۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۱۱۷۷۳

هفته وحدت، هفته اتحاد و انسجام مسلمانان

هفته وحدت، هفته اتحاد و انسجام مسلمانان
به گزارش جهانبین، هفته وحدت مصادف با ایام ولادت حضرت محمد مصطفی (ص)، که بنا به روایت اهل تسنن دوازدهم ربیع الاول و به روایت شیعه هفدهم ربیع الاول چشم به جهان گشودند؛ و این تفاوت نظر در برخی از موارد باعث بروز اختلافات در میان جوامع اسلامی گردیده است.

به منظور حفظ وحدت بین مسلمانان با درایت حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول را به نام هفته وحدت نامگذاری گردید که بعد از آن در تمامی ملل اسلامی همزمان با خجسته میلاد پیامبر اکرم (ص) هفته وحدت هم گرامی داشته می شود.

البته یادآوری این مطلب خالی از لطف نیست که ایده وحدت بین مسلمانان و وحدت آنها به فرمایش مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) قبل از پیروزی انقلاب و برپایی حکومت اسلامی مطرح شده بود و علماء و بزرگان در جهت وحدت شیعه و سنی تلاشهای زیادی می کردند، و به فرموده ایشان زمانی که در ایرانشهر در تبعید بودند طرح وحدت بین شیعه و سنی را اجرا کردند که با استقبال مردم و علماء مواجه شد. پس تنها راهی که استکبار جهانی می تواند به وسیله آن بین مسلمانان اختلاف ایجاد کند مسئله اختلاف مذهبی بین شیعه و سنی است و به همین منظور برای اتحاد مذاهب در سیستان و بلوچستان بین دوازدهم و هفدهم ربیع الاول را برای وحدت مسلمانان جشن گرفتیم.

در برنامه های تعالی اسلام اتحاد مسلمانان در صدر آن قرار دارد و همه مسلمانان جهان باید براساس هدایت های الهی عمل نمایند تا هیچ فرصتی برای مداخله شیاطین و دشمنان اسلام فراهم نشود.

هدف از بنیانگذاری هفته وحدت توسط امام راحل (ره) جلوگیری از تفرقه بین امت اسلامی بوده است چرا که آیه « وعتصموا بحبل الله جمعا و لا تفرقوا » (سوره آل عمران آیه ۱۰۳) به خوبی به آن اشاره دارد که به رشته دین خدا که آن اسلام است چنگ زده و به راههای متفرق دیگر نروید و با هم اتحاد و انسجام داشته باشید، خداوند بین شما الفت و مهربانی و برادری دینی قرار داده است.

در این میان هدف دشمن از تفرقه و ایجاد نفاق بین مسلمانان رسیدن به اهداف شوم خود و بهره بردای از منابع اقتصادی و استراتژیکی آنها است در حالی که این تفرقه در بین شیعه و سنی هیچ منفعتی برای خود مسلمانان نداشته و این خلاف شعائر اسلامی است.

مستکبران و سودجویان با ترویج فرقه های ظاله و شیطان پرستی و مسلط کردن شیاطین بر جهان قصد حکومت و سودجوئی دارند و کمر همت را بر پاک کردن نام اسلام و ائمه اطهار از صفحه روزگار بسته اند و مصداق بارز آن رژیم منهوس صهیونیسم و ترویج دین یهود با اهداف سلطه بر جهان است که همانطور که در قرآن کریم آمده: آنها (یهود) گفتند: که فقط یهود باید باشد و دیگر ادیان باید یا تابع یهود باشند و یا از بین بروند.

به امید روزی که چتر اسلام بر همه دنیا سایه برافکند.

عباس رضی
مرجع : سامان ما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۲۵:۰۷

30 Dec 2019