۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۲۵۵۳۴
در گفتگو با رسانه‌های اروپایی؛

روحانی: احتمالا از "ايرباس" هواپيما می‌خریم

رییس جمهور ایران در مصاحبه‌ای اعلام کرد «احتمالا» هواپیماهای ایرباس خریداری خواهد کرد.
روحانی: احتمالا از "ايرباس" هواپيما می‌خریم
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از جام نیـوز، خبرگزاری فرانسه نوشت: حسن روحانی، رییس جمهور ایران، اعلام کرد کشورش «احتمالا» هواپیماهای ایرباس خریداری خواهد کرد.

در حالیکه قرار است روحانی هفته آینده به فرانسه سفر کند، وی در گفتگویی با رسانه‌های فرانسوی گفت: «ما در حال حاضر هنوز از هواپیماهای ایرباس و بویینگ استفاده می‌کنیم و طبیعتا اگر شرایط مساعد باشد، خریداران ایرانی از یکی از این دو شرکت هواپیماهای جدید خریداری خواهند کرد که احتمالا آن شرکت، ایرباس خواهد بود.»

رییس جمهور ایران گفت: «پیش از این، مذاکراتی در حوزه حمل و نقل، کشاورزی، صنایع و بویژه خودرو داشته‌ایم و من حوزه حمل و نقل هوایی را نیز به آن اضافه کردم؛ طی سفرم به فرانسه هم تعدادی پروتکل همکاری امضا خواهد شد که پایه و اساسی برای امضای توافق‌نامه‌های صنعتی و تجاری بیشتر خواهند بود.»

روحانی در بخشی دیگر از سخنانش اعلام کرد: حل وفصل بحران سوریه حول سرنوشت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، نیست؛ اما مستلزم داشتن رئیس جمهوری قدرتمند در دمشق برای مبارزه با تروریسم است.

روحانی گفت :« موضوع شخص در این باره مطرح نیست بلکه مسئله امنیت و ثبات سوریه در میان است.»

روحانی همچنین در مصاحبه با رادیو اروپا یک افزود: «ما باید همگی برای ریشه‌کن کردن تروریسم در سوریه تلاش کنیم و به گونه‌ای عمل کنیم که صلح و ثبات به این کشور بازگردد.»

رئیس جمهور کشورمان گفت: «در خصوص فردی که قرار است بر این کشور حکومت کند باید گفت همه چیز در دستان سوری‌ها قرار دارد یعنی کسانی که باید تصمیم بگیرند چه کسی باید رئیس جمهوری آنان باشد و حکومت آنان باید چگونه باشد.»

رئیس جمهور ایران افزود:« ما باید در ابتدا در سوریه،‌ تروریسم را ریشه‌کن کنیم. این نخستین اولویت است. ما باید امنیت را تامین کنیم تا ملت سوریه بتواند به کشور خود بازگردد.»

باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۰۴:۴۳

6 Feb 2020