۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۲۹۵۹۳

امروز روابط عمومي تجاري به عنوان الگويي جديد مطرح است

تغييرات رسانه‌ها، تاثيرات خود را بر روابط عمومي گذاشته و امروز روابط عمومي تجاري به عنوان الگويي براي استفاده از ظرفيت‌هاي جديد مطرح است.
امروز روابط عمومي تجاري به عنوان الگويي جديد مطرح است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، زماني ابزارهاي توليد و عرضه محتواي جمعي، تنها روزنامه‌ها و راديو و تلويزيون بودند؛ حال اما تغييراتي چون رشد اينترنت و ضريب نفوذ آن و گسترش و هرچه کاربردي و البته همه‌گيرتر شدن تلفن‌هاي هوشمند، ابزارهاي عرضه و دريافت پيام‌هاي ارتباطي را هم بيشتر، متنوع‌تر و البته خلاقانه‌تر کرده‌اند.

اين همه نشان مي‌دهد که حوزه معرفي برند کاملا تغيير کرده و اين موضوعي مهم و کليدي براي مديران سازمان‌ها، برندها و بنگاه‌هاي اقتصادي است.

زماني يک کمپين تبليغاتي، به آگهي‌هاي روزنامه‌ها و بيلبورهاي خياباني ختم مي‌شد اما اکنون باتوجه به ابزارهاي جديدي چون تلگرام و اينستاگرام و محتواهايي در قالب اينفوگرافي، موشن‌گرافيک و فيلم‌هاي کوتاه تبليغاتي قابل ارايه در گوشي‌هاي همراه، شيوه ارايه پيام تبليغاتي داستان ديگري دارد.

روابط عمومي تجاري، راهکارجديد معرفي برند

تغييرات رسانه‌ها، تاثيرات خود را بر روابط عمومي گذاشته و امروز روابط عمومي تجاري به عنوان الگويي براي استفاده از ظرفيت‌هاي جديد مطرح است. الگوي تازه در معرفي برند عبارت از الگويي است که هم از ظرفيت توليد خبر بهره مي‌برد و هم از آن در راه کارهاي محتوايي تازه خصوصا محتواي مناسب شبکه‌هاي اجتماعي استفاده مي‌کند

روابط عمومي تجاري ابزاري در خدمت مديران پيشرو روابط عمومي است که برند خود را جهاني کنند.

راه‌هاي موثر کنوني معرفي برند

کارشناسان ارتباطات معتقدند، تبليغات گسترده و بيش از قاعده در نهايت به افول توجه مخاطب و حتي افت فروش منجر مي‌شود.
 راهکار پيش‌رو بهره بردن از الگوي برندهاي بزرگ است؛ راهکاري که هم به اقناع مصرف‌کننده منجر مي‌شود و هم مستقيما بر فروش محصول اثر دارد.
 

برندهاي بزرگ و موفق از حضور در شبکه‌هاي مجازي به صورت مداوم بهره مي‌گيرند. انتشار خبرنامه‌هاي مجازي، طراحي اپليکيشن‌هاي کاربردي و توليد اينفوگرافيک‌هايي براي راهنمايي مصرف‌کنندگان، از جمله روش‌هايي ساده اما مقرون به صرفه هستند که مي‌توانند يک برند را به پرچم‌دار بازار تبديل کند؛  وقتي صحبت از هزينه مي‌شود کافي است هزينه چنين کمپين‌هايي را با شيوه‌هاي سنتي‌تر مثل تبليغات محيطي مقايسه کرد.

استفاده از خبر براي معرفي برند

 توليد خبر و اطلاع‌رساني در قالب خبر، روي ديگر سکه معرفي برند در زمانه تازه است؛ شما روزانه در معرض تبليغات مستقيم برندهاي بزرگ قرار نداريد اما پيوسته مطالب و اخباري در مورد اين برندها مي‌خوانيد. واقعيت اين است که انتشار خبر موجب خرسندي و افزايش وفاداري مشتريان نسبت به برندها مي‌شود و آن‌ها را به خريد دوباره تشويق مي‌کند. خبرسازي 9 کمک اساسي به برندها مي‌کند.

کمک اول خبرسازي، کاهش هزينه تبليغات است. روش‌هاي سنتي هزينه‌هاي بسيار بيشتري از توليد خبر دارند؛ وقتي صحبت از هزينه مي‌شود بدون شک به هزينه در قالب هزينه - فايده نگاه مي‌کنيم.

خبرسازي کمک مي‌کند که برند بتواند شريکان تجاري قدرتمندي براي خود پيدا کند. برند پر خبر، برند قدرتمندي است و برند قدرتمند مي‌تواند شريک قدرتمند داشته باشد.

کمک سوم توليد خبر براي برندها، افزايش قدرت شبکه توزيع و فروش است. مردم کالايي را بيشتر مي‌خرند که در موردش در رسانه‌ها مطلبي مثبت خوانده باشند.

افتتاح يک فروشگاه، عرضه محصول جديد و هر رويداد تجاري ديگر، زماني اثر نهايي خود را مي‌گذارد که گروه هدف بتوانند در جريان اين رويداد قرار بگيرند؛ موثرترين و بهترين راه آگاهي‌بخشي از هر رويدادي هم بي‌شک توليد و انتشار خبر است.

توليد خبر به شناخته شدن بيشتر برند کمک مي‌کند و اين شناخت است که به شما قدرت مي‌دهد که به عنوان يک برند بتوانيد بر بازار تاثير بگذاريد؛ گرفتن نبض بازار، بدون شک سهم برند را از بازار بيشتر مي‌کند.

در سيستم جديد معرفي برند، توليد خبر به افزايش وفاداري مشتريان و جلب اعتماد آن‌ها ياري مي‌رساند.

توليد خبر از برند، حضور برند را در رسانه پر رنگ و موثر مي‌کند و حضور پر رنگ  رسانه‌اي، برگ برنده بسيار بزرگي است.

ايجاد گروه روابط عمومي

باتوجه به مطالب ذکر شده بنابراين در شرکت‌ها و سازمان‌هاي پيشرو پيشنهاد مي‌شود:
  1.  تيم و گروه رسانه‌اي باتجربه بالا تشکيل شود که توانايي و تخصص توليد محتوا و انتشار اخبار برند مخابرات را در رسانه‌هاي مکتوب و فضاي مجازي داشته باشد.
  2. اين گروه مي‌تواند با سرلوحه قرار دادن الگوي روابط عمومي تجاري، به انتشار بولتن‌ها و مجله‌هاي داخلي براي معرفي بهتر محصولات‌، خدمات و فعاليت‌هاي برندها  بپردازد.
  3. اين مجموعه مي‌تواند شبکه‌هاي اجتماعي برندها چون اينستاگرام و تلگرام را مديريت کرده و سايت اينترنتي برندها را پويا و مفيد نگه دارد.
  4. اين گروه مي‌تواند تدوين و مستندسازي تاريخچه برند در قالب کتاب تاريخ شفاهي، توليد اينفوگرافيک راهنماي مشتريان و معرفي محصولات و خدمات براي برند مخابرات انجام دهد.
 اگر ارتباطات تجاري يک برند يکپارچه باشد مي‌توان اميدوار بود در کوتاه‌ترين زمان ممکن به دست‌آوردهاي شگفت‌انگيزي برسد.

  علي اصغر ترابي  کارشناس ارشد فناوري اطلاعات و ارتباطات

انتهای پیام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۳۴:۴۲

16 Jan 2020