۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۳۳۸۹۵

چرا شعار سال 1396 به سال قبل نزديک است؟

در مورد شعار سال جاري علاوه بر توجه به مضمون و محتواي آن بايد به اين سؤال جواب داد که چرا رهبر معظم انقلاب اسلامي در سال 1396 تقريبا همان شعار سال 1395 را با تاکيد بر يک بخش خاص از اقتصاد مقاومتي انتخاب کرده‌اند...
چرا شعار سال 1396 به سال قبل نزديک است؟
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سلام لردگان؛ در مورد شعار سال جاري علاوه بر توجه به مضمون و محتواي آن بايد به اين سؤال جواب داد که چرا رهبر معظم انقلاب اسلامي در سال ۱۳۹۶ تقريبا همان شعار سال ۱۳۹۵ را با تاکيد بر يک بخش خاص از اقتصاد مقاومتي انتخاب کرده‌اند.

چنان که مي‌دانيم شعار سال گذشته نيز "اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل" بود و شعار امسال نيز "اقتصاد مقاومتي توليد و اشتغال" نام‌گذاري شده است و رهبر معظم انقلاب نيز در اين مورد فرمودند: «من شعار امسال را "اقتصاد مقاومتي: توليد-اشتغال" قرار مي دهم؛ يعني اقتصاد مقاومتي عنوان کلّي است، بعد توليد و اشتغال؛ اين مجموع نقاطي است که بايستي همه بر روي آن متمرکز شوند. مطالبه‌ من و مطالبه‌ مردم از مسئولين عزيز و محترم اين است که بر روي اين دو نقطه متمرکز بشوند و کارها را با برنامه‌ريزي انجام بدهند و ان‌شاءالله در پايان سال نتايج آن را بتوانند به مردم گزارش کنند».

در جواب به اين سؤال بسياري در همين چند روز گذشته بر اين نکته تاکيد کرده‌اند که اين امر نشان مي‌دهد که در تحقق شعار سال گذشته کوتاهي صورت گرفته است و اهداف مورد نظر از آن شعار سال محقق نشده است.
اين سخن البته تا حدي بيان‌گر واقعيت است. يعني در انجام شعار اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل لازم و مورد نظر صورت نگرفته است و آن‌گونه که بايد اهداف مورد نظر محقق نشده‌ است. البته اين بدان معني نيست که هيچ اقدام مثبتي نيز صورت نگرفته و بايد آن اقدامات مثبت صورت گرفته را نيز مطرح کرد و ديد. اما در مجموع شعار سال ۱۳۹۵ آنگونه که بايد به سرانجام نرسيده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در بيان همين نکته در پيام نوروزي نکاتي را متذکر شدند: «رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تأکيد بر "اقدام و عمل" در نامگذاري سال ۹۵ و انجام کارهاي خوبي که مسئولين گزارش آن را داده‌اند، گفتند: البته فاصله زيادي ميان کارهاي انجام شده با انتظارات مردم و رهبري وجود دارد و آمارهاي مثبت و منفي را بايد در مجموع مشاهده کرد. ايشان، توجه به نام "اقتصاد مقاومتي" را به تنهايي مؤثر ندانستند و در خصوص راه‌حل و علاج وضع کنوني، افزودند: علاج، در تقسيم کردن اقتصاد مقاومتي به نقاط کليدي و مهم و تمرکز همه همت مسئولين و مردم بر آن نقاط است و اين نقاط کليدي عبارت است از توليد داخلي و اشتغال بويژه اشتغال جوانان.»

نکته ديگري که شايد در تکرار بخشي از شعار سال دخيل بوده باشد اين است که دشمن هنوز دست از دشمني در اين عرصه بر نداشته است و هنوز به دنبال ايجاد مشکلات اقتصادي در زندگي مردم ايران است.

تلاش جدي دشمن در ايجاد مشکلات اقتصادي براي مردم ايران نيز يکي از علل تکرار شعار سال است.
اميد است که مسئولان کشور شعار امسال را به بهترين وجهي سرلوحه کار خويش قرار دهند و بر اساس آن عمل کنند.

ان شاءالله

انتهاي پیام1026ج /۶۳۰ل
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۰۲:۱۹

27 Dec 2019