۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۲۱۶۴۵
سازمان ثبت احوال کشور تسهیل کرد

تغییر نام به فاطمه، زهرا و علی

همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، سازمان ثبت احول کشور برای تغییر نام به فاطمه، زهرا و علی تسهیلات ویژه‌ای را فراهم کرد.
تغییر نام به فاطمه، زهرا و علی
به گزارش جهانبین نیوز، معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه همواره با درخواستهای مردمی برای استفاده از نام‌های فاطمه، زهرا و علی مواجه هستیم، دستورالعملی به ادارات ثبت احوال سراسر کشور ابلاغ شده است که بر این اساس تغییر نام به فاطمه، زهرا و علی از ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) تا ولادت امیر مومنان حضرت علی (ع) با رعایت ضوابط قانونی و در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

محسن کرمی با بیان اینکه تغییر نام برای افراد بالای ۱۵ سال مشروط به ارائه برگه عدم سوء پیشینه است افزود: افراد از ولادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) تا ولادت حضرت علی(ع) در صورتیکه درخواست خود را ارائه نمایند در حداقل زمان و با کمترین تشریفات اداری تغییر نام برای آنها انجام می شود.

وی اظهار کرد: والدین در هنگام تولد نوزاد اسامی انتخاب می‌کنند که در دوره‌های بعدی، والدین یا خود فرد مایل به تغییر آن است و این امر فرایندی دارد که موجب زحمت و مشکلات برای فرد خواهد بود، بنابراین توصیه می شود والدین از همان ابتدا توجه نمایند که در دوره‌های مختلف زندگی فرد با آن نام مورد خطاب قرار می‌گیرد و نام خوب می‌تواند در رشد شخصیت فرد تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/۱۰۲۴ج
مرجع : خبرگزاری فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۱۶:۵۲

27 Dec 2019