۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۳
کد مطلب : ۲۱۱۴۰
چاله ای که شاید روزی در آن بیفتیم!

عدم استاندارد در ارائه خدمات و تعرفه و قیمت در مجتمع فن آوران شهرکرد

در مجتمع فن آوران از نظر تخصص در ارائه خدمات و از نظر تعرفه قیمت هیچگونه استانداردی وجود ندارد هر کس هر چقدر بخواهد می گیرد و هر تشخیصی هم بدهد نمیتوان معترض شد به هر حال کار فنی است دیگر!!
عدم استاندارد در ارائه خدمات و تعرفه و قیمت در مجتمع فن آوران شهرکرد
به گزارش جهانبین نیوز آیا تابحال سر و کارتان به مجتمع فن آوران شهرکرد افتاده است ؟ آیا مجبور شده اید خودروی تان را برای تعمیر یا صافکاری به این مجتمع که جمع کثیری مکانیک با تجربه و بی تجربه در آن مشغول کار هستند ببرید و شاهد چپاول و غارت جیبتان توسط استاد کارهای کم تجربه و بی تجربه این مجتمع باشید ؟ و این تعرفه های به اصطلاح قانونی و سرسام آور بدون هیچ دلیلی را شاهد بوده اید؟! البته وجود استاد کارهای ماهر و مجرب را انکار نمیکنم که سالیان متمادی مشغول خدمت به همشهریان عزیز هستند.

با نزدیک شدن به ایام عید و مسافرت های نوروزی و پیشنهاد خانواده برای تست نمودن خودرو سواری ام و رفع عیب های جزئی روزی سری به این مجتمع زدم. به چندین مکانیک خودروی سمند سر زده و کمی با اساتید مکانیک هم کلام شدم تا بتوانم قیمتی مناسب پیدا کنم و با حقوق کارمندی بتوانم خودرو ام را تعمیر و به اصطلاح روبرراه کنم.

نکاتی متوجه شدم اینکه اکثر این استادکارها آدم های کم سواد دوران خود بوده اند و از روی ناچاری به این شغل روی آورده اند نمی دانم می دانسته اند در چه شغل پردرآمد و نان و آب داری قدم گذاشته اند یا خیر !!
هر چقدر گفتگو با آنها بطول می انجامید و از کار و کاسبی و میزان درآمد آنها مطلع می شدم افسوس خوردم که چرا ادامه تحصیل دادم و به اصطلاح با مدرک فوق لیسانس کارمند یکی از ادارات دولتی شده ام! بگذریم ، در این چند ساعتی که آنجا بودم چندین نکته دستگیرم شد که خالی از لطف نیست و امیدوارم مسئولین محترم مربوطه فکری و اقدام عملی انجام دهند. در این مجتمع تفاوت قیمت و دستمزد کاملا اختیاری است برای تعمیر قطعه ای از خودرو ام از سه استاد کار قیمت گرفتم یکی گفت ۸۰ هزار تومان ، دیگری ۱۲۰ هزار تومان و دست آخر یکی گفت اگر میخواهی خوب و مطمئن باشد ۲۰۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت.

نکته دیگر که اکثر استاد کارهائی که مشغول کار هستند و عموما کم سواد و بی سواد هستند پس از مدتی شاگردی پیش استادکار بزرگتری توانسته اند محلی خوب و شیک اجاره و جیب ملت را خالی کنند و کسی هم اعتراضی نکند که چرا اینقدر تعرفه زیاد است؟ بنده با مدرک فوق لیسانس و ۴ سال سابقه کار خالصانه حقوق دریافتی ام از یک میلیون و سیصد هزار تومان فراتر نمی رود اما یک استاد کار جوان با مدرک پنجم ابتدائی بگفته خودشان حداقل پنج میلیون تومان درآمد خالص ماهیانه آنها خواهد بود !

براستی علت این بی عدالتی کجاست؟ متاسفانه یکی از معضلات دارندگان خودرو در استان بی اعتمادی به خدمات بسیاری از این مراکز تعمیر خودرو یا به اصطلاح مکانیکی هاست اگر از نمایندگی های به اصطلاح مجاز که آنها هم مشکلات خاص خودشان را دارند بگذریم بطور کلی استانداردی در این خصوص وجود ندارد . بگفته یکی از همین استادکارها که میگفت : نمایندگی های مجاز خودرو اقدام به استخدام نیرو از جمله استاد مکانیک و حتی نیروی های خانم مخصوص امور دفتری می کنند که حقوق ماهیانه آنها به جرات می توان گفت یک پنجم حقوق قانونی وزارت کار است و متاسفانه بیکاری در استان باعث شده اعتراضی نکنند و با وجود اینکه اداره کار و رفاه استان هم از تضییع شدن حقوق انها اطلاع داشته اقدامی نکرده و کارفرما ها هم از قبل زحمات آنها درآمد سرسام آوری را به جیب می زنند و جالب اینکه خیلی از دارندگان خودرو که به این نمایندگی ها مراجعه می کنند از خدمات آنان به شدت ناراضی هستند زیرا استادکارهای ماهری در آنجا وجود ندارد چرا که اگر ماهر بود با این حقوق اینجا کار نمیکرد و تعمیرگاهی برای خودش دست و پا میکرد.

در مجتمع فن آوران از نظر تخصص در ارائه خدمات و از نظر تعرفه قیمت هیچگونه استانداردی وجود ندارد هر کس هر چقدر بخواهد می گیرد و هر تشخیصی هم بدهد نمیتوان معترض شد به هر حال کار فنی است دیگر!!

پس از اینکه کار هم انجام شد دیگر هیچ اعتراضی پذیرفتنی نیست اگر مسئله ای وجود داشته باشد دستت به هیچ جایی نخواهد رسید اگر هم گران بگیرند خب پاسخ این است : می خواستی خودرو ات را آنجا نبری مجبورت که نکرده بودند!!

جالب اینکه هر یک برای خود کسوت قایلند و کار دیگران را هم قبول ندارند در یک مورد خرابی خودرو هر یک از انها تشخیصی می دهد که با دیگری کاملا در تعارض است.

متاسفانه نظارتی بر عملکرد این تعمیرگاهها ، تعرفه و قیمت های تعیین شده و بسیار بالا وجود ندارد و معلوم نیست ملاک تعیین قیمت بر چه اساسی تعیین شده است. امروزه خودرو یکی از ابزار های اصلی زندگی بسیاری از شهروندان است که با آن کار می کنند مسافرت می روند و هر روزشان را با آن سر می کنند اما خدا نکند زمانی برای این وسیله اشکالی پیش بیاید فقط سر درگمی و سر درگمی . اگر هم مکانیک آشنائی نداشته باشید کارت زار است!! فکر میکنم بیشتر کسانی که خودرو دارند بارها از وجود خیابان های شلوغ شهرکرد توفیقی نصیب آنها شده که پس از تصادف و ... به این مجتمع رفته و با چنین وضعیتی روبرو شده و ناچار کنار آمده اند.

بهتر نیست در این حوزه ، نظارت بر روی قیمت بر اساس ملاک و معیار مشخصی صورت گرفته یا رتبه و درجه هر تعمیرگاه مشخص شود تا استاد کار ماهر از استاد کار کم تجربه قابل تشخیص باشند ؟؟
این چاله ای که همه ما روزی شاید در آن بیفتیم !!


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۱۹:۴۷

21 Jan 2020