۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۸
کد مطلب : ۱۵۳۹۰

قرارگاه فرهنگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‎شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، بخشی از طرح قرارگاه فرهنگی مورد تصویب و تایید اکثریت اعضا قرار گرفت.
قرارگاه فرهنگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‎شود
جواد کارگران در گفت‌و‌گو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار داشت: طرح قرار گاه فرهنگی که پیش از این در اختیار اعضای شورای فرهنگ عمومی برای مطالعه و اظهارنظر ارائه شده بود در جلسه شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار گرفت و بخش از آن تصویب شد.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی به منظور ساماندهی و حمایت از فعالیت فرهنگی و قانونمند کردن اینگونه فعالیت ها، نهادینه ساختن فضای آزاداندیشی، نقد و گفت‌و‌گوی سازنده و تأکید بر حق آزادی بیان، همچنین ایجاد فرصت‌ها و ارتقای سطح فرهنگ عمومی، دیده‌بانی، جریان‌شناسی، تحلیل و بررسی ارزش‌ها و فرهنگ منبعث از برنامه های فرهنگی داخل و خارج استانی را با هدف شناسایی به‌هنگام جریان‌ها، آینده‌ پژوهی فرهنگی و ارائة راهبردهای مواجهه و مقابلة هوشمندانه با آن‌ها به انجام می‌رساند.

کارگران با تاکید بر شناخت وضع موجود، رصد فرهنگی را مهم ارزیابی کرد و گفت: در این بین رصد فرهنگی به‌عنوان اولین گام مهندسی فرهنگی، وضعیت برنامه ریزی فرهنگی استان را با نگاهی عینیت‌گرا در سطوح فرهنگ عمومی و خرده فرهنگ‌های موجود بررسی نموده و با کالبدشکافی عمیق، ضمن مسئله‌یابی و جریان‌شناسی فرهنگی دینی، نسبت به پیشنهاد تولید برنامه الگو مبادرت می‌کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان افزود: قرار گاه می‌تواند با ایجاد انگیزه برای تولید برنامه های فرهنگی انقلاب نسبت به بالا بردن حوزة تأثیر نظام در جامعة هدف نقش‌آفرینی نماید.

کارگران با پرداختن به نقش شورای فرهنگ عمومی و اقدامات از این حوزه در ایجاد قرار گاه فرهنگی گفت:این شورااز منظر رهبر عظیم الشان ایران عالی‌ترین و بهترین مرکز فرهنگی کشور قلمداد شده است. بنابراین با تأکید بر این نکته که اعضای شورای فرهنگ عمومی باید این شورا را باور کنند، مرکزی که بتواند به صورت کارآمد و روزانه، گزارش‌ها و اطلاعات درستی از شرایط فرهنگی کشور تهیه کند.

وی، درک فرهنگی را موجب ایجاد بافت عمیق در فعالیت های فرهنگی دانست و گفت:آنچه در قرار گاه فرهنگی مورد تاکید است آن است که در وهله ی اول درک عمیق فرهنگی یافته و پس از آن نقش سازمان‌های فرهنگی و چگونگی اصلاح این نقش‌ها را مد نظر قرار می دهیم.

کارگران، تحقیق و پژوهش، فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی، شناسایی و ارتباط با شخصیت های برجسته علمی و مذهبی بین اللملی به منظور تقریب، تبادل اطلاعات و معرفی چهره واقعی ایران و اسلام ، تهیه و تدوین کتابهای علمی و اسلامی، طراحی و تولید نرم افزارهای علمی و اسلامی و برنامه نویسی را از راهکارهای تحقق قرارگاه فرهنگی عنوان کرد.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۰۹:۳۸

30 Dec 2019