۳
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۱۹۰۵۴
عشرت شايق در گفت‌وگوي تفصيلي مطرح کرد:

بر جسته ترين ويژگي بسيجي، در وجود مادران شهيدان يافت مي شود

نماينده دوره هفتم مجلس شوراي اسلامي گفت: بر جسته ترين ويژگي بسيجي در وجود مادران رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است که با وجود احتمال شهادت، مجروحيت و يا اسارت جگر گوشه شان، در لبيک گويي به ولي امر زمان، فرزندانشان را رهسپار جبهه هاي جنگ مي کردند.
بر جسته ترين ويژگي بسيجي، در وجود مادران شهيدان يافت مي شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين، پنجم آذر ماه سالروز صدور فرمان تاريخي حضرت امام راحل (ره) مبني بر تأسيس بسيج مستضعفين، تداعي کننده تلاش هاي جان بر کفان در۸ سال دفاع مقدس و يادآور رشادت ها و ايثار و از جان گذشتگي غيور مردان بسيجي سرزمين عزيزمان ايران اسلامي است.
بدين ترتيب بسيج، قلعه مستحکمي است به گستره تمامي کشور که تمامي شهروندان و مدير آن به فراخور حال، وظيفه‌اي در حفظ امنيت، رونق معيشت، تحکيم فرهنگ و فضيلت، آباداني و رشد و شکوه و عظمت مادي و معنوي آن برعهده دارند. در اين مکتب، انسانها با خالي کردن دل خود از هواها و اغراض شخصي، به خدا و منافع خلق خدا مي‌انديشند، اقتدار و امنيت جامعه را نه در سايه وابستگي به قدرتهاي بيگانه، بلکه از رهگذر اتکا به توانايي هاي خويش جست و جو مي‌کنند.

به همين دليل به مناسبت هفته بسيج با يکي از بانوان بسيجي، دکتر عشرت شايق معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه ۱۸ و نماينده دوره هفتم مجلس شوراي اسلامي، به گفت‌وگو پرداختيم که در ذيل مي‌آيد.

مشکات برين: بسيج را چگونه توصيف مي کنيد؟
  شايق:
بسج مجموعه اي از انسان هاي مومن و فداکار است که همواره رضايت خداوند را بر رضاي خود، منافع اسلام و مسلمانان را بر منافع خود، حفظ اقتدار و امنيت نظام جمهوري اسلامي ايران را بر حفظ جان و مال خود مقدم دانسته و هميشه و در همه حال آماده تلاش، فداکاري و ايثار براي حفظ اصول و آرمان هاي انقلاب اسلامي تحت زعامت ولي امر مسلمين هستند و در اين راه از تحمل سختي ها و ناملايمات ابايي ندارند. نيروي مقاومت بسيج، يادگار ماندگار حضرت امام خميني(ره) است که نقش حساس و تعيين کننده خود را در همه رويدادهاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي، دفاعي و ديگر عرصه ها به خوبي نشان داده و با داشتن روحيه خدمت خالصانه و بي منت، هر روز برگ جديدي بر دفتر افتخارات خود افزوده است.

اگر چه آحاد ملت ايران و نهادهاي مختلف کشور در حوادث گوناگون پس از پيروزى انقلاب اسلامي براي حفظ امنيت و استقلال کشور و پاسداري از دستاوردهاي ارزشمند انقلاب اسلامي ايفاي وظيفه نموده اند اما به اعتراف دوست و دشمن، بزرگترين و تاثير گذارترين نقش در دفاع از انقلاب اسلامي بر عهده بسيج و بسيجيان بوده است و همه کساني که خود را در قبال انقلاب اسلامي و کشور متعهد و مسوول مي‌داند در واقع يک بسيجي هستند، چه عضو رسمي سازمان بسيج باشند و چه نباشند.

اگر بخواهيم مصداق کاملى از ايثار و خلوص و فداکارى و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهيم، يقينا کسي را سزاوارتر از بسيج و بسيجيان نخواهيم يافت.

مشکات برين: جالب ترين ويژگي که از يک بسيجي ديده ايد چي بوده و از چه کسي بوده؟
شايق:
اغلب بسيجي ها داراي ويژگي هاي مشترک هستند که مهم ترين آن ها عبارتند از: «کار براي خدا»، «اطاعت از ولي امر مسلمين» و په جان خريدن خطرات براي دفع خطر از اسلام و مسلمين و طبيعي است که در چنين شرايطي، انتخاب يک نفر از ميان خيل عظيم بسيجيان به عنوان نمونه و الگو، کار دشواري است. هر چند زندگي و مجاهدت سرداران شهيد دوران دفاع مقدس همچون شهيد مهدي باکري، شهيد علي صياد شيرازي، شهيد ابراهيم همت، شهيد عباس بابايي، شهيد حسين خرازي، شهيد عباس دوران، شهيد احمد کاظمي و ... و همه بسيجيان مخلص و فداکار مي تواند الگويي جاويد و مثال زدني باشند اما به عنوان يک مادر فکر مي کنم مادران رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس که با وجود احتمال شهادت، مجروحيت و يا اسارت جگر گوشه شان، در لبيک گويي به ولي امر زمان فرزندانشان را رهسپار جبهه هاي جنگ مي کردند، داراي ويژگي برجسته اي هستند و آن، گذشتن از فرزند در راه جلب رضايت خداوند بود و چنين زناني در گوشه گوشه اين سرزمين زندگي مي کردند.

