۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۲۹۷۰۰

چرخ دوچرخه بانوان در چهارمحال و بختیاری خوب نمي‌چرخد

درد و دل بانوان دوچرخه سوار استان نشان از وضعيت نامناسب دوچرخه‌سواري براي ورزشکاران اين رشته ورزشي دارد.
چرخ دوچرخه بانوان در چهارمحال و بختیاری خوب نمي‌چرخد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر، هيات دوچرخه‌سواري استان طي سال‌هاي اخير با فراز و نشيب‌هاي فراواني روبرو بوده که اولين آسيب اين مشکلات را ورزشکاراني مي‌بينند که با نشاط فراوان همراه با شور جواني پاي در اين عرصه گذاشته‌اند.

اگر پاي صحبت‌هاي بانوان ورزشکار اين رشته ورزشي که در استان از ظرفيت و جمعيت بالايي برخوردار است، بنشينيم آنچه مورد توجه اين جوانان است در واقع دغدغه بالا به همراه حداقل انتظاراتي است که هر ورزشکاري در فعاليت‌هاي خود مي‌تواند داشته باشد.

عدم فعاليت هيات دوچرخه‌سواري شهرستان شهرکرد بخصوص طي يکسال اخير، نامناسب بودن تمرينات، مستهلک بودن وسايل ورزشي و نبود امکانات تمريني از مواردي عمده مشکلات اين ورزشکاران است.

يکي از مدال‌آوران دوچرخه‌سواري استان در رقابت‌هاي کشوري در گفت و گو با بام ایران خبر گفت: در حال حاضر هيچ دوچرخه تمريني در اختيار ما نيست و هر آنچه اين ورزش در رقابت‌هاي کشوري دارد حاصل تلاش و هزينه‌هايي است که از جيب خانواده ورزشکاران پرداخت مي‌شود.

اين قهرمان استان اختلاف بسيار زياد وسايل و تجهيزات، عدم همراهي تکنسين، پزشک و ساير ملزومات مورد نياز براي ورزشکاران در رقابت‌هاي کشوري را مهمترين علت عقب‌ماندگي ورزشکاران نسبت به ساير استان‌ها مي‌داند.

وي معتقد است وضعيت جغرافيايي طبيعي و توان بالاي دوچرخه‌سواران اين رشته ورزشي در استان همواره مورد توجه ساير رقيبان بوده اما مشکلات بالا در کنار عدم تمرين مناسب، بي‌برنامگي هيات در طول سال و نبود حمايت‌هاي مالي بيشترين آسيب را به ورزشکاران زده است.

اين بانوي ورزشکار به خاطره کتک خوردن خود در مسير تمريني شهرکرد به سمت فرخشهر اشاره کرد و گفت: در يکي از تمرينات که مي‌بايست خود را براي حضور در رقابت‌هاي استقامت کشور آماده مي‌کرديم به علت نبود اسکورت توسط يکي از موتورسواران مسير مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به شدت صدمه ديدم اين درحالي است که اگر هيات دغدغه لازم و برنامه مشخصي براي تمرين داشت هيچ وقت شاهد اين مسايل نبوديم.

وي ارتباط بين ورزشکاران و رئيس هيات را بسيار کم و با واسطه عنوان و ادامه داد: وضعيت هيات در شرايط نامناسب مالي و برنامه‌اي قرار دارد بطوريکه طي سه سال اخير هيچ‌گاه شاهد برگزاري جلسه مشترک با هدف بيان مشکلات و حل موانع پيشرفت اين ورزش نبوده‌ايم.

در حال حاضر تمرينات ورزشکاران در قسمت آقايان و بانوان با همت خود ورزشکاران بوده و اکثر اعزام‌ها با هزينه‌هاي شخصي تامين که پس از صرف هزينه‌ها مي‌بايست تعاملات و رايزني‌هاي بسياري با هيات در بازپس‌گيري اين مطالبات صورت پذيرد و در بعضي مواقع نيز گذشت زمان موجب دلزدگي ورزشکاران از اين امر شده است.

دغدغه اين بانوي ورزشکار عدم حضور مستمر و برنامه‌ريزي شده توسط هيات در رقابت‌هاي مختلف، کم‌توجهي به خواست ورزشکاران، پايين آمدن فعاليت‌هاي هيات در زمينه‌هاي مختلف و توجه ناکافي به قهرمانان و مدال‌آوران بود که اميدورايم حل شود.

بانوي ورزشکار استان با اشاره به محل تمرين فعلي بانوان ورزشکار در محوطه فرودگاه شهرکرد بیان داشت: اين مسير به لحاظ کارشناسي براي رشته‌هاي استقامت که در رقابت‌هاي کشوري مي‌بايست مسيرهاي بالاي ۲۰ کيلومتري را طي کنند مناسب نيست.

علي‌رغم تمامي اين محدوديت‌ها و با تلاش ورزشکاران استان، هفته گذشته بانوان دوچرخه‌سوار که تمرينات خود را به سختي و با مسئوليت شخصي دنبال مي‌کنند، موفق به کسب جايگاه اول تيمي کشور در رقابت‌هاي قهرماني کشور در رشته کوهستان شدند که نشان از وجود ظرفيت‌هاي بالاي قهرماني در استان دارد.

آنچه بايد مورد توجه قرار گيرد اين است که ورزش دوچرخه‌سواري بانوان نه يک تهديد و اقدامي بر خلاف عرف و شرع بلکه اگر با نگاه ورزشي همراه با همت مسئولين در ساماندهي به دوچرخه‌سواري بانوان مدنظر قرار گيرد مي‌تواند به عنوان فرصتي براي افزايش نشاط اجتماعي بانوان، کسب افتخارات ورزشي و جلوگيري از بعضي ناهنجاري‌هاي اجتماعي مورد استفاده قرار گيرد.

تهيه زيرساخت‌هاي مناسب و ويژه بانوان همانند اقدام ارزشمند مسئولين در احداث پارک اختصاصي بانوان در شهرکرد و شهرستان‌ها، اولين اقدام در اين مسير است اما قبل از آن شايد باور و توجه به اين ورزش توسط مسئولين مهمترين خواست بانوان ورزشکار اين رشته است.

روابط عمومي اداره کل منتظر پاسخ مناسب هيات استان جهت درج و پاسخگويي به اين دغدغه ورزشکاران مي‌باشد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۱۵:۵۲

10 Jan 2020