۰
plusresetminus
روستاي تشنيز روستايي زيبا، امن و آرام، برخوردار از جمعيتي جوان و خلاق اما از کمترين امکانات ورزشي و رفاهي بي‌بهره است.
تشنيز روستاي پر از استعداد بدون امکانات/ سالن ورزشي آرزوي چندين ساله جوانان روستاي تشنيز
به گزارش جهانبین نیوز؛ دهيار روستاي تشنيز در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار گفت: يکي از روستاهايي که طي ساليان از توجه مسئولان بدور مانده است و در زمينه‌هاي مختلف خصوصا در زمينه ورزش و توجه به نوجوانان و جوانان محروم مانده روستاي تشنيز است.

مهدي بهزادي تشنيزي گفت: روستاي تشنيز يکي از روستاهاي چهارمحال و بختياري است که در سال‌هاي دفاع مقدس و بعد از آن خوش‌درخشيده و در راه دفاع از آرمان‌هاي اسلام و انقلاب ۱۲شهيد گلگون کفن تقديم نموده است.

وي افزود: روستاي تشنيز در ساليان نه چندان دور و در دهه هفتاد يکي از روستاهاي پرجمعيت شهرستان کيار بود به طوري که در مقطع ابتدايي بيش از  600 دانش‌آموز دختر و پسر در دو نوبت صبح و بعد از ظهر و در دبستان‌هاي جهاد و ۲۲ بهمن تحصيل مي‌کردند و در مقطع راهنمايي نيز در مدارس راهنمايي شهيد مدني و مرضيه روستاي تشنيز نيز بيش از ۲۵۰ نفر از دانش‌آموزان روستاي تشنيز به تحصيل مي‌پرداخت، حال آنکه به دليل عدم وجود دبيرستان دخترانه و پسرانه بسياري از دانش‌آموزان اين روستا نه‌تنها ترک تحصيل نمي‌کردند که رنج تحصيل در ديگر شهرها و روستاها را به جان مي‌خريدند و راهي شهرهايي چون شهرکرد يا شلمزار و روستاهاي خراجي و... مي‌شدند.

وي به اين نکته نيز اشاره کرد که در آن سال‌ها با وجود ظرفيت اندک مدارس روستاي تشنيز اما دانش‌آموزان روستاهاي اسلام‌آباد و اميرآباد و قلعه‌تک نيز براي تحصيل به روستاي تشنيز مي‌آمدند.

بهزادي ضمن تاسف از اينکه در دهه ۷۰مسئولان وقت هيچ توجهي به روستاي تشنيز نکردند و امکانات را در شهرها و جاهايي که نفوذ داشتند متمرکز کردند از مسئولان خواست براي نسل فعلي و نسل آينده روستاي تشنيز تمهيدي بيانديشند و مهربانانه براي رفع نيازهاي فرهنگي، ورزشي و در راستاي بروز استعدادهاي نوجوانان و جوانان تشنيزي اقدامي انجام دهند.

دهيار روستاي تشنيز گفت: باتوجه به اينکه اوقات فراغت دانش‌آموزان در پيش است متاسفانه کودکان، نوجوانان و جوانان روستاي تشنيز از هيچ امکانات ورزشي و تفريحي برخوردار نيستند و معمولا اوقات فراغت اين عزيزان با پرسه زدن در کوچه وخيابان، فضاي مجازي و... به بطالت مي‌گذرد.

وي افزود: بيش از يک سال است که پايگاه‌هاي مقاومت بسيج در راستاي هدفمندسازي اوقات فراغت دانش‌آموزان کمر همت بسته‌اند اما فعاليت‌هاي بسيج نيز به واسطه نبود زير ساخت در روستا با محدوديت‌هاي بسيار همراه است.

بهزادي خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر دختران روستاي تشنيز بيش از پسران از فقدان فضاهاي مناسب ورزشي و تفريحي در مضيقه هستند و يکي از نيازهاي ضروري روستاي تشنيز تامين فضايي براي بروز استعدادها و ايجاد محيطي امن و سالم براي ورزش بانوان است.

دهيار روستاي تشنيز در ادامه به فعاليت‌هاي ورزشي برخي پسران نيز اشاره کرد و گفت: فعلا با تعامل مدارس، دهياري و پايگاه مقاومت بسيج برادران فضاي يکي از مدارس جهت ورزش واليبال پيش‌بيني شده است و برخي از جوانان روستا نيز با استفاده از ظرفيت بسيج و دهياري و جسارت خود روزانه جهت پرداختن به ورزش فوتسال راهي شلمزار، خراجي يا دستنا مي‌شوند که به طور ميانگين مبلغي نزديک به ۳۰ هزار تومان توسط جوانان روستاي تشنيز جهت استفاده از هر سانس سالن به عنوان هزينه سالن و همچنين کرايه ميني‌بوس پرداخت مي‌شود که هر سانس سالن در هفته ۲۱۰ و در ماه ۸۴۰ هزار تومان براي جوانان متقاضي ورزش در روستاي تشنيز هزينه در بر دارد.

بهزادي در پايان با اشاره به اين مساله که زمين مورد نياز احداث فضاي ورزشي در روستاي تشنيز توسط دهياري و شوراي اسلامي تامين شده است از مسئولان ارشد استان، مسئولان سازمان ورزش و جوانان و کساني که در زمينه کمک به جوانان دستي بر آتش دارند خواست نياز اهالي روستاي تشنيز خصوصا قشر نوجوان و جوان اين روستا را در اولويت قرار دهند و با اقدامي بسيجي و انقلابي آرزوي چنديدن ساله ساکنان روستاي تشنيز در راستاي تامين محلي براي ورزش را محقق سازند.

انتهاي پيام1026ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۱:۰۸

26 Dec 2019