسم ختم ، مرحوم را به بهشت برين نفرستاده باشند؟ مداحان آنچنان از خوبي هاي رفتگان مرحوم يا مرحومه با صداي بلند و رسا مي گويند که انگار در طول عمرشان خطا يا اشتباهي را مرتکب نشده و استغفرالله انگار معصوم بوده است .

البته همه قبول داريم آدم هايي که بقول معروف دستشان از دنيا کوتاه شده بايد مورد گذشت زنده ها قرار گيرند ولي اگر اين رفتگان اهل خدمت به محرومين و کمک به مستمندان بودند در جامعه ما ديگر فقيري وجود داشت !! و يا علت هزاران آدمي که امروزه در سطح شهر و در همسايه و کوچه و بازار دعوا به راه مي اندازند و سالي ۱۲ ميليون پرونده در کلانتري و پاسگاهها تشکيل مي شود براستي متعلق به چه کساني خواهند بود !!

گاهي مراسم توديع و معارفه مديران دستگاههاي دولتي ما چنين است که کمتر از مراسم ختم در حسينيه و مساجد نيست . در توديع هر مديري که شرکت مي کنيم متن هاي سخنراني از قبل تعيين شده ، محاسن و تلاش ها و زحمات بدون خدشه آن مدير ، چنان عجيب و غريب از زبان مجري چرب زباني گفته مي شود که نمي دانيم علت برکناري اش پس چه بوده است ؟! متاسفانه مديراني منصوب مي شوند که دليل انتصابشان بيشتر انتساب است گاهي مديراني منصوب مي شوند که دانايي ، تعهد و تجربه در آنان نادر است و تنها دليل اين انتصاب ها بيشتر اعتماد مدير بالاتر است نه چيز ديگر اي

کاش در اين توديع ها حاصل فعاليت هاي مدير مربوطه مورد نقادي قرار مي گرفت ضعف مديريتي ، رکود و توقف طرح ها ، قفل شدن سيستم ، برخورد نامناسب با کارکنان و ... بايستي مورد سوال قرار گيرد.

اينچنين است که مراسم هاي توديع و معارفه بيشتر به مجالس ختم شبيه مي شوند اما کسي از بي عرضگي ، نداشتن تجربه ، پر ادعا و صاحب نظر بودن در همه تخصص ها و ... صحبتي نمي کند؟ آيا عملکرد دو يا چند ساله مدير برکنار شده مورد نقد منصفانه قرار مي گيرد تا عبرت ديگران شود ؟

اميدواريم اکنون که مهندس کوروش نادري بني که از خانواده معزز شهداء ، متخصصي از بدنه وزارت نيرو و شرکت آب منطقه اي استان است و با پيچ و خم هاي مسائل و مشکلات آب استان اشراف کامل دارد بتواند کارنامه درخشاني از خود به يادگار بگذارد و مانند بعضي نشود که حتي مجلس ختمي براي آنان برگزار نشد و . . .

با آرزوي موفقيت براي تمامي مديران پر تلاش استان مان .

ياداشت حميرا رحيمي

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۱۲:۳۸

20 Feb 2020