۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۳۲۰۰۴
يادداشت روز کلار

تمديد "قانون داماتو" را با احياي قلب راکتور اراک پاسخ دهيد

به نظر مي رسد بهترين پاسخ به تمديد تحريم هاي 10 ساله عليه ايران که نقض آشکار برجام است احياي قلب راکتور اراک باشد تا گستاخي نمايندگان آمريکا بي جواب نماند.
تمديد "قانون داماتو" را با احياي قلب راکتور اراک پاسخ دهيد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، مجلس نمايندگان و سناي آمريکا اخيرا قانون تحريم هاي ۱۰ ساله عليه ايران را که نقض آشکار و صريح برجام از نگاه کارشناسان مسائل سياسي به حساب مي آيد تمديد کردند.

اخيرا قانون داماتو در مجلس سنا با ۹۹ راي مثبت مجددا براي يک دوره ۱۰ ساله به تصويب رسيد که به گفته مقامات آمريکا اوباما نيز با تمديد اين تحريم ها مخالفتي نخواهد کرد.

تمديد اين تحريم ها بر تاکيدات دلسوزان نظام به بد عهد بودن آمريکا که از سوي دلبستگان و شيفتگان غرب مورد هجمه قرار مي گرفتند مهر تاييد دوباره اي زد تا تلنگري بر ساده انديشاني باشد که رگ گردن خود را براي مذاکره و ارتباط با غرب سيخ مي کردند.

کارشناسان مسائل سياسي بر اين باورند که حل مسائل هسته اي بخش نخست سريال برجام بوده و فصل هاي ديگر اين سريال با بهانه هاي جديد حمايت از جبهه مقاومت و به تعبير آنها تروريسم، حقوق بشر و ... هنوز ادامه دارد.

آنچه روشن و آشکار است طرف اصلي برجام يعني کشور آمريکا قصد دارد تا درب مذاکره و گفتگو را تا رسيدن به هدف و نيت اصلي خود که وابستگي کشور ايران است باز بگذارد و تنها به دنبال گرفتن امتياز در اين مذاکرات باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامي بدعهدي غربي‌ها و آمريكا را بارها گوشزد و تأكيد کرده بودند كه آمريکا اين شيطان خبيث به هيچ عهدي وفادار نخواهد بود.

رهبر معظم انقلاب، سوم آذرماه در ديدار با بسيجيان در واکنش به تمديد تحريم‌ها توسط مجلس کنگره، عنوان کرده بودند: اگر اين تمديد، اجرايي و عملياتي شود، قطعاً نقض برجام است و بدانند جمهوري اسلامي ايران حتماً در مقابل آن واکنش نشان خواهد داد.

اکنون دولتمردان و مذاکره کنندگان کشور ايران بايد تمديد اين تحريم ها را نقض آشکار تلقي کنند و با اقدامات قاطع و عاجل نسبت به تصويب مجدد قانون داماتو واکنش جدي نشان دهند.

به نظر مي رسد بهترين پاسخ به تمديد تحريم هاي ۱۰ ساله عليه ايران که نقض آشکار برجام است احياي قلب راکتور اراک باشد تا گستاخي نمايندگان آمريکا بي جواب نماند.
یادداشت: محسن ربیعی

انتهاي پيام1022ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۱۴:۱۵

23 Jan 2020