۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۱۳۶۵۳
گلدون وبلاگی هفته:

افراطی کیست؟ اعتدالی کیست؟

گلدون وبلاگی این هفته می نویسد: حرف مان این است، که در جمهوری اسلامی به چه کسانی افراطی گفته می شود، چه کسانی معتدل هستند؟ چه کسانی با سواد هستند؟ چه کسانی بی سواد هستند؟

به گلدون وبلاگی شماره 8 چهارمحال و بختیاری خوش آمدید.

از سفری آمده ام که همه اش عشق بود


 صدای تو به نقل از  وبلاگ حریم فدک نوشت:

سلام...
آمدم... از سفری آمده ام که همه اش عشق بود و همه اش معنویت بود و همه اش اخلاق
جبهه ای..

سفری پر از نور..سفری که در اون آرزوهای دنیایی یک بازی ساده بیش نبود..سفری که
صاحبانش استادند در حل مشکلات اخروی...

 

ادامه مطلب...

*********************

افراطی یا انقلابی؟

 

صدای تو به نقل از وبلاگ قدسیان نوشت:

کلمه ی افراطی را احتمالاً از انتخابات امسال-ریاست جمهوری-بسیار شنیده اید، و شاید برایتان بعد از مدتی نسبتاً طولانی جای سوال باشد، که افراطی کیست؟اعتدالی کیست؟ و قسط علی هذا...
چرا آقایان امروز، بعضاً‌ بسیاری از مسؤلین گذشته و همچنین منتقدین امروز را افراطی می خوانند و با لحنی تند آن ها را مورد خطاب قرار می دهند.
حرف مان این است، که در جمهوری اسلامی به چه کسانی افراطی گفته می شود، چه کسانی معتدل هستند؟  چه کسانی با سواد هستند؟ چه کسانی بی سواد هستند؟
اصلاً‌ افراطی با انقلابی بودن چه تفاوتی دارد...

ادامه مطلب...

*******************

 

معرفی هفت کتاب فاطمی

صدای تو به نقل از  وبلاگ هیئت مجازی کتاب نوشت:

یام فاطمیه، تنها محدوده ای برای عزاداری سیده زنان عالم نیست؛ فرصتی ست برای تامل در ابعاد وجودی زن مسلمان از نگاه اسلام و قرآن.

این هفت کتاب پیشنهادی ست برای همین روزها، که ذکر یا فاطمه (س) را سربند وجودمان کرده ایم.

 ....................

1. زندگانی فاطمه زهرا (س) –سید جعفر شهیدی

این کتاب را سال های نه چندان دور سید جعفر شهیدی نوشته است. کتابی که تا سال 76 بیست و پنج بار تجدید چاپ شده و فصل های متعددی را در بر گرفته . از صحرای عربستان و محل زندگی پیامبر (ص) و دختر بزرگوارشان تا نام ها و القاب حضرت و زندگی ایشان در خانه همسر.

سید جعفر شهیدی در این کتاب به بعضی از شبهات رایج هم جواب داده و بخش های نهایی را با اشعار شاعران عرب زبان در وصف حضرت، فرزندان ایشان ،داستان فدک و ماجرای خاک سپاری به پایان برده است. دفتر نشر فرهنگ اسلامی، نشر این کتاب را عهده دار بوده.

بخشی از این کتاب...

ادامه مطلب...

*********************

 

عبور از لذت،‌ رسیدن به عزت

 

صدای تو به نقل از  وبلاگ حقیقت محض نوشت:


ما اقتصادخوانده‌ها اگر بخواهیم مطابق باورها و فروض اقتصادی سخن بگوییم، همه‌ی تلاش‌های بشر و خواسته‌های او را باید به «لذت‌جویی» او ربط دهیم. لذت‌جویی جرمی بنتهام،‌ریشه و مبنای تحلیل اقتصادی است. یعنی یک اقتصاددان بر این باور است که هر انسانی تنها به دنبال بیشینه کردن لذت خویش است. از این منظر، مطلوبیت مصرف یک کالا، بر اساس لذتی که فرد از مصرف آن انتظار دارد تعیین می‌شود و هر تلاش و حرکتی، تنها زمانی از نظر اقتصادی معنادار و قابل تفسیر است که نهایتاً به مصرف و لذت ناشی از آن ختم شود. چنین برداشتی از انسان، ریشه در دیدگاهی مطرود در روان‌شناسی دارد که از آن با هدونیسم یاد می‌کنند.

یک ویژگی دیگر این نگاه این است که از منظر این دیدگاه، تلاش انسان برای برطرف کردن نیاز نیست، بلکه برای کسب لذت و دفع الم است. به همین دلیل، انسان هرگز از مصرف هیچ کالای مطلوبی، سیراب نمی‌شود. لذا در علم اقتصاد یک پیش‌فرض دیگر نیز مطرح می‌شود؛ و آن این است: هر چه بیشر بهتر! انسان از این منظر موجودی حریص است و زندگی او نهایتاً‌ مصروف همین است که به لذات سیری‌ناپذیر خود بپردازد و برای ارضای هر چه بیشتر شهواتش بکوشد...

ادامه مطلب...

********************

دردی به نام فرهنگ !!!

 

صدای تو به نقل از  وبلاگ اولین تحلیل نوشت:

 

« بسم رب الشهدا »


حدود نه ماه از شروع تغییرات اساسی در سیستم مدیریتی ایران اسلامی گذشته است و مدیریت حاکم با اعتماد به آنچه پشتوانه ملی خوانده می شود دست به تغییراتی هم در ماهیت اداره کشور و هم در ظاهر آن زده است. تغییراتی که از دیدگاه نظریه پردازان سیاست مدیریت کلان، خصوصا در کشور ما ایران، امری مرسوم می باشد.

روال سابق به ویژه از دوره ی تکنوکراتیک تاکنون بر این منوال گذاشته شده است که جناح ها و افراد مورد تایید آنها زمانی که به قدرت می رسند، به منظور پیاده کردن تفکرات و آرمانهایشان ،چینش مدیران بالادست را به نحوی انتخاب می کنند که بتوانند در دوره ی زمامداری شان از آنها نهایت بهروری را داشته باشند.( بهره وری به سبک تفکرات خودشان). و این مدل سیاست ورزی میان سایر کشور ها دارای سابقه و جریان می باشد که به تناسب مکان و زمان های مختلف دارای فراز و فرود هایی می باشد. اما در اینجا نبایست فراموش کرد که تغییر و جایگزینی نمی تواند تنها راه ارائه برنامه و تنها راهبرد کنترل امور باشد زیرا که در میان این فراز و فرود ها آنجا که ضرری حاصل می شود، برای مردم است و مردم هم در نهایت سیاست ورزیشان ، با سیاست خود را بیگانه می دانند...

ادامه مطلب...

***********یا علی***********

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۵۹:۲۰

15 Jan 2020