۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۳۶۴۳۳

زنگ گردشگري در شهرکرد نواخته شد

همزمان با روز جهاني گردشگري آيين نواختن زنگ گردشگري در هنرستان دخترانه شهيد چمران شهرکرد با حضور جمعي از مسئولين و 250 دانش‌آموز برگزار شد.
زنگ گردشگري در شهرکرد نواخته شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ بهمن عسگري‌سوادجاني مديرکل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان اظهار داشت: دانش‌آموزان نقش اثرگذاري در توسعه صنعت گردشگري دارند.

وي با اشاره به نقش دانش‌آموزان در شناخت گردشگري و اشاعه فرهنگ آن در بين مردم عنوان کرد: معرفي جاذبه‌هاي گردشگري موجب ورود بيشتر گردشگران در سال‌هاي بعد به استان ‌مي‌شود.

مديرکل ميراث‌ فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري چهارمحال‌ و بختياري گفت: در اين استان بيش از ۸۰۰ نقطه گردشگري وجود دارد که بايد از اين امکان در راستاي توسعه صنعت گردشگري استقاده کنيم.

وي با اشاره به شعار «گردشگري پايدار، ابزاري براي توسعه و سفرکن لذت ببر، احترام بگذار»، ايجاد خانه‌هاي مسافر در استان را از عوامل مهم در جذب گردشگران برشمرد.

عسگري‌سوادجاني افزود: ايجاد اشتغال و درآمدزايي براي روستاييان از اثرات بسيار مهم توسعه گردشگري و رونق کسب‌وکار است و همياران گردشگر مي‌توانند کمک موثري در معرفي جاذبه‌هاي گردشگري استان بين خانوادها باشند و يک مدل فرهنگ‌سازي در نوع ميزباني از گردشگران را ترويج دهند.

مديرکل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري چهارمحال‌وبختياري با اشاره به اينکه توسعه گردشگري سبب رونق صنايع‌دستي و بازارکار نيز مي‌شود، بيان داشت: صنعت گردشگري جايگزيني براي صنعت نفت است.

وي گردشگري را سومين صنعت دنيا دانست و ادامه داد: يکي از ويژگي‌هاي مهم اين صنعت امکان فعاليت افراد کم‌سواد در اين عرصه است، چراکه حتي خانواده‌هاي روستايي با پخت و عرضه نان و غذاي محلي مي‌توانند درآمدي براي خود ايجاد کنند.

در اين مراسم زنگ گردشگري با حضور مسؤلان استاني چهارمحال‌وبختياري نواخته شد، همچنين مسابقه گردشگري با طرح‌ سوالي براي دانش‌آموزان اجرا شد که جوايز آن همزمان با روز دانش‌آموز به برگزيدگان اهدا مي‌شود.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۲۳:۲۱

29 Dec 2019