۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۲۸۰۶۳
غلامرضا مصباحی‌مقدم؛

اقتصاد مقاومتی نیاز به فرهنگ‌سازی دارند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: یکی از مسائل خیلی مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاد روحیه و فرهنگ مقاومت در میان ملت است.
اقتصاد مقاومتی نیاز به فرهنگ‌سازی دارند
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از سرویس اقتصادی جام نیوز، غلامرضا مصباحی‌مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامیدر خصوص سخنان رهبری و نام گذاری سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل اظهار داشت: در دو سال گذشته سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده اما متاسفانه از سوی قوای مجریه اقدام عملی و جدی در این خصوص صورت نگرفته است.

وی افزود: در واقع ملت ایران بایستی در مقابل نظام سلطه جهانی مقاومت پیشه کند چرا که مفهوم اقتصاد مقاومتی بدان معناست که در برابر فشار سلطه جهانی مقاومت کنیم و حال لازم است که برای درک ضرورت مقاومت برنامه‌ریزی داشته باشیم.

مصباحی مقدم با اشاره به برداشتن گام‌های اساسی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: دولت باید برآوردی از تولید ملی داشته باشد تا بداند تولید ملی چه مقدار از نیاز ملت را پاسخگو است و چه میزان کسری در کشور وجود دارد و آن را چگونه می تواند تامین کند.

وی با اشاره و تاکید بر اولویت استفاده از تولیدات داخلی گفت: در واقع باید اولویت را بر استفاده از تولیدات داخلی و ایجاد موانعی تعرفه‌ای برای واردات کالاهای مشابه داخلی قراردهیم و نباید فراموش کرد یکی از مسائل خیلی مهم ایجاد روحیه و فرهنگ مقاومت در میان ملت است چرا که اگر این فرهنگ به وجود آید مردم استفاده از تولیدات داخلی را به کالاهای مشابه خارجی ترجیح می‌دهند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: برخی اوقات کالاهای داخلی از نظر کیفیت برتر از کالاهای مشابه خارجی هستند اما به سبب آنکه فرهنگ مقاومت میان ملت نهادینه نشده به سمت و سوی کالاهای خارجی می‌روند.

وی با اشاره به مزیت‌های بسیاری در بخش صنعت گفت: با توجه به سخنان رهبری ۶۰ درصد از ظرفیت تولید ملی تعطیل است بطوری که نیمی از کارخانجات کوچک و متوسط که نیاز به سرمایه در گردش دارد در تعطیلی به سر می‌برند و حال لازم است که با به کار گیری سرمایه در گردش و سوق دادن آنها به سمت تولید بخش صنعت را فعال کنیم تا علاوه بر عدم واردات کالا زمینه صادرات را فراهم کنیم.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۰۱:۳۳

13 Feb 2020