مشکات برين: انگيزه شما از بسيجي شدن و فعاليت در اين حوزه چه بوده؟
شايق:
وقتي حضرت امام خميني(ره) با آن همه عظمت ديني و شخصيت کم نظير خود، بسيج را لشکر مخلص خدا مي نامد و تمام افتخار خود در اين دنيا را «بسيجي بودن» مي داند، تکليف مقلدان ايشان مشخص است.

پس از پيروزي انقلاب اسلامي، حضرت امام خميني(ره) با آينده نگري بي مثال خود فرمان تشکيل سازمان بسيج مستضعفين را صادر و نيروهاي انقلاب بخصوص جوانان را به عضويت در آن فراخواند که اکثر جوانان به اين فراخوان پاسخ مثبت دادند و به اين ترتيب هسته نخستين بسج شکل گرفت. بنده نيز که در آنموقع دانش آموز دبيرستان بودم در پاسخ به نداي رهبرکبير انقلاب اسلامي(ره) و اداي تکليف ديني و ملي خود و با هدف پاسداري از دستاوردهاي انقلاب اسلامي، فعاليت خود را در بسيج شروع کردم که با توفيق الهي اين فعاليت تاکنون ادامه داشته است.

اعتقاد دارم که اکثريت قريب به اتفاق نيروهاي بسيجي نيز با همين روحيه وارد تشکيلات بسيج شده اند که نتيجه آن، نقش آفريني برجسته اين نيروها در تحولات مختلف سياسي، اجتماعي، فرهنگي و ... کشور است. نيروي مردمي بسيج هدفي جز بالا بردن عزت و سربلندي مسلمان و پاسداري از اصول و ارزشهاي انقلاب اسلامي و حفظ دستاوردهاي آن ندارد و در اين راه خود را ملزم به اطاعت از ولي فقيه زمان مي داند ضمن اينکه هيچکس نمي تواند منکر نقش سرنوشت ساز بسيج در تامين امنيت و منافع ملي و همچنين دفع تهديدات دشمنان باشد.

مشکات برين: چه چيزي شما را در اين زمينه علاقمند کرد که بسيجي شويد و بسيجي بمانيد؟
شايق:
حضور نيروهاي مومن و مخلص از همه اقشار در تشکيلات بسيج و حاکم بودن ارزشهاي ديني و انقلابي در اين تشکيلات و همچنين صداقت و دلسوزي نيروهاي بسيجي و اهميت تقويت روحيه بسيجي در جامعه از جمله دلايلي بودند که انگيزه مرا به عضويت در بسيج افزايش دادند و به حول و قوه الهي تا وقتي که اين خصوصيات در بسيج باشد به عنوان يک بسيجي و سرباز کوچک ولايت به فعاليت خود در اين تشکيلات ادامه خواهم داد.

مشکات برين: چه سمت و فعاليت هاي در گذشته تا الان در بسيج داشته ايد؟
شايق:
فعاليت در بسيج را از خدمت در واحد بسيج شهرستان بم شروع کردم و خيلي زود با اين تشکيلات انس گرفتم به طوري که در همان هفته هاي نخستين با وجود سن کم، مسئوليت روابط عمومي اين واحد را عهده دار گرديده و به تبليغ و تبيين مباني ديني و انقلابي در آن منطقه پرداختم. پس از حضور در حوزه علميه قم، فعاليتم را در بسيج طلاب ادامه دادم. فرماندهي پايگاه مقاومت شهيد خانلي تبريز، فرماندهي پايگاه مقاومت شهداي رضوي تبريز، مدرس کلاسهاي عقيدتي و سياسي بسيج آذربايجان شرقي، راه اندازي پايگاه مقاومت بسيج در مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد و فرماندهي آن، مدير مقابله با تهديدات نرم بسيج سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، عضو شوراي راهبردي قرارگاه سايبري مرکز بسيج رسانه ملي، دبير قرارگاه رسانه اي مقابله با تهديدات نرم، مدير تحليل و بررسي مرکز بسيج سازمان صدا و سيما و ... از جمله فعاليت هايي است که در بسيج انجام داده ام و به عنوان يک بسيجي در هر کجا که تشکيلات بسيج صلاح بداند و نياز داشته باشد آماده خدمت خواهم بود.

انتهاي پيام/م ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۳۴:۰۶

27 Dec 2019