۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۳۶۳۸۹

60 برنامه مرتبط با هفته دفاع مقدس در کوهرنگ برگزار مي شود

فرمانده سپاه ناحيه کوهرنگ:
فرمانده سپاه ناحيه شهرستان کوهرنگ گفت: طي هفته دفاع مقدس سال جاري بيش از 60 برنامه با سرفصل متنوع در سطح شهرستان برگزار مي شود.
60 برنامه مرتبط با هفته دفاع مقدس در کوهرنگ برگزار مي شود
به گزارش جهانبین نیوز، سرهنگ کرم نظري سمازه، فرمانده سپاه ناحيه کوهرنگ در گفتگو با خبرنگار کوهرنگ خبر اظهار داشت: هفته دفاع مقدس از 31 شهريور ماه آغاز شده و تا هفتم مهرماه ادامه دارد و در اين ايام بيش از 60 برنامه در سطح شهرستان کوهرنگ برگزار مي شود.

وي افزود: امسال هفته دفاع مقدس با دهه محرم مقارن شده است که تفاوت ويژه اي نسبت به سال هاي گذشته دارد و رنگ و بويي عاشورايي به برنامه هاي اين هفته مي بخشد.

نظري بيان داشت: هشت سال دفاع مقدس يادآور اتفاق نظر در حمله وحشيانه همه دنياي کفر به کشوري بود که مردمش اراده کرده بودند آزاد و مستقل زندگي کنند، نوکري اجانب را نکرده و غلام حلقه به گوش جبهه استکبار نباشند، مردمي که مي خواستند خود اختيار منابع و ثروت هاي داخلي کشورشان را به دست گيرند.

فرمانده سپاه ناحيه شهرستان کوهرنگ تصريح کرد: در کشوري که از يک سو به دليل وقوع انقلاب اسلامي و تغيير حکومت فاقد هرگونه نيروي منسجم نظامي بود و از سوي ديگر دولت وقت همراه و هم سو با حضرت امام خميني(ره) نبود و علاوه بر آن تحريک کشورهاي بيگانه و گروهک هاي تروريستي به جان ملت افتاده بود، جوانان عاشورايي سينه هايشان را در مقابل دشمن سپر کرده و آماج گلوله ها قرار دادند و از حيثيت، ناموس، غيرت، شرف و اين آب و خاک دفاع کردند.

نظري افزود: اگر حضور شجاعانه و جانفشاني ملت غيور و هميشه در صحنه ايران اسلامي در هشت سال دفاع مقدس نبود اکنون مشخص نبود ارزش هاي هاي ديني و انساني ما زير چکمه کدام آمريکايي و انگليسي لگدمال مي شد و اگر همراهي مردم با امام راحل نبود قطعا امروز همانند دوران پيش از انقلاب در نهايت وابستگي و زير سلطه بيگانگان به سر مي برديم.

وي با اشاره برنامه هاي هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان کوهرنگ گفت: پس از جلسات و بررسي هاي گوناگون با توجه به اينکه اين هفته مقارن با دهه ماه محرم و هفته امر به معروف و نهي از منکر شده، برنامه هايي با رويکرد دفاع مقدس، عاشورا و امر به معروف و نهي از منکر اجرا مي شود.

فرمانده سپاه ناحيه گفت: بازخواني تاريخ و چرايي دفاع مقدس، تکريم شهيدان والامقام دفاع مقدس، تبيين قدرت دفاعي کشور، تشريح روحيه و مديريت جهادي و تفکر انقلابي، تلاش براي کسب روحيه جهادي و انقلابي، تبيين وحدت کلمه، وحدت و گفتمان ولايت و برجسته سازي ارزش هايي مانند شهيد و شهادت، مقاومت و مدافعين حرم محور برنامه هاي هفته دفاع مقدس ساوه را تشکيل مي دهد.

کرم نظري يادآور شد: برگزاري صبحگاه مشترک نيروهاي مسلح و بسيجيان، گلباران مزار شهدا در سطح شهرستان، خاطره گويي دفاع مقدس در مدارس، مراسم شبي با شهدا، مراسم آبروي محله و افتخار کوچه ها، برگزاري اردوهاي جهادي به مناطق کم برخوردار و محروم توسط دانشجويان بسيجي، برگزاري نشست هاي بصيرتي معرفتي در پايگاه هاي مساجد، برگزاري يادواره شهدا از جمله برنامه هاي هفته دفاع مقدس در کوهرنگ است.

وي در پايان گفت: اميدواريم بتوانيم اداي ديني به شهداي صدر اسلام، شهداي هشت سال دفاع مقدس، شهداي هسته اي، شهداي مدافع حرم به خصوص شهيد حججي کرده باشيم و اتفاقات ناگفته هشت سال دفاع مقدس را به بهترين نحو به نسل جوان و نوجوان انتقال دهيم.


انتهاي پيام1022ج /610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۴۳:۵۹

30 Dec 2